رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست، بهترین ها انتخاب شده اند

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی هندبال بانوان ایران نهم آذرماه تهران را به مقصد اسپانیا برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ترک خواهد کرد. این روزها آخرین اردوی تیم ملی زنان در تهران برپا شده و به همین منظور کادر فنی تیم بانوان ظهر امروز در نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست، بهترین ها انتخاب شده اند

رزمگر مدیر فنی تیم هندبال زنان در ابتدای این نشست گفت: ما برای حضور تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا 70 نفر را، شامل ده نفر در هر پست را به اردو دعوت کرده و در نهایت این نفرات به 18 نفر رسید و راهی اردن شدیم. در مسابقات قهرمانی آسیا برابر ژاپن و قزاقستان خوب بودیم. چین نبود اما توانست سهمیه جهانی را با وایلد کارت بگیرد. آسیا شش سهمیه جهانی دریافت کرد. ما در حالی راهی مسابقات قهرمانی جهان در اسپانیا می شویم که تیم هندبال زنان ایران برای اولین بار راهی رقابتهای جهانی می شود. در این رقابتها با تیم رومانی بازی داریم که یازدهم جهان هست و باشگاههای آن در زمره مطرح ترین تیم های هندبال اروپا هستند.، تیم دیگر نروژ که تیم چهارم جهان و بهترین تیم اروپا بوده و بهترین بازیکنان را در اختیار دارد و و بعد هم با تیم قزاقستان مسابقه خواهیم داد که در بازی های آسیایی با آن تیم بازی کردیم این تیم چند بازیکن آسیب دیده داشت اما در این مسابقات به طور کامل شرکت حضور دارند.

وی ادامه داد: بچه ها توانایی خودشان خود را نشان دادند ولی نباید انتظار زیادی از آنها داشته باشیم و آگاه هستیم که این برای اولین بار است که در این رقابتها حضور داریم و برای کسب تجربه به میدان می رویم، و بچه ها قطعاً با تمام توان در این مسابقات شرکت خواهند کرد و با تجربه خوبی که در بازی های آسیایی دارند با دست پر به کشور باز خواهند گشت.

رزمگر مدیر فنی تیم در پاسخ به این پرسش که چرا برخی از بازیکنانی که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتند کنار گذاشته شده اند دلیل این مسئله چیست؟، گفت: این سوال باید از جامعه هندبال باشد. بدانید که ما 16 بازیکن مجازیم به رقابت های جهانی ببریم در هر پست دو نفر و یک نفر که در تمام پست ها باش و بهترین ها را می بریم. خط خوردن یعنی قطع کردن و من با این اصطلاح مخالفم. از 70 نفر 18 را به مسابقات آسیایی بردیم. چرا در آن زمان به انتخاب ها انتقاد نشده. مربی باید نسبت به نتایج تیم و عملکرد تیم جوابگو باشد که چه کاری انجام داده است و برای تیم خود و بازیکنان حق انتخاب دارد.

وی بیان داشت: در یک زمانی این مسئله برای تیم مردان یک انتقاد بود اما با تغییر دیدگاه توانستیم تیم را متحول کنیم. ما باید بازی دو طرفه داشته باشیم. لطفاً به این خواسته احترام بگذارید. این خوبان خط نخوردند در حقیقت انتخاب نشدند و باید قبول کنیم که ما می خواهیم به میدان بزرگ جهانی برویم. در قهرمانی آسیا حق ریسک ندارم اما در مسابقات جهانی باید کسب تجربه کنم و به جوانان بها دهم اگر به این خواسته بها داده شود پیروز می شویم.

رزمگر اظهار داشت: بر می گردم به دهه 70 که فرایند ای حاکم بود که دست راست ها در گوش راست بازی کنند و چپ دست ها در گوش چپ و این یک رسم شده بود و همین مسئله باعث شده بود تا بازیکن در میدان بسته باشد آیا با این شرایط تیم کامل هست یا معلول؟

مدیر فنی تیم ملی هندبال زنان کشورمان تاکید کرد: انتخاب ما هیچ ربطی به مسائل شخصی ندارد. مربی که دشمن خودش نیست و بهترین ها انتخاب شده اند. اصلاً دوست ندارم وارد حاشیه شوم. من به هیچ عنوان از کلمه حذف و خط خوردن استفاده نمی کنم. من مجبورم نسل جوانی را وارد هندبال کنم. مربیان ما بازیکنانی را ساخته اند که اگر در این میدان از آنها استفاده نشود هیچ جای دیگری نمی توانند بازی کنند. یک مربی آنقدر خودش را دوست دارد که بازیکن کم ارزش وارد تیم نمی کند.

وی در خصوص چرایی عدم بازی تدارکاتی در فرصت باقیمانده از مسابقات قهرمانی آسیا تا مسابقات جهانی و اینکه آیا از حضور آقای فرناندز در پیشبرد اهداف تیم استفاده شده است یا خیر؟ هم گفت: اگر قرار است الگویی داشته باشیم مکتب لاتین یکی از مکاتبی است که به هندبال ما نزدیک است. هندبال ما لهجه دارد و ما نیاز به الگوی متحدی در آن داریم و این الگوی خوب مانند هندبال لاتین است. ما در این سال ها مربیان خوبی وارد کردیم و به بلوغی رسیدیم که می تواند به هندبال ما نزدیک باشد. ما در مکاتب مختلف هندبال تلاش کردیم دانش آموز خوبی باشیم. فرناندز تئوریسین خوب هندبال است و تجربه خوبی در هندبال دارد. حضور وی در هندبال ایران افتخاری برای ماست. از روزی که وارد ایران شده اند در تمرینات ما را و در مسابقات بودند و از ما حمایت می کردند در تمام روزهایی که من در اردن با مرگ دست و پنجه نرم می کردم. مسائل فنی ایشان کمک حال تیم بود. معتقدم حضور فرناندز با جمع لژیونرها و بازیکنان می تواند هندبال ما را به سمت رقابت های جهانی سوق دهد.

مدیر فنی تیم هندبال زنان در خصوص بازی های تدارکاتی هم گفت: برای دیدار تدارکاتی زمان کمی داشتیم. من 36 روز در اردن به دلیل بیماری بستری بودم. بعد لیگ شروع شد و تلاش شد بهترین استفاده شود. شرایط کرونا است. بازی های تدارکاتی تیم مردان هم به دست فرناندز و با ویژگی های که دارد برنامه ریزی شده و معلوم نیست چه خواهد شد. در این شرایط هیچ کشوری سفر نمی کند و هیچ کشوری قبول نمی کرد به ایران بیاید. ما بازی تدارکاتی در داخل کشور داشتیم. اما نمی شود این بازی ها را تدارکاتی دانست ما بهترین بازیکنان تیم ها را در تیم ملی داشتیم. ما تیمی می خواستیم که با ما چالش داشته و بتوانیم تاکتیک اجرا کنیم. در غیر این صورت بازی تدارکاتی برای ما سودی ندارد. از آن طرف بازیکن تیم باشگاهی می خواهد خود را نشان دهد و امکان آسیب دیدگی برای بازیکن ملی پوش دارد.

رزمگر با بیان اینکه هندبال در کشورهای پیشرفته مادر ورزش های توپی است گفت: هر ورزشی فلسفه خودش را دارد و هندبال در اروپا پیشرفته است به طوری که در تمام مدارس این رشته وجود دارد و بیشتر ورزشکاران با این رشته آشنایی دارند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه در پیشینه تیم ملی هندبال بانوان با اختلاف گل زیاد به تیم های مقابل می باخت چه تاکتیکی برای مقابله با تیم های مطرح و کاهش این تعداد اختلاف گل در مسابقات جهانی دارید هم گفت: ما قبلاً این مسائل را داشتیم که در مقابله با بهترین ها با اختلاف نتیجه را واگذار می کردیم اما در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا برابر تیمی مثل ژاپن با دو اختلاف باختیم. اصطلاحی هست که نیمه دوم بازی متعلق به مربی است و بازیکنان ما در شرایطی که حتی مربیان تیم به دلیل کرونا آنها را همراهی نمی کردند نیمه دوم تمام بازی ها را بردند. امروز در آسیا این شرایط را نمی بینیم حتی بهترین تیم های آسیا هم در مسابقات جهانی با اختلاف 20 تا می بازند. اولین حضورمان هست و نمی توانم شرط ببندم که چه نتیجه ای خواهیم گرفت. بازیکن ظرفیت خودش دارد بازیکنی که تنها سه جلسه تمرین در هفته داشته با بازیکن حرفه ای و باشگاهی اروپا فرق دارد اما با تمام وجودشان از اعتمادی که به آنها شده دفاع می کنند.

دهقانی نایب رئیس فدراسیون هم در خصوص حضور تیم ملی هندبال بانوان در بازی های آسیایی سال آینده چین هم اظهار داشت: صحبت هایی شده که با دستاوردهایی که در هندبال زنان داشته ایم و با توجه به اینکه تنها دو تیم مجوز حضور در بازی های آسیایی چین دارند این فرصت به ما داده شود و امیدواریم یکی از این تیم ها هندبال باشد. همین طور باید بگویم انتخاب بازیکن به دست مربیان بوده با مدیریت درست تیم شایسته ای اعزام شود و جا دارد از حمایت های شما تشکر می کنم.

خدیجه قانع سرمربی تیم هندبال زنان هم گفت: اعزام تیم ما در بودجه امسال فدراسیون نبود اما رئیس فدراسیون این اعتماد را به تیم ما کرد و خوشحالیم که توانستیم این اعتماد را جلب کرده و راهی مسابقات جهانی شویم. ما تمام تلاش خودمان را می کنیم اما تیم های بزرگی در گروه ما قرار دارند و ما برای اولین بار راهی این رقابت ها می شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1400 بروزرسانی: 19 بهمن 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19781

به "رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست، بهترین ها انتخاب شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمگر: هیچ مربی دشمن خودش نیست، بهترین ها انتخاب شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید