رونمایی از سریع ترین و قوی ترین وانت جهان

به گزارش اکسپرس بلاگ، شایعه ساخت TRX از چهار سال پیش در محافل خودروسازی شنیده می شد. رم در سال 2016 کانسپتی از این ماشین را نمایش داد، اما با وجود استقبال بسیار خوب از آن، کارخانه تصمیم گرفت تا ماشین را براساس نسل بعدی وانت 1500 بسازد.

رونمایی از سریع ترین و قوی ترین وانت جهان

بر اساس وانت سری 1500 رم ساخته شده است

دایناسور هشت سیلندر

رم (RAM) خودروساز آمریکایی از وانت جدیدی رونمایی کرده که می گوید سریع ترین و قوی ترین وانت جهان است. این ماشین بر اساس وانت های سری 1500 کارخانه ساخته شده و موتوری هشت سیلندر با قدرت 702 اسب بخار دارد. نام این وانت TRX است، اما مهندسان کارخانه آن را با اشاره به نام دایناسور درنده، تی رکس تلفظ می کنند. شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت TRX چهار و نیم ثانیه و حداکثر سرعتش 190 کیلومتر در ساعت است.

شایعه ساخت TRX از چهار سال پیش در محافل خودروسازی شنیده می شد. رم در سال 2016 کانسپتی از این ماشین را نمایش داد، اما با وجود استقبال بسیار خوب از آن، کارخانه تصمیم گرفت تا ماشین را براساس نسل بعدی وانت 1500 بسازد.

قیمت پایه TRX حدود هزار دلار است

برای قرار دادن موتور هشت سیلندر 6/2 لیتری، رم ناچار شده وانت 1500 را تقریبا از اساس تغییر دهد. رم می گوید وانت جدیدش را مخصوص رانندگی در جاده های بسیار ناهموار آماده کرده و برای این کار لاستیک هایی ویژه ای طراحی کرده است.

علاوه بر قابلیت های فنی، TRX به امکانات لوکسی نظیر صندلی های چرم، دوربین در اطراف خودرو و بیش از 100 سیستم ایمنی مجهز است. این ماشین سیستمی دارد که در صورت پرش ماشین، با بررسی موقعیت، فنربندی و نیروی موتور را طوری تنظیم می کند که وانت در بهترین حالت ممکن زمین بخورد.

استقبال از این ماشین بسیار خوب بوده است. 702 دستگاه اول TRX با امکاناتی ویژه تحت عنوان سری اول و با قیمت 90 هزار دلار در کمتر از سه ساعت پیش فروش شد. قیمت پایه مدل معمولی این وانت حدود 72 هزار دلار است.

702 دستگاه اول TRX در کمتر از سه ساعت پیش فروش شد

اشاره رم به دایناسور شکارچی برای نامیدن این ماشین بی دلیل نیست. TRX رقیب اصلی وانت تقویت شده فورد به نام رپتر (Raptor) یا پرنده شکارچی است که از طعمه های دایناسور های غول پیکر بودند.

رم پس از فورد پرفروش ترین وانت در آمریکا است و امیدوار است با هیجانی که TRX در بازار ایجاد کرده، بتواند خود را به رقیبش نزدیک کند. همزمان فورد در تدارک عرضه مدل جدید رپتر است که گفته می شود قدرت موتورش از 700 اسب بخار بیشتر خواهد بود.

برای والدین فراموشکار

حسگر های تسلا می تواند ضربان قلب یا تنفس سرنشینان را تشخیص دهد

تسلا دستگاهی ساخته که با دقت بالایی سرنشینان ماشین را رصد کرده و می تواند علائم حیاتی آن ها را بررسی کند. کارخانه آمریکایی می گوید که یکی از اهداف اصلی ساخت این دستگاه، تشخیص بچه هایی است که در ماشین جا می مانند.

براساس آمار دولت آمریکا، در سال 2018 و 2019 بیش از 50 کودک که در ماشین جا مانده بودند جان خود را از دست دادند. بیش از نیمی از این بچه ها به خاطر فراموشی والدین در ماشین مانده بودند. دستگاه تسلا حس گر هایی دارد که استفاده از آن ها براساس قوانین موجود آمریکا مجاز نیست و برای قراردادن آن ها در ماشین هایش از دولت تقاضای مجوز کرده است.

برخلاف فن آوری کنونی که با استفاده از دوربین و فشار روی صندلی موقعیت سرنشین را تشخیص می دهد، رادار های تسلا می تواند سرنشیان را با دقت بیشتری رصد کند و ضربان قلب یا تنفس آن ها را بررسی کند. تسلا می گوید که دقت بالای این دستگاه به سیستم ایمنی ماشین هم کمک می کند تا هنگام تصادف، ایربگ یا کمربند ایمنی را متناسب با ابعاد سرنشینان تنظیم کند.

پیش بینی تصادف

در آزمایش فورد اطلاعاتی نظیر میزان فشار پدال گاز و ترمز و زاویه فرمان بررسیمی شود

فورد آزمایش سیستمی را آغاز کرده که می تواند پیش از وقوع تصادف، حادثه را پیش بینی و از آن جلوگیری کند. در این آزمایش 700 ماشین شرکت دارند که اطلاعاتی نظیر فشار پدال ترمز و گاز و حرکت فرمان را از طریق اینترنت به یک کامپیوتر می فرستد. محققان با کمک این داده ها و اطلاعات رادار های جاده می توانند مکان های پرخطر را تشخیص دهند.

تحقیقات فورد نشان می دهد که سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر در جهان براثر تصادف جان خود را از دست می دهند. براساس آمار دولت بریتانیا حوادث جاده ای هر سال 35 میلیارد پوند (حدود 46 میلیارد دلار) به اقتصاد کشور ضرر می زند.

جان اسکات، مدیر این پروژه در کارخانه فورد می گوید: به زودی همه ماشین ها به اینترنت وصل خواهند شد و این برای ما فرصتی است تا بتوانیم حوادث رانندگی را تا حد زیادی کاهش داده و جان انسان های زیادی را نجات دهیم.

در این پروژه دولت بریتانیا، موسسه تحقیقات ترافیک ویواسیتی لب و دانشگاه لاف برو با فورد همکاری می کنند. اطلاعات جمع آوری شده از خودرو ها به برنامه ریزان شهری کمک می کند تا پیش از وقوع حادثه با تغییراتی در جهت راه ها بتوانند از حوادث پیشگیری کنند.

آینده جگوار

جگوار با علاقه زیادی ساخت یک ماشین الکتریکی کوچک را بررسی می کند

براساس گزارش ها، مدیر جدید جگوار در فکر حذف ماشین های بنزینی و دیزل از محصولات کارخانه و تبدیل این شرکت به یک خودروساز الکتریکی است. بزرگترین خودروساز بریتانیا به تازگی تیری بولوره (Thierry Bollore)، مدیر پیشین رنو را استخدام کرده و او قرار است به زودی سکان هدایت شرکت را در دست گیرد.

هفته نامه انگلیسی اتواکسپرس در گزارشی نوشته که یکی از ایده های آقای بولوره تبدیل جگوار به خودروسازی الکتریکی است که بتواند با تسلا و پلستار، زیرمجموعه الکتریکی ولوو، رقابت کند.

یکی از مدیران ارشد جگوار به اتواکسپرس گفته که این شرکت با علاقه ای زیاد ساخت یک مدل جدید الکتریکی کوچک را بررسی می کند. این ماشین که ترکیبی از یک شاسی بلند و یک هچ بک است با تسلا مدل 3 و پلستار 2 رقابت خواهد کرد.

در حال حاضر جگوار یک شاسی بلند الکتریکی به نام آی-پیس (I-Pace) در محصولاتش دارد و به زودی مدلی الکتریکی از لوکس ترین سدان خود را هم به بازار عرضه خواهد کرد. در صورت اجرای برنامه های مدیر جدید، احتمال دارد تولید یکی از مدل های سدان شرکت به نام XE متوقف شود. فروش این مدل در سال گذشته 30 درصد کاهش داشت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرادید
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7464

به "رونمایی از سریع ترین و قوی ترین وانت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از سریع ترین و قوی ترین وانت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید