رونمایی از 11 عنوان کتاب در شهرهای دورود و ازنا

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در لرستان، همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی با حضور حشمت بهمنی فرماندار، خانم پوریان معاونت سیاسی امنیتی فرمانداری، محمد لک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری مراسم رونمایی از کتاب تار بختیاری برگزار شد.

رونمایی از 11 عنوان کتاب در شهرهای دورود و ازنا

بهمنی فرماندار ازنا در این مراسم گفت: لذت خواندن کتاب با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست. هیچ فناوری دیجیتالی یارای رقابت با کتاب خواندن را ندارد. یک کتاب خوب در چشم برهم زدنی شما را وارد جهانی دیگری به دور از تمام نگرانی ها و دغدغه هایتان می کند و بدین ترتیب باعث می شود اندکی از میزان استرس تان کاسته شود.

وی اضافه کرد: کتاب همواره در تمامی دوره ها و زمان ها کمک حال بشر بوده است، تا آدمی با اندیشه های سالم در جهت درست زندگی گام بر دارد. اگر خوب دقت کنیم می توان اندیشه های درست را از درون یک کتاب بیرون کشید و آن رابه عنوان یک الگوی درست در زندگی، قرار داد. این که چرا اکثریت افراد با کتاب بیگانه اند، باید پاسخ را در ریشه و هویت افراد جستجو کرد.

فرماندار ازنا برای نویسنده کتاب تار بختکمک آرزوی موفقیت کرد و از زحمات این جوان ازنایی تقدیر کرد.

محمد لک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا در بخش دیگری از این مراسم به تشریح برنامه های هفته کتاب ازنا پرداخت و اضافه کرد: مسابقات کتابخوانی، تجلیل از نویسندگان بومی، رونمایی و نقد کتاب های دیگر نویسندگان، اهدای کتاب به مدارس، پژوهش سراها، مساجد و منطقه ها کم برخوردار شهرستان و روستاهای تابعه شهرستان از اهم برنامه های هفته کتاب در ازنا می باشند.

گفتنی است کتاب تار بختکمک نت نویسی آهنگ هایی از موسیقی بختکمک برای تار و سه تار است که شامل آهنگ هایی از چهره شناخته شده موسیقی بختکمک حامد گرجی است که تعدادی از آهنگ های مسعود بختکمک خواننده، آهنگساز بختکمک را در همکاری با عطاالله جنگوآهنگساز و ردیف دان موسیقی ایرانی و نوازنده و مدرس تار وسه تار، نت نویسی نموده است.

این کتاب حاوی نت های 26 قطعه آهنگ است که در 75 صفحه از طریق انتشارات آواز در تیراژ 2000 نسخه منتشر شده است.

در مراسم دیگری به همین مناسبت در شهرستان دورود از 10 عنوان کتاب با حضور معاون فرماندار، رئیس و اعضای شورای شهر، مسئولین برخی ادارات شهرستان و اصحاب فرهنگ و هنر رونمایی به عمل آمد.

علی محمد زیدوندی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و تقدیر از هنرمندان و نویسندگان این شهر بیان داشت: کتاب قدیمی ترین رسانه جهان است، رسانه ای معتبر، قابل اعتماد که سنگ بنای همه تمدن ها محسوب می شود و قرن ها اندیشه ها و خردورزی ها و چگونه اندیشیدن نیاکانمان را منتقل نموده است.

پیامنی رئیس شورای شهر نیز طی سخنانی اضافه کرد: رویکرد شورای نو به مسائل فرهنگی متفاوت تر از قبل است و این شورا توجه به برنامه های فرهنگی را از الویت فعالیت ها و برنامه کاری در دستور کار خود قرار خواهد داد.

در ادامه این مراسم از 10 عنوان کتاب رونمایی و از نویسندگان آنها تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است کتاب های رونمایی شده در این مراسم که نویسندگان آنها بومی دورود می باشند عبارت اند از:

رسوایی انگور نوشته احمد مرادی

ارواح خیس نوشته وحید درویشی

نظریه دولت جهانی مدینه فاضله محمود نوشته محمود سیف

کجا آرام می گیرد من نوشته محمود سیف

مغز فنجونی ها نوشته علی رضا کاویان فرد

ایستگاه فضایی نوشته علی رضا کاویان فرد

دختران پروین، پسران دهخدا نوشته کیومرث جمشیدی

نیلوفر کبود، اثر نیلوفر فرزان

مجموعه شعر خوابگردها، گردآوری مهدی رفوگر

مجموعه شعر بانوی شعر با آثاری از شاعران دورودی: افسانه آسترکی، مرضیه کارخانه، الهام موسوی، شیرین دهقان. بهاره مرادنژاد و معصومه پیرهادی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 دی 1400 بروزرسانی: 1 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18593

به "رونمایی از 11 عنوان کتاب در شهرهای دورود و ازنا" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونمایی از 11 عنوان کتاب در شهرهای دورود و ازنا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 11 عنوان کتاب در شهرهای دورود و ازنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید