فناوری های کاربردی قابل استفاده در دوران شیوع کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، با شیوع ویروس کرونا در دنیا بعضی افراد ابزار متنوعی ابداع نموده اند که در این شرایط کاربرد فراوانی دارند.

فناوری های کاربردی قابل استفاده در دوران شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، چارلی دی آگاتا(Charlie DAgata) خبرنگار سی.بی.اس نیوز بعضی از این فناوری ها را معرفی نموده است که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

مچ بند ایموتاچ(Immutouch)

یکی از راه های مهم پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، خودداری از لمس کردن صورت است زیرا با لمس کردن صورت توسط دست های آلوده، ویروس به غشاهای مخاطی منتقل می گردد و فرد را بیمار می نماید. یک استارتاپ موسوم به اسلایتلی روبوت(Slightly Robot)، مچ بندی ابداع نموده که می تواند از تماس های مضر دست با صورت پیشگیری کند. اسلایتلی روبوت، در اصل این مچ بند را برای یاری به افرادی ساخته بود که به اختلال موکنی(Trichotillomania) دچار هستند اما این استارتاپ به تازگی مچ بند خود را دوباره طراحی نموده است. این مچ بند موسوم به ایموتاچ(Immutouch) طوری طراحی شده که اگر کاربر صورت خود را لمس کند، با لرزش به او هشدار می دهد. کاربر می تواند این مچ بند را طوری تنظیم کند که اگر خواست به صورت یا چشم خود دست بزند، به او هشدار دهد. ایموتاچ، یک اپلیکیشن همراه دارد که به کاربر در ردیابی فرایند پیشرفت خود و دوری از آلودگی یاری می نماید. هدف از ابداع این مچ بند، نشان دادن واکنش نسبت به لمس کردن صورت است تا مغز بتواند بازخورد منفی را نسبت به این کار دریافت کند و تمایل به لمس کردن صورت را کاهش دهد.

آویز/قلاب هایجینهوک

لمس دستگیره درب یکی از کارهایی است که در طول روز چندین بار این کار را انجام می دهیم با این حال با توجه به شیوع بیماری و احتمال ماندن ویروس بر روی چنین سطوحی، خطر لمس کردن آنها بیشتر شده است. استیو بروکس(Steve Brooks) طراح انگلیسی مبلمان این مشکل را با یک وسیله ساده که به نظر می رسد همانند یک قسمت بالای یک گیره لباس است حل نموده است. با قرار دادن بخش خمیده این وسیله بر روی دستگیره درب کاربران به راحتی می توانند توسط قسمت پایین این وسیله درب را باز نمایند. از این قلاب می توان برای فشار ، کشیدن یا چرخاندن دستگیره درب استفاده کرد. بروکس گفت ایده او آسانتر کردن زندگی کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی است.

کلاه ایمنی هوشمند

نیروهای پلیس در دبی اخیراً یک کلاه هوشمند دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی را طراحی نموده اند که برای شناسایی افرادی که درجه حرارت بدن آن ها بالا است و تب دارند (یکی از علائم ابتلا به بیماری کووید-19) مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی از مکان های ایالات متحده از فناوری تصویربرداری حرارتی مشابه این فناوری در فروشگاه ها استفاده می نمایند تا تشخیص دهند که آیا مشتریانی که آنجا وارد می شوند تب دارند یا خیر.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3859

به "فناوری های کاربردی قابل استفاده در دوران شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری های کاربردی قابل استفاده در دوران شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید