ماژول دوربین آیفون 14 پرو تا چه حد بزرگ تر از نسل قبلی است؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، بر اساس چندین گزارش منتشر شده، ماژول دوربین آیفون 14 پرو بزرگ تر از نسل قبلی است. اما در این میان سوال مهمی که مطرح می گردد این است که ماژول موردنظر دقیقا چقدر بزرگ تر شده است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

ماژول دوربین آیفون 14 پرو تا چه حد بزرگ تر از نسل قبلی است؟

طی چند سال گذشته، میزان ماژول دوربین مدل های پرو آیفون فرایند صعودی داشته است. حالا همانطور که گفتیم، مطابق انتظار برای مدل های پرو آیفون 14 قرار است با ماژول بزرگ تری روبرو شویم. بنا به طرح های شماتیک منتشر شده، به نظر می رسد طول و عرض ماژول دوربین آیفون 14 پرو با افزایش حدودا 5 درصدی روبرو شده است. به طور تعیین عرض این ماژول از 35.01 به 36.73 و طول آن از 36.24 به 38.21 میلی متر رسیده است. بعلاوه در تصاویر مربوط به مدل های اولیه و قاب ها هم شاهد چنین افزایشی هستیم.

در ابتدا یکی از افشاگران مدعی شده بود که در مدل های پرو آیفون 14، ماژول دوربین هم سطح با پنل پشتی است. اما بعدا دیگر افشاگران این موضوع را رد کردند و به نظر می رسد برجستگی ماژول دوربین آیفون 13 پرو از 3.60 به 4.17 میلی متر افزایش پیدا نموده است.

بخش مهمی از این افزایش میزان ماژول به استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در مدل های پرو برمی گردد. به نظر می رسد میزان سنسور استفاده شده برای دوربین اصلی حدود 57 درصد بزرگ تر از نسل قبلی است. همین موضوع هم طبیعتا منجر به افزایش میزان ماژول دوربین می گردد.

به لطف استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، کاربران با خرید مدل های پرو آیفون 14 قادر به فیلمبرداری 8K خواهند بود. همانطور که احتمالا می دانید، ویدیو های 8K برای مشاهده به وسیله هدست های واقعیت افزوده و مجازی ایده آل هستند و ظاهرا اپل میخواهد اواخر امسال میلادی یا اوایل سال آینده از اولین هدست خود رونمایی کند.

احتمالا تا معرفی این گوشی ها که در رویداد 16 شهریور اتفاق می افتد، شاهد انتشار جزئیات بیشتری از گوشی های سری آیفون 14 خواهیم بود.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24700

به "ماژول دوربین آیفون 14 پرو تا چه حد بزرگ تر از نسل قبلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماژول دوربین آیفون 14 پرو تا چه حد بزرگ تر از نسل قبلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید