قلعه نویی سپاهان را نمی خواهد یا سپاهان قلعه نویی را؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، شرایط برای امیر قلعه نویی، پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران، چندان مساعد به نظر نمی رسد؛ او که امید زیادی داشت در این فصل به ناکامی خود در رسیدن به عناوین قهرمانی پایان دهد، تقریبا هیچ شانسی ندارد و باید به هفتمین سال بدون جامش در لیگ برتر ایران عادت کند. برای مردی که سه بار با استقلال و دو بار با سپاهان جام قهرمانی را بالای سر برده، شنیدن این جملات که عصر مربیگری اش تمام شده، آزاردهنده به نظر می رسد؛ با وجود چنین آزاری، واقعیت این است که قلعه نویی بعد از لیگ دوازدهم به این طرف، دیگر دستش به جامی در لیگ برتر نرسیده و همین مورد باعث شده همچنان حرف وحدیث درباره آینده کاری او مطرح باشد.

قلعه نویی سپاهان را نمی خواهد یا سپاهان قلعه نویی را؟

شایعات می گویند مسئولان سپاهان از نتایجی که قلعه نویی در این فصل گرفته است، رضایت چندانی ندارند و تمدید قراردادش هم در برنامه مدیران این باشگاه نیست. از طرفی شایعات دیگری به راه افتاده مبنی بر اینکه قلعه نویی دیگر حاضر به ماندن در اصفهان نیست و حتی همین حالا تیم و مقصد بعدی اش را مشخص نموده است!

سپاهان قلعه نویی را نمی خواهد

سپاهان در 10 بازی گذشته، فقط دو برد به دست آورده است؛ آن ها در این 10 هفته، فقط فولاد و گل گهر را شکست داده اند و در 10 بازی خارج از خانه اخیرشان، هیچ بردی کسب ننموده اند؛ ضمن اینکه ملاقات های جام حذفی این تیم نیز سخت است. سپاهان در صورت شکست دادن استقلال در یک چهارم نهایی، در نیمه نهایی و فینال مقابل یکی از تیم های پرسپولیس، نفت مسجدسلیمان و تراکتور قرار می گیرد.

طبیعتا وقتی صحبت از نتیجه می گردد، به درستی همه نگاه ها متوجه سرمربی تیم می گردد. سپاهان با قلعه نویی 10 هفته سخت را سپری نموده و پیش از بازی فردایش در لیگ برتر برابر صنعت نفت، به نظر کار دشواری حتی برای دریافت سهمیه لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد دارد. این حق طبیعی مدیران این باشگاه است که با استناد به هزینه های درخور تأملی که برای تیمشان نموده اند، به فکر دادن شوک به مجموعه باشگاه برای فصل بعد شوند.

از طرفی، سپاهانی ها این روز ها با اعتراض گسترده طرفدارانشان هم روبه رو هستند؛ هر روز به تعداد طرفدارانی که از عملکرد فنی قلعه نویی راضی نیستند، اضافه می گردد. به این موضوع باید انتقاد روزنامه های شهر اصفهان از قلعه نویی و سپاهان نیز اضافه گردد تا مشخص گردد دست کم جوی روانی هم علیه امیر قلعه نویی است. حالا در چنین شرایطی سخت است که مدیران این باشگاه دوباره با تمدید قرارداد قلعه نویی، یک فصل یا دست کم یک مدت دیگر، اعتراض طرفدارانشان را بشنوند و تحمل نمایند.

اگرچه مسئولان این باشگاه هر روز از تماشاگران می خواهند شکیبا باشند، ولی خود آن ها به خوبی می دانند صبر هم حدی دارد و بالاخره احتیاج به تصمیمی جدی است. در کنار همه این اتفاقات فنی و غیرفنی، بازار داغ شایعات هم همچنان به راه است؛ اینکه می گویند سپاهانی ها همین حالا با محرم نویدکیا، یکی از قدیمی های تیمشان، به توافق رسیده اند و او از ابتدای فصل آینده کار را در این باشگاه در دست می گیرد. با کنار هم قراردادن چنین موضوعاتی، مشخص است سپاهانی ها تمایل زیادی برای ادامه همکاری با قلعه نویی، مربی ای که البته دستمزد بسیار بالایی هم می گیرد، نداشته باشند.

قلعه نویی سپاهان را نمی خواهد

این قصه، به گونه ای دیگر هم روایت می گردد؛ همان قدر که شایعات خبر می دهند مسئولان سپاهان امیر قلعه نویی را نمی خواهند، اخباری هم به بیرون درز نموده مبنی بر اینکه امیر قلعه نویی نمی خواهد دیگر با سپاهان همکاری کند. بخش زیادی از دلایل قلعه نویی، همان مواردی است که در بند بالاتر آمده؛ او از اعتراض طرفداران و رسانه ها مطلع است و از این موضوع دل خوشی ندارد. به گمان خودش، انتقاد هایی که به او می گردد، فنی نیست و از جریانی خاص نشئت می گیرد.

موضوع مهم تر، اما دلخوری امیر از مسئولان باشگاه سپاهان است؛ قلعه نویی با تیمش در لیگ برتر خیلی خوب نتیجه می گرفت و نه تنها بازی ها را می برد، بلکه کاری نموده بود تا تیمش گلی هم نخورد؛ همان اتفاقات دست به دست هم داده بود تا قلعه نویی تبدیل گردد به یکی از گزینه های سرمربیگری تیم ملی.

در واقع بعد از ردصلاحیت علی دایی (!) از سوی مسئولان بالاتر، قلعه نویی تنها گزینه ایرانی نشستن روی نیمکت تیم ملی بود و حتی مذاکرات با او هم خوب پیش رفت. امیر که بعد از جدایی اولش از تیم ملی، رؤیای نشستن مجدد روی نیمکت تیم ملی را در سر می پروراند، امید زیادی داشت هرطور شده بتواند این آرزو را محقق کند. او البته دل خوش به این بود که مدیران سپاهان در این راه او را همراهی و راستا را برای رفتنش به تیم ملی هموار می نمایند.

برخلاف تصور قلعه نویی، مسئولان باشگاه سپاهان و مجموعه فولاد مبارکه با حضور قلعه نویی در تیم ملی مخالفت کردند. اگرچه به صورت رسمی این موضوع بیان نشده، ولی به نظر می رسد قلعه نویی از رفتار مجموعه سپاهان در این زمینه ناراحت شده و از همان زمان جرقه جدایی از باشگاه به ذهنش خطور نموده است.

البته اتفاقات دیگری هم در این نخواستن دخیل بوده است، ازجمله همین که شایعه شده سپاهانی ها با مربی فصل بعدشان به توافق رسیده اند. مهم تر اینکه پیشنهاد تمدید قراردادی هم به قلعه نویی داده نشده تا شایعات مطرح شده، قوی تر از قبل شوند.

اعتراض طرفداران، انتقاد رسانه های اصفهان، مذاکره با مربی فصل بعد و دلخوری بابت عدم اجازه حضور در تیم ملی، همگی از عواملی است که قلعه نویی را راغب به جدایی از سپاهان کند.

حالا موارد دیگری هم مطرح می گردد که قلعه نویی هم در این بین بی کار ننشسته و برای فصل بعدش برنامه ریزی نموده است؛ خیلی ها می گویند قرار است جانشین فرهاد مجیدی در استقلال گردد، به این امید که هم طلسم ناکامی خودش در بردن جام را بشکند و هم استقلال دستش به جام قهرمانی برسد. البته از آنجا که تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال پیوسته رخ می دهد، امیر ریسک ننموده و با یکی از تیم های لیگ که شانس زیادی برای لیگ رجحان شدن هم دارد، مذاکراتی داشته است. پرواضح است که مذاکرات با این تیم، جایگزینی برای اتفاقات احتمالی در آینده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6115

به "قلعه نویی سپاهان را نمی خواهد یا سپاهان قلعه نویی را؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه نویی سپاهان را نمی خواهد یا سپاهان قلعه نویی را؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید