بازسازی آپارتمان: بازسازی و ساماندهی کاروانسرای 400 ساله سمنان آغاز شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، بازسازی و ساماندهی کاروانسرای 400 ساله سمنان آغاز شد.

بازسازی آپارتمان: بازسازی و ساماندهی کاروانسرای 400 ساله سمنان آغاز شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

حمیدرضا دوست محمدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان اضافه کرد: بازسازی و ساماندهی این کاروانسرای تاریخی با برچیدن بخش های فرسوده آجری روی دیوار، تمیز کردن بدنه آجری و زدودن لایه های رنگی، دوده و چربی از روی سطوح سنگی و آجری شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: خارج کردن بندهای فرسوده گچی و پاک کردن درزهای روی دیوار یا سطوح عمودی، بندکشی دیوارها، آجرکاری و بازسازی نمای آجری آسیب دیده، نما چینی با آجر سنتی و ... در این مرحله از بازسازی انجام می گردد.

وی توضیح داد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کاروانسرای شاه عباسی سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرد و در فاصله کمتر از یک روز از دستور مهندس ضرغامی، کار بازسازی و ساماندهی این کاروانسرا شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان یادآوری کرد: کاروانسرای تاریخی شهر سمنان به عنوان یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه عباس صفوی است که در مرکز شهر سمنان واقع شده و دارای 400 سال قدمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: کاروانسرای شاه عباسی سمنان در سال 1352 به ثبت ملی رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20322

به "بازسازی آپارتمان: بازسازی و ساماندهی کاروانسرای 400 ساله سمنان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: بازسازی و ساماندهی کاروانسرای 400 ساله سمنان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید