قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا - پاری سن ژرمن جذاب ترین ملاقات، قرعه نه چندان سخت برای رئال مادرید

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا و پاری سن ژرمن یکی از جذاب ترین بازی های فصل اروپا را برگزار خواهند کرد.

قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا - پاری سن ژرمن جذاب ترین ملاقات، قرعه نه چندان سخت برای رئال مادرید

به گزارش خبرنگاران، تا هفته قبل و پیش از شروع دور ششم مرحله گروهی، طرفداران بارسلونا و پاری سن ژرمن به صورت پیشفرض انتظار داشتند تیم شان را به عنوان صدرنشین در مرحله یک شانزدهم نهایی ببیند و اگر اینچنین می شد، دو تیم امروز با هم رو به رو نمی شدند. بارسلونا در نیوکمپ مقابل یوونتوس با نتیجه 3-0 مغلوب شد تا به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا کند و پاریسی ها مطابق انتظار حریف ترک خود را با شکست بدرقه کردند تا موجبات رقم خوردن یک قرعه جذاب کلاسیک - مدرن در مرحله یک هشتم نهایی فراهم شود.

جذابیت های زیادی پیرامون این بازی وجود دارد و قطعا عامل اصلی آنها تقابل های پیشین کاتالان ها و پاریسی هاست، تقابل هایی که بخش زیادی شان در دهه گذشته میلادی اتفاق افتادند. بارسلونا و پای سن ژرمن در دهه 90 میلادی 3 بار مقابل هم صف آرایی کردن که حساس ترین آنها جدال در جام برندگان یوفا 97 بود. بارسلونا در آن بازی با راهنمایی سر بابی رابسون مقابل تیم ریکاردو گومز نهاده شد. پاری سن ژرمن سال 96 پیروز شده بود با شکست راپیدوین اتریش قهرمان شود و برای دومین سال پیاپی در این فینال حاضر شده بود. رونالدو نازاریو 20 ساله ستاره بازی بود و با تک گل او بارسلونا توانست جام را بالای سر ببرد. اوج رقابت میان این دو تیم در دهه گذشته و طی سال های 2017-2013 رقم خورد. پاری سن ژرمن که ناضر الخلیفی را به عنوان مالک جدید خود می دید با یک تیم کاملا مدرن و تقویت شده در حال اوج گیری بود و سلطنتش بر فوتبال فرانسه را نیز شروع شده می دید. اولین مصاف در مرحله یک چهارم نهایی فصل 2012/13 بود. بارسلونا به لطف گل زده در خانه حریف و با دو تساوی 1-1 و 2-2 توانست راهی نیمه نهایی شود. فصل 2014/15 و 4 رویارویی! هر دو تیم در مرحله گروهی توانستند یک بار حریف شان را مغلوب نمایند و از گروه صعود نمایند. شرایط به گونه ای رقم خوردند که بارسلونا و پاری سن ژرمن باید در میان هشت تیم پایانی بار دیگر مقابل هم قرار می گرفتند. با هنرنمایی لوییس سوارز در پارک دو پرنس و نیمار در نیوکمپ، بارسلونا در مجموع با نتیجه 5-1 حریفش را از پیش رو برداشت و در نهایت قهرمان اروپا شد.

با توجه به تاریخچه ای که خواندید متوجه می شوید که تا همان مقطع هم می شد به ملاقات های بارسا - پاریس لقب به یادماندنی داد، اما هنوز نماد این جدال باقی مانده است. دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2016/17؛ بارسلونا با MSN به پاریس رفت و با 4 گل تحقیر شد. در آخرین فصل لوییز انریکه، تیم در لالیگا به مشکل خورده بود و در آستانه حذف از اروپا قرار داشت اما دست تقدیر به گونه ای رقم خورد که سرجی روبرتو مهم ترین شب زندگی اش را در مارس 2017 تجربه کند. در شبی که نیوکمپ تاریخ را به سخره گرفت، جادوی نیمار و ضربه تمام نماینده روبرتو بارسلونا را در عین ناباوری راهی مرحله بعد کرد تا بعد از 3 سال واژه ریمونتادا وارد واژه نامه لاروس فرانسه شود. آن بازی تا لحظه نگارش این مطلب آخرین مصاف بارسلونا و پاری سن ژرمن محسوب می شود و البته به معنای این نیست که دو تیم طی این سال ها سر و کاری با هم نداشته اند. مدیران بارسلونا پس از آن به دنبال مارکو وراتی افتادند و نه تنها دست خالی ماندند، بلکه چند ماه بعد یکی از بهترین بازیکنان تاریخ باشگاه را هم در چنگال پاری سن ژرمن دیدند! نیمار با 222 میلیون یورو راهی فرانسه شده بود.

این خلاصه کوتاهی بود از تقابل دو تیمی که قرار است در 16 فوریه ملاقات رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در نیوکمپ برگزار نمایند. مصافی که هر دو تیم می توانند به چشم انتقام به آن نگاه نمایند. یکی از نکات جذاب این بازی قطعا تقابل فرانسوی های پرتعداد بارسلونا مقابل ستون تیم ملی فرانسه خواهد بود؛ جایی که ممکن است بارسلونا با زوج دفاع فرانسوی خود (لنگلت - اومتیتی) مقابل ستاره حال و آینده فوتبال فرانسه، کیلیان ام باپه قرار بگیرد. جدالی که اگر نیمار* هم به آن اضافه شود به راحتی لقب جنگ ستارگان این مرحله را به خودش اختصاص می دهد؛ بازگشت نیمار به استادیومی که سابقا شاهزاده آن بوده و حالا با عنوان پادشاه پاریس به آنجا برمی شود هم احتمالا هیجان انگیز ترین اتفاق بازی رفت خواهد بود. مصاف اندیشه های سرمربیان هلندی و آلمانی که این بازی می تواند سرنوشت دوران حرفه ای شان را تغییر دهد. باید حدود 2 ماه منتظر بمانیم تا معلوم شود آن دو گلی که کریستیانو رونالدو وارد دروازه بلوگرانا کرد چگونه قرار است سرنوشت فصل دو تیم عظیم فوتبال اروپا را رقم بزند.

قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 21-2020 در نیون سوئیس برگزار گردید و شانزده تیم حاضر در این مرحله، حریفان خود را شناختند. یکی از جذاب ترین مسابقات این مرحله، جدال تیم های پاری سن ژرمن و بارسلونا است. این دو تیم در یک هشتم نهایی فصل 17-2016 نیز با یکدیگر روبرو شده بودند که دو ملاقات خاطره انگیز تاریخ لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد. جدال تیم های اتلتیکو مادرید و چلسی نیز در نوع خود جالب توجه است و البته مهدی طارمی همراه با پورتو، فرصت رویارویی با یوونتوس را خواهد داشت.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2020/21
میزبان بازی رفت میهمان بازی رفت
بروسیا مونشن گلادباخ منچسترسیتی
لاتزیو بایرن مونیخ
اتلتیکو مادرید چلسی
لایپزیش لیورپول
پورتو یوونتوس
بارسلونا پاری سن ژرمن
سویا دورتموند
آتالانتا رئال مادرید
منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10374

به "قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا - پاری سن ژرمن جذاب ترین ملاقات، قرعه نه چندان سخت برای رئال مادرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا - پاری سن ژرمن جذاب ترین ملاقات، قرعه نه چندان سخت برای رئال مادرید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان؛ بارسلونا - پاری سن ژرمن جذاب ترین ملاقات، قرعه نه چندان سخت برای رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید