سامسونگ سومین برند برتر ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال بوده است

به گزارش اکسپرس بلاگ، با توجه به آمار منتشر شده از طریق موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، سامسونگ پیروز شد در سه ماه دوم امسال به نام سومین برند برتر در زمینه فروش ساعت هوشمند در جهان شناخته شود.

سامسونگ سومین برند برتر ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال بوده است

سامسونگ برخلاف عملکرد حیرت انگیزش در بخش گوشی هوشمند، هیچوقت نتوانسته بود در فروش ساعت های هوشمند هم اینچنین پیروز عمل کند. در نتیجه بارها دیدیم که شرکت کره ای در این زمینه پایین تر از اپل قرار داشت. البته که ساعت های هوشمند این شرکت در مقایسه با رقبا عملکرد بسیار خوبی دارند و اینطور نیست که کیفیت ساعت های سامسونگ پایین باشد، اما خب همه چیز به گونه ای رقم خورد که غول کره ای در این بخش از بازار نتواند آنطور که انتظار می رفت پیروز عمل کند.

این شرکت به تازگی از ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 هم رونمایی کرد که شامل همین مدل و مدل کلاسیک می شوند؛ محصولاتی که در آن ها شاهد بکارگیری سیستم عامل WearOS گوگل هستیم که امکانات و قابلیت های فراوانی را به نسبت ساعت های نسل گذشته سامسونگ به آن ها اضافه کرد. همچنین این سیستم عامل می تواند به شرکت در راستای رسیدن به رتبه های بهتر کمک کند اما خب فعلا و در گزارش منتشر شده اخیر، فروش این محصولات لحاظ نشده است چرا که سامسونگ به تازگی از آن ها رونمایی کرد.

طبق گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، به صورت کلی آمار فروش ساعت های هوشمند در جهان با رشد قابل توجهی همراه بوده است. در سه ماه دوم امسال، فروش ساعت های هوشمند به نسبت بازه زمانی مشابه در سال گذشته چیزی حدود 27 درصد افزایش داشت که با توجه به شرایط بد حاکم بر بازار، بسیار خوب ارزیابی می شود. در حالی این رشد را شاهد بودیم که بسکمک از کاربران به خرید ساعت های هوشمند کمتر از 100 دلار تمایل نشان داده اند. جالب است بدانید فروش این دسته از ساعت های مقرون به صرفه به نسبت سال گذشته 547 درصد رشد داشت که حیرت انگیز است.

به صورت کلی در بازار ساعت های هوشمند، اپل با اختلاف غیرقابل دسترسی (البته برای فعلا) در صدر قرار گرفته است چراکه پیروز شد 28 درصد از میزان فروش کل را به خود اختصاص دهد. این پیروزیت در حالی بدست آمده است که تعداد کاربران ساعت های هوشمند اپل برای اولین بار از مرز 100 میلیون نفر گذشت که این یک رکورد برای شرکت به تعداد میرود. به گزارش Counterpoint Research، ایالات متحده آمریکا همچنان بازار اصلی و کلیدی اپل برای ساعت های هوشمند این شرکت به تعداد میرود چرا که بیش از نیمی از اپل واچ ها در این بازار به فروش می رسند.

در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگ ترین و اصلی ترین بازار ساعت های هوشمند به تعداد میرود و بعد از آن هم چین قرار گرفته است. با این حال هندوستان در این بین بیشترین رشد را داشت که دلیل اصلی آن هم افزایش ساعت های هوشمند با قیمت کمتر از 100 دلار و در عین حال با قابلیت های فراوان است. خصوصا قابلیت های جذابی نظیر سنجش اکسیژن خون، سنجش ضربان قلب و مواردی از این دست.

هندوستان قبلا فقط دو درصد از سهم بازار را در بخش ساعت های هوشمند در اختیار داشت اما امسال این میزان به 3 برابر یعنی 6 درصد رسید تا شاهد بیشترین میزان رشد در این کشور باشیم. دلیل اصلی این موضوع هم حضور پررنگ برندهایی نظیر شیائومی، ریلمی، اوپو و ظهور شرکت های هندی نظیر boAt و Noise است که باعث شدند این کشور پرجمعیت پیشرفت زیادی در این بخش داشته باشد.

اما نکته جالب در رابطه با دومین برند برتر از لحاظ فروش ساعت هوشمند است که بالاتر از سامسونگ هم قرار گرفته است. در رابطه با هواوی صحبت می کنیم که هرچه در فروش گوشی هوشمند به دلایل مختلف نظیر تحریم نرم افزاری و سخت افزاری ناپیروز بوده است، در فروش ساعت های هوشمند توانست خوب عمل کند. با این حال در بین پنج برند برتر در این زمینه، هواوی تنها شرکتی بود که به نسبت سال گذشته کاهش میزان فروش را تجربه کرده است.

به اعتقاد Counterpoint Research، تنها دلیلی که باعث این اتفاق شد، اتفاقاتی است که برای بخش گوشی های هوشمند این شرکت افتاده است. طبیعتا وقتی شرکتی نتواند در فروش گوشی هوشمند پیروز عمل کند، قطعا در فروش ساعت هوشمند هم شکست خواهد خورد. البته این تازه شروع کاهش میزان فروش ساعت های هواوی است چون به نظر می رسد فصل به فصل این آمار بدتر هم خواهد شد تا جایی که اتفاقی مشابه بخش گوشی هوشمند برای این شرکت رخ دهد.

همانطور که می بینید، بعد از سیستم عامل WatchOS اپل، از سال 2018 تا به امروز این تایزن بوده که توانسته نظر مثبت کاربران را به خود جلب کند. تایزن سیستم عامل اختصاصی سامسونگ است که تا سال گذشته در ساعت های هوشمند این شرکت بکار گرفته می شد. اما از امسال سامسونگ تصمیم گرفت از WearOS گوگل به نام سیستم عامل پیش فرض گجت های خود استفاده کند تا بدین ترتیب یک نبرد هیجان انگیز را برای سه ماه سوم و چهارم امسال ببینیم.

باید دید آیا همکاری سامسونگ و گوگل در زمینه تولید محصولی برای رقابت با اپل واچ ها نتیجه خواهد داد یا اینکه باز هم این شرکت کوپرتینویی خواهد بود که در امر فروش ساعت هوشمند بی رقیب باقی می ماند.

منبع: GSMArena

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16380

به "سامسونگ سومین برند برتر ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ سومین برند برتر ساعت هوشمند در سه ماه دوم امسال بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید