فتحعلی بیگی به نوجوانان تعزیه آموزش می دهد

به گزارش اکسپرس بلاگ، در این روزها که کرونا تغییراتی را در نحوه عزاداری ایام محرم ایجاد نموده است، برنامه بر بال تعزیه با هدف آموزش و اجرای تعزیه به بچه ها می کوشد تا بخشی از این مساله را جبران کند.

فتحعلی بیگی به نوجوانان تعزیه آموزش می دهد

به گزارش خبرنگاران، ویژه برنامه بربال تعزیه 10 قسمت از یک مجموعه آموزشی به نام هم سینمایی به تهیه نمایندگی روزبه گیلانی است. این برنامه یک برنامه تخصصی در حوزه سینمای نوجوان است که به مناسبت ایام محرم به صورت ویژه به آموزش تعزیه و تعزیه خوانی با حضور داود فتحعلی بیگی از استادان این حوزه، اختصاص دارد.

روزبه گیلانی ـ تهیه نماینده ـ درباره ساخت این برنامه مناسبتی به خبرنگاران گفت: این برنامه داستان دو نوجوان است که دغدغه تعذیه دارند و به استاد برجسته تعزیه در ایران ـ داود فتحعلی بیگی می رسند. در هر قسمت از برنامه این استاد، فرازی از تعزیه را به بچه ها آموزش می دهد و اجرای این تعزیه ها را در کنار تئاتری که خود آقای فتحعلی بیگی اجرا می نمایند به نام تئاتر عمو هاشم در این برنامه می بینیم.

او در شرح نام تئاتر عمو هاشم گفت: هاشم سیاح از تعزیه خوان های بنام ایران بوده است و قصه او را آقای فتحعلی بیگی اجرا می نماید و بچه ها با این فضا آشنا می شوند و آموزش می بینند.

این تهیه نماینده اضافه نمود: برنامه بر بال تعزیه پیوستی به فضای مجازی هم دارد و آموزش های تکمیلی و ارتباط با نوجوان های تعزیه خوان در نقاط مختلف کشور را شامل می گردد.

گیلانی با بیان اینکه بعد از محرم پنج قسمت ویژه برنامه هم برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته اند، گفت: در این ویژه برنامه هم به فیلم های ژانر دفاع مقدس که نوجوانان در آن ها حضور داشتند می پردازیم و بعد از آن پنج قسمت برنامه هم سینمایی با همان فرمت هفته ای یک برنامه در حوزه سینمای نوجوان آغاز می گردد.

این تهیه نماینده ادامه داد: در حوزه تعزیه ما برنامه مرتب و فاخری نداشتیم اما رویکردی که آقای جعفری جلوه، مدیر شبکه دو و خانم آذرهوش مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه دو داشتند باعث شد تا این کار را عملی کنیم. در این شرایط که بیماری همه جهان را فرا گرفته و مردم بیشتر در خانه هستند هر چقدر بیشتر بتوانیم برنامه های مناسبتی فراوری کنیم قطعا نتیجه مطلوب تری خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگاران، در برنامه بربال تعزیه هم تعزیه خوانی اجرا می گردد و هم آموزش داده می گردد. مصاحبه هایی با بزرگان و قدیمی های این حوزه هم جزو بخش های این برنامه است.

این ویژه برنامه به کارگردانی محسن عامری هر شب حوالی هفت شب از شبکه دو سیما به روی آنتن می رود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7235

به "فتحعلی بیگی به نوجوانان تعزیه آموزش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فتحعلی بیگی به نوجوانان تعزیه آموزش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید