مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، مراسم تودیع محمدرضا نصیری در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار و سیدمجتبی حسینی به دبیری فرهنگستان منصوب شد.

مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان شد

به گزارش خبرنگاران، مراسم تودیع محمدرضا نصیری از سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی در روز شنبه (دهم مهرماه 1400) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور رئیس فرهنگستان، غلامعلی حداد عادل، معاون علمی و پژوهشی فرهنگستان، محمد دبیرمقدم، و سیدمجتبی حسینی، دبیر تازه فرهنگستان، و جمعی از همکاران فرهنگستان برگزار شد، حداد عادل از تلاش ها و زحمات محمدرضا نصیری در دوران طولانی مسئولیت او در دبیری فرهنگستان تشکر کرد.

متن سپاس نامه ای که از طرف رئیس فرهنگستان به محمدرضا نصیری اهدا شد، چنین است:

جناب آقای دکتر محمدرضا نصیری

با سلام و احترام،

لازم می دانم از تلاش ها و زحمات جناب عالی در دوران طولانی مسئولیت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی سپاسگزاری کنم. امیدوارم فرهنگستان بتواند در آینده از همکاری های جناب عالی در گروه های علمی و سایر بخش ها بهره مند گردد.

غلامعلی حدادعادل

محمدرضا نصیری، عضو وابسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که در کنار دبیری فرهنگستان مدیریت گروه های دانشنامه زبان و ادب فارسی در شبه قاره و گروه مطالعات زبان و ادب فارسی در آسیای صغیر و همچنین انتشارات فرهنگستان را بر عهده دارد.

این در حالی است که سیدمجتبی حسینی، معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حکمی از طرف رئیس فرهنگستان، غلامعلی حداد عادل، به سمت دبیری فرهنگستان منصوب شد. متن حکم او چنین است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر سیّدمجتبی حسینی

احتراماً، با توجه به دانش و تجربۀ جناب عالی در مدیریت های فرهنگی، به موجب این حکم به سمت دبیری فرهنگستان زبان و ادب فارسی منصوب می شوید.

توفیق جناب عالی را در این مسئولیت از خداوند بزرگ مسئلت می کند.

غلامعلی حداد عادل

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17402

به "مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجتبی حسینی دبیر فرهنگستان زبان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید