شمخانی: جلوگیری از همکاری راهبردی با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به ایران

به گزارش اکسپرس بلاگ، دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست، گفت: با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور می کنیم.

شمخانی: جلوگیری از همکاری راهبردی با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: جلوگیری از همکاری راهبردی ایران با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به کشور ماست.

وی اضافه نمود: ایران مدت هاست تصمیم به این دو کار گرفته و با ⁧‫مقاومت فعال‬⁩ و ⁧‫همبستگی ملی‬⁩ از چالش های موجود عبور خواهد کرد.

همکاری 25 ساله ایران و چین با واکنش منفی آمریکا روبرو شده است. به همین دلیل، پامپئو وزیر خارجه آمریکا در ادامه تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، بار دیگر با اتهام زنی، در خصوص همکاری طولانی مدت پکن و تهران ابراز نگرانی کرد و مدعی شد این همکاری به بی ثباتی منطقه غرب آسیا منجر خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این نیز در اظهاراتی گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای توافق اقتصادی 400 میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی مطرح نمود؛ تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پامپئو در ادامه ادعاهای خود گفت: من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6685

به "شمخانی: جلوگیری از همکاری راهبردی با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمخانی: جلوگیری از همکاری راهبردی با شرق و تداوم وابستگی اقتصاد ملی به نفت، مبنای قبض و بسط سیاسی غرب نسبت به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید