مذاکرات بن زاید و مرکل در برلین درباره تحولات منطقه

به گزارش اکسپرس بلاگ، ولی عهد ابوظبی و صدر اعظم آلمان روز شنبه در برلین با یکدیگر ملاقات نموده و درباره تحولات منطقه و صلح در لیبی گفت وگو کردند.

مذاکرات بن زاید و مرکل در برلین درباره تحولات منطقه

با تورهای مسافرتی آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی روز شنبه در برلین با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ملاقات کرد.

به نوشته پایگاه شبکه اسکای نیوز، طرفین در این ملاقات درباره تقویت ثبات در منطقه و حمایت از کوشش های ایجاد صلح در لیبی رایزنی کردند.

بن زاید در این ملاقات گفت: امیدواریم که امنیت، ثبات و صلح در لیبی ایجاد شده و کنفرانس برلین خواسته های ملت لیبی را محقق کند.

قرار است فردا (یکشنبه) نشست صلح لیبی در برلین برگزار گردد.

صدراعظم آلمان، در این نشست میزبان مقامات ترکیه، روسیه، آمریکا، انگلیس، چین و ایتالیا خواهد بود و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز عصر روز شنبه وارد برلین شد تا در این کنفرانس حضور یابد.

در حال حاضر لیبی تحت اداره دو قدرت است. مجلس طُبرُق در شرق لیبی که تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه قرار گرفته است و خلیفه حفتر فرماندهی نیروهای نظامی آن را بر عهده دارد. در سوی دیگر لیبی دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در غرب این کشور واقع شده که تحت حمایت ترکیه و قطر است و سازمان ملل آن را به رسمیت می شناسد.

در نشست قبلی صلح لیبی که از روز دوشنبه در مسکو برگزار گردید، حفتر از امضای توافق با دولت وفاق ملی اجتناب کرد. گفته می گردد حفتر نیز شرکت در نشست برلین را پذیرفته است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 460

به "مذاکرات بن زاید و مرکل در برلین درباره تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات بن زاید و مرکل در برلین درباره تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید