شمار موارد کرونا در دنیا از 4 میلیون گذشت

به گزارش اکسپرس بلاگ، شمار کل موارد ثابت شده عفونت با ویروس کرونا در دنیا از 4 میلیون مورد گذشت و تلفات این همه گیری به مرز 280 هزار نفر رسید.

شمار موارد کرونا در دنیا از 4 میلیون گذشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد شمار موارد عفونت با ویروس کرونا روز یکشنبه 21 اردیبهشت به 2055863 مورد و شمار مرگ های ناشی از آن به 279892 مورد رسیده است.

- آمریکا با 78862 مورد بیشترین میزان تلفات بیماری کووید-19 ناشی از ویروس جدید کرونا را به خود اختصاص می دهد و بریتانیا با 31662 مورد و ایتالیا با 30395 مورد در رده های بعدی قرار دارند.

- ایتالیا روز یکشنبه با 802 مورد عفونت جدید کمترین میزان افزایش روزانه در شمار عفونت ها را در دو ماه اخیر گزارش کرد. این کشور همچنین 165 مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 را گزارش کرد و شمار تلفاتش به 30560 نفر رسید.

- فرانسه روز یکشنبه با گزارش 70 مورد جدید مرگ ناشی از کووید-19 کمترین میزان تلفات روزانه اش در هفته های اخیر را داشت و شماری کلی تلفاتش در بیمارستان ها و آسایشگاه ها در این همه گیری به 26380 مورد رسید. فرانسه از روز دوشنبه از قرنطینه عمومی خارج می گردد، هر چند بعضی از محدودیت ها در سطح کشور ادامه پیدا می نمایند.

- وزارت بهداشت ژاپن بیان کرد که بیش از 90 درصد از تخت های بیمارستانی اختصاص یافته به ویروس کرونا در این کشور اشغال شده اند. اما در توکیو پایتخت ژاپن که تقریبا یک سوم کل موارد عفونت را به خود اختصاص می دهد میزان اشغال تخت ها در حد 38 درصد باقی مانده است.

- یونان قرنطینه عمومی در این کشور را که انتظار می رود تا دو شنبه 21 مه (اول خرداد) ادامه یابد، به اردوگاه های آوارگان هم گسترش داد.

- ارتش لبنان بیان کرد 13 سرباز این کشور در یک دادگاه نظامی دچار ویروس کرونا شده اند. ارتش لبنان می گوید همه اقدامات پیشگیری و پزشکی لازم را انجام خواهد و در همین حال اعلام شد که حدود 40 وکیل حاضر در این دادگاه هم ازمایش شده اند و سایر سربازان و قضات هم روز دوشنبه آزمایش خواهند شد.

- ترکیه محدودیت ها برای خروج شهروندان سالمند از خانه را کاهش داد و برای نخستین بار در هفت هفته اخیر به افراد بالای 65 سال اجازه داد از خانه خارج شوند. اکنون افراد سالمند اجازه دارند که برای چهار ساعت از خانه خارج شوند.

- چین موج جدیدی از موارد بیماری کووید-19 را از شمال شرق این کشور گزارش کرد و ایالت جیلین در این منطقه چین دوباره به عنوان منطقه پرخطر رده بندی شد. مقامات ایالت جیلین پس از گزارش 11 مورد جدید عفونت از شهر شولان در این ایالت سطح خطر در آن را از متوسط به بالا تغییر دادند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3675

به "شمار موارد کرونا در دنیا از 4 میلیون گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد کرونا در دنیا از 4 میلیون گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید