مجموعه حقایق جالب و شگفت انگیز

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران: گاهی اوقات ممکن است با خود فکر کنید که همه راز های دنیای مدرن را می دانید! علاوه بر این امروزه می توانید تقریبا پاسخ هر سوالی را در دنیای اینترنت بیابید. اما آیا می دانید که چاپ اولین عکس دنیا، بیشتر از 8 ساعت زمان برد! و یا اینکه هسته کره زمین به اندازه سطح خورشید، داغ است! پس وقتشه که به این موضوع پی ببرید که دنیا به این سادگی هم نیست. امروز با ما در خبرنگاران همراه باشید تا مجموعه حقایقی جالب و شگفت انگیز را برایتان بیان کنیم که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

مجموعه حقایق جالب و شگفت انگیز

1. تا به امروز برای شما هم رخ داده است که تصور کنید که ویبره تلفن همراه خود را احساس می کنید در حالی که اینطور نیست! اگر اینگونه است پس شما سندرم توهم لرزش و زنگ تلفن همراه را دارید که به توهم و احساس غلطی گفته می شود که فرد مبتلا، صدای زنگ تلفن همراه خود یا شخص دیگری را می شنود یا ویبره آن را احساس می نماید، بدون آنکه تلفن همراه وی زنگ خورده باشد. دانشمندان علت این پدیده را اعتیاد بیش از حد افراد به استفاده از تلفن همراهشان می دانند.

2. به طور میانگین اینترنت خانگی شما سرعتی معادل 25 مگابیت بر ثانیه دارد که برای تماشای فیلم های آنلاین بدون ایجاد وقفه کافی به نظر می رسد. اما فقط برای اطلاعتان باید بگوییم که سرعت اینترنت ناسا در بعضی آزمایشات به عدد شگفت انگیز 91 گیگا بایت بر ثانیه هم رسیده است!

3. هات چاکلت طعم بهتری می دهد اگر آن را در یک فنجان نارنجی رنگ بنوشید! محققان از 57 داوطلب خواستند که یک نوع هات چاکلت را در فنجان های قرمز، سفید، نارنجی و کرمی رنگ بنوشند. تقریبا همه داوطلبان تایید کردند که وقتی هات چاکلت را در فنجان نارنجی رنگ خوردند، طعم بهتری داشت.

4. به احتمال زیاد با واژه هایی همچون مگابایت، گیگابایت و ترابایت آشنا هستید. اما درباره پتابایت چه می دانید؟ درست مانند یک گیگابایت که 1024 مگابایت را شامل می شود، یک پتابایت نیز 1024 ترابایت است که عددی سرسام آور است! برای اطلاع، یک پتابایت می تواند 13 سال پیاپی ویدیو هایی با کیفیت HD را در خود ذخیره کند! همچنین برای ذخیره تمام کتاب های بشر از زبان های مختلف و از آغاز تا کنون، به 50 پتابایت حافظه احتیاج است!

5. اولین کامپیوتر که در سال 1956 میلادی ساخته شد، حافظه ای به اندازه 5 مگابایت را داشت. با این حال وزن این هارد درایو به بیش از یک تن می رسید!

6. بیش از 68درصد از کل آب شیرین دنیا برای همواره منجمد است که در یخچال های طبیعی قطبی قرار گرفته است.

7. در سال 2006، قطر تلکام شماره موبایل منحصربه فرد 6666666 را به حراج گذاشت و یک فرد ناشناس این شماره را به مبلغ 2.7میلیون دلار خرید و صاحب گرانترین شماره موبایل دنیا شد!

8. هسته کره زمین به اندازه سطح خورشید، داغ است. این هسته بیشتر از آهن جامد و نیکل است که توسط یک مایع بسیار داغ احاطه شده است که دمای آن را به 6 هزار درجه سانتیگراد می رساند.

9. تنها پرنده ای که می تواند به عقب پرواز کند، مرغ مگس خوار است. آن ها معمولا اینکار را هنگام دور شدن از گل ها انجام می دهند.

10. جوانه های چشایی انسان عمر بسیار کوتاهی دارند. عمر آن ها بین 10 تا 14 روز است. همچنین شما نمی توانید آن ها را با چشم غیر مسلح ببینید. چونکه آن ها بسیار کوچک هستند.

11. اگر به لوگوی مرورگر محبوب فایرفاکس دقت نموده باشید احتمالا فکر نموده اید که حیوان روی لوگو یک روباه است، ولی در واقع اینگونه نیست! و این حیوان زیبای روی آیکون فایرفاکس یک پاندای سرخ است.

12. خورشید در واقع ستاره ای با اندازه ای متوسط است با این حال اندازه آن 1،300،000 برابر زمین است! وزن این ستاره همپنین 333،000 برابر زمین است.

13. فرقی نمی نماید که هوای بیرون چقدر گرم و داغ باشد، با این حال شما قادر نخواهید بود که تخم مرغ را با گرمای آن طبخ کنید. بالاترین دمایی که تا به امروز در مناطق مسکونی ثبت شده است، 55 درجه سانتیگراد بوده است، اما برای طبخ تخم مرغ حداقل دمای 70 درجه سانتیگراد احتیاج است.

14. 38 سال زمان برد تا رادیو به رکورد 50میلیون مخاطب برسد. برای مقایسه آیپاد اپل در عرض فقط 3 سال به این رکورد رسید.

15. دانشمندان ادعا می نمایند که 1 درصد از هسته زمین را طلا تشکیل داده است. اگرچه ممکن است که زیاد به نظر نرسد، با این حال اگر شما این 1 درصد طلا را بتوانید استخراج کنید، قادر خواهید بود تا سطح کره زمین را تا ارتفاع 50 سانتیمتر بپوشانید!

16. هر ماه بیشتر از 6000 ویروس جدید کامپیوتری به وجود می آید! شیوع گسترده ویروس های کامپیوتری به دهه 90 میلادی بر می شود. قبل از آن تنها 50 ویروس شناخته شده کامپیوتری وجود داشت. متاسفانه امروزه حدود 90 درصد از ایمیل ها، حاوی نوعی از بدافزار هستند. بهترین آنتی ویروس ها می توانند روزانه 360،000 فایل مخرب را شناسایی نمایند.

17. بارکد در اکتبر 1952 میلادی ثبت اختراع شد. اما از آغاز استفاده آن بر روی محصولات مختلف تنها 22 سال می گذرد.

18. هنگامی که شما استراحت می کنید مغز شما بیش از 20درصد از انرژی بدن شما را مصرف می نماید! این اندام هوشمند بدن شما همچنین 330 کالری در روز مصرف می نماید.

19. دریایی وجود دارد که مرز آن نه با خشکی بلکه با جریانات اقیانوسی تعریف می شود دریای سارگاسو تنها دریای دنیاست که ساحل ندارد! این دریای عجیب و منحصربفرد در در وسط اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته است و در احاطه جریان های اقیانوسی می باشد.

20. بلندترین صدا در بین حیوانات کره زمین متعلق به میگوی ببری تپانچه ای است که بلند ترین صدا را با توجه به وزن بدن خود فراوری می نماید. صدایی که این جانور فراوری می نماید صرفااز فاصله چند سانتیمتری شنیده می شود ونه چند ده یا چند صدکیلومتری، با این حال دستگاه های اندازه گیری این صدا را 190 دسی بل ثبت نموده اند، اما وزن این میگو فقط 50 گرم است.

21. در دفتر مرکزی گوگل دستگاه چمن زنی وجود ندارد. در عوض، آن ها بز اجاره می دهند! گله ای متشکل از 200 بز مرتباً آورده می شوند تا چمن ها را بخورند و همه چیز را مرتب نگه دارند!

22. ثابت شده است که هنگام نگاه کردن به مانیتور کامپیوتر، کمتر چشمک می زنید. انسان در حالت معمولی در هر دقیقه حدود 20 بار چشمک می زند. با این حال هنگام استفاده از رایانه این مقدار به 7 بار در دقیقه می رسد.

23. بیش از 120میلیون تکه زباله در فضای اطراف زمین می چرخند. متاسفانه تمام این زباله های فضایی، منشا انسانی دارند!

24. اولین عکس در سال 1826 میلادی گرفته شد و فرآیند چاپ آن بیش از 8 ساعت زمان برد! اما تنها با گذشت 13 سال این زمان به 15 دقیقه کاهش یافت.

25. پزشکان جراحی که در هفته بیشتر از 3 ساعت بازی های ویدیویی را انجام می دهند، در حین عمل 37درصد اشتباه کمتری مرتکب می شوند. بعلاوه آن ها 27درصد سریع تر از جراحان دیگر در حین عمل هستند.

26. با اینکه سطح خورشید بسیار داغ است، ولی رعد و برق 5 برابر داغ تر از سطح خورشید است! هر ثانیه 100 رعد و برق به زمین برخورد می نماید که برابر با 8میلیون در روز و 3میلیارد رعد و برق در سال است!

27. آبشار آنجل مرتفع ترین آبشار پیوسته دنیا است که ارتفاع آن به اندازه یک ساختمان 300 طبقه است!

28. هر روز حدود 3.5میلیارد جست و جو در گوگل انجام می شود.

29. اولین موس کامپیوتری در سال 1964 میلادی و از چوب ساخته شد. این ابزار برای ثبت حرکات در دو جهت، از دو چرخ قائم استفاده می کرد و می توانستید آن را مانند موس های امروزی در دست تان بگیرید.

30. همانطور که می دانید گاز های گلخانه ای اثرات مضری برای انسان ها دارند. با این حال اگر گاز های گلخانه ای وجود نداشتند دمای کره زمین به منفی 18 درجه سانتیگراد می رسید. برای مقایسه میانگین دمای کره زمین اکنون 15 درجه سانتیگراد است.

منبع: BrightSide

منبع: برترین ها
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5014

به "مجموعه حقایق جالب و شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه حقایق جالب و شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید