لغو 2 جام جهانی جای نگرانی ندارد، اولسان بازی پرسپولیس را خراب کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم های فوتبال نوجوانان و جوانان ایران در حالی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا اردوی آماده سازی خود را در تاجیکستان برگزار کردند که مسابقات جام جهانی این دو رده سنی لغو شد. مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال می گوید حکمتی در این اتفاق بوده و نباید بابت لغو جام جهانی زانوی غم بغل کرد. پیشنهاد محصص برگزاری منطقه ای مسابقات نوجوانان و جوانان در سطح قاره آسیا است تا انگیزه بازیکنان افت نکند.

لغو 2 جام جهانی جای نگرانی ندارد، اولسان بازی پرسپولیس را خراب کرد

وی همچنین ضمن خوشبینی به درخواست ایران برای دریافت میزبانی جام ملت های 2027 آسیا، به حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا پرداخت و یکی از اصلی ترین دلایل شکست پرسپولیس مقابل اولسان در این ملاقات را خراب کردن بازی توسط نماینده کره جنوبی دانست.

مشروح گفتگوی رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال با خبرنگاران در ادامه می آید:

* خبرنگاران- فینال لیگ قهرمانان آسیا یک هفته است که به خاتمه رسیده اما هنوز تحلیل ها درباره عملکرد پرسپولیس مقابل اولسان هیوندای ادامه دارد. آیا می توان به عملکرد پرسپولیس در آن بازی نمره قبولی داد؟

- مرتضی محصص: اگر به آمار بازی مراجعه کنید متوجه می شوید پرسپولیس با 106 پاس بیشتر، مسابقه را واگذار کرد؛ این یعنی پرسپولیس بر بازی مسلط بود و نمایش مقتدرانه ای داشت. فکر می کنم پرسپولیس هفت ضربه کرنر بیشتر از اولسان زد و تیم برتر میدان بود. اما در یک مورد نماینده ایران نسبت به حریفش رجحان نداشت و آن هم تعداد خطاها بود.

* منظورتان را بیشتر شرح می دهید؟

- تعداد خطاها 20 به 10 به سود اولسان بود. در نیمه نخست، تیم اولسان هر حمله پرسپولیس را با خطا از کار انداخت و به خطای تاکتیکی انجام داد. در این مورد، اولسان رِندانه بازی پرسپولیس را خراب کرد ولی از نظر فوتبالی، پرسپولیس تیم بهتری بود. نباید با تعصب صحبت کنیم. یحیی گل محمدی پرسپولیس را به خوبی آماده نموده بود و روی دو پنالتی بدشانسی آورد.

ملاقات تیم های فوتبال پرسپولیس و اولسان

* اما شاید این نایب قهرمانی طرفداران پرسپولیس و فوتبال ایران را راضی ننموده باشد.

- اینکه یک تیم در سه سال، دو بار راهی فینال می گردد، نشان از قدرت پرسپولیس و فوتبال ایران در آسیا دارد. ما باید سرمان را بالا بگیریم. اینکه ما گاهی خودمان را قبول نداریم هم ایرادی ندارد ولی باید دیدگاه منفی را کنار بگذاریم. ما در آمار نسبت به نماینده کره جنوبی در همه چیز برتر بودیم به جز همان تعداد خطا که گفتم. حتی در نیمه دوم می توانستیم گل تساوی را بزنیم.

* فکر می کنید پرسپولیس بتواند بار دیگر به فینال آسیا برسد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند؟

- نمی خواهم بی فایده تمجید کنم اما پرسپولیس با یحیی گل محمدی بازهم پیروز می گردد. یحیی فوق العاده بود. او حتی کنار زمین بسیار آرام و عالی بازی را مدیریت کرد و اتفاقات بازی هم باعث نشد کنار خط کار عجیب و غریبی انجام بدهد. درست بر عکس برخی از مربیان در لیگ ایران که کنار خط کارهای عجیبی می نمایند. مربیان وظیفه دارند بازیکنان را آرام نمایند. در واقع این شخصیت مربی است که به بازیکن منتقل می گردد.

* از بحث پرسپولیس بگذریم. فیفا دو جام دنیای نوجوانان و جوانان دنیا را لغو کرد؛ درست در روزهایی که تیم ایران در این دو رده سنی در اردوی تاجیکستان است. فکر می کنید این اتفاق چه پیامدهایی داشته باشد؟

- در آخرین جلسه ای که به عنوان عضو کمیته فنی به صورت تصویری با کنفدراسیون آسیا داشتیم، من و 13 عضو دیگر صحبت از برگزاری جام دنیای در سال 2023 بود. البته برگزاری بازی در آن تاریخ هم صد درصد نیست. به نظرم کار فیفا در لغو این دو جام دنیای درست بوده است چون سلامت بازیکنان اولویت است. اگر حتی یک بازیکن دچار کوچک ترین مشکل گردد، جامعه فوتبال ضربه می خورد بخصوص در رده سنی نوجوانان که خیلی آسیب پذیر هستند.

* با این حساب تکلیف این رده سنی چه می گردد؟ آیا تمرین و برگزاری اردو برای نوجوانان و جوانان با لغو جام دنیای معنایی دارد؟

- به نظرم راه های دیگری هم هست. می توان در شرق و غرب قاره آسیا تورنمنت های مختلفی برگزار کرد. فکر نمی کنم اگر عزمی برای پیشرفت در این دو رده سنی باشد، مسئله ای پیش بیاید. البته ما تیم های نوجوانان و جوانان را به اسم تیم های زیر 16 و زیر 19 سال می شناسیم اما کنفدراسیون آسیا از سال بعد نسخه خود را شبیه به فیفا می نماید و ما هم تیم های زیر 17 و زیر 20 سال خواهیم داشت. این دو رده سنی، آینده فوتبال را تشکیل می دهند. باید با دقت برنامه ریزی کنیم. قطعاً فیفا از برگزار نکردن دو جام دنیای خود ضرر می نماید ولی راه های دیگری هم هست که انگیزه ها برای تمرین و پیشرفت وجود داشته باشد.

* اما با انتشار خبر لغو دو جام دنیای نوجوانان و جوانان خیلی از مربیان و بازیکنان ناراحت هستند.

- می دانم یک عده ممکن است مخالف حرف من باشند و به فیفا و کنفدراسیون آسیا حمله نمایند ولی تصمیمات فیفا همگی کارشناسی شده است چون نهادی است که باید جوابگوی تمام فدراسیون های دنیا باشد. جای هیچ نگرانی نیست. هرکسی حق دارد به هر مسئله ای با دیدگاه خودش نگاه کنید. همین لغو دو جام دنیای فرصتی است برای اینکه بهترین تدارکات را برای تیم های خود داشته باشیم و یا مربیانمان را تقویت کنیم. نباید از لغو دو جام دنیای زانوی غم بغل بگیریم. جام دنیای نیست ولی فوتبال هنوز هست و ادامه دارد.

تیم فوتبال نوجوانان ایران در بازی با تاجیکستان

* راه حل شما برای جبران لغو جام دنیای نوجوانان و جوانان چیست؟

- یک عده نگران هستند که پس تکلیف اردوهای آماده سازی چه می گردد. می توان اردوها را برگزار کرد. ایران می تواند پیشنهاد بدهد و داوطلب برگزاری تورنمنتی در غرب یا مرکز آسیا باشد. حتی می توان هرچند ماه یک بار تورنمنتی برگزار کرد. تنها چیزی که جای نگرانی دارد، انگیزه بازیکنان است. اگر انگیزه نباشد، فوتبال نخواهد بود. اگر با 10 نفر از بازیکنان رده های سنی پایه صحبت کنید، انگیزه هشت نفرشان پوشیدن پیراهن تیم بزرگسالان است. من نگران افت انگیزه نوجوانان و جوانان هستم. البته زمان هم به سرعت می گذرد. چند روز دیگر وارد سال 2021 می شویم. دو سال بیشتر فرصت نداریم. لغو این دو جام دنیای شاید حکمتی داشته باشد.

* آیا فدراسیون فوتبال برای تیم های نوجوانان و جوانان برنامه جایگزین در نظر دارد؟

- فعلاً که دو تیم ما در تاجیکستان هستند و منتظریم که برگردند. باید با کادر فنی آنها صحبت و به حرفهای هم گوش کنیم. قرار نیست صد درصد به گفته های همدیگر عمل کنیم اما گوش دادن و قدرت شنیدن مهمتر از گفتار است. البته من شخصاً دوست دارم نظر دراگان اسکوچیچ (سرمربی تیم ملی فوتبال) و مربیان لیگ برتر را هم بدانم. ما با هم قوی هستیم. اگر بخواهیم یک تعداد محدود تصمیم گیرنده باشیم، فایده ندارد.

* بحث میزبانی برای تیم های پایه را مطرح کردید. فدراسیون فوتبال ایران اخیراً درخواست میزبانی جام ملت های 2027 آسیا را داده است ولی در بازی نساجی و پرسپولیس اتفاقاتی رخ داد که به نظر می رسد درخواست میزبانی ایران مضحک باشد. آیا شما هم درخواست ایران برای دریافت میزبانی را یک برنامه تبلیغاتی می دانید؟

- فوتبال ورزشی است با عقاید مختلف. من هم نظر خودم را می گویم. همین داوطلب شدن فدراسیون برای میزبانی به فوتبال یاری می نماید. شاید برخی ها امید به دریافت میزبانی نداشته باشند. این باعث می گردد تغییرات زیرساختی ایجاد گردد. باید امید به تغییر داشته باشیم. مگر ساخت استادیوم ها در قطر چقدر طول کشید؟ آنها در عرض پنج - شش سال توانستند استادیوم هایشان را بسازند و به اینجا برسند. معلوم نیست AFC درخواست میزبانی ایران را قبول کند. درباره استادیوم نساجی و بازی با پرسپولیس هم باید بگویم قرار نیست تمام استادیوم های ایران اولد ترافورد (استادیوم خانگی منچستریونایتد) باشد! ما که مدتها استادیوم های استاندارد نداشتیم باید با صبر و حوصله جلو برویم. استادیوم قائمشهر شاید حتی از استادیوم تیم هایی در لیگ بلژیک هم ضعیف تر باشد ولی داوطلب شدن هم ایران را رو به جلو می برد. اگر AFC درخواست ایران را قبول کند که ما صاحب یک زیرساخت قوی خواهیم بود و یک واقعه رخ می دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10773

به "لغو 2 جام جهانی جای نگرانی ندارد، اولسان بازی پرسپولیس را خراب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو 2 جام جهانی جای نگرانی ندارد، اولسان بازی پرسپولیس را خراب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید