موانع پیش روی صدور مجوز کسب و کار ، مصوبات هیات مقررات زدایی ضمانت اجرایی ندارند

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار گفت: مصوبات هیات مقررات زدایی ضمانت اجرایی لازم را ندارند و بعضی دستگاه ها در برابر اجرای آن ها مقاومت می نمایند.

موانع پیش روی صدور مجوز کسب و کار ، مصوبات هیات مقررات زدایی ضمانت اجرایی ندارند

به گزارش خبرنگار ، عبدالرضا مصری عضو کمیسیون ویژه حمایت از فراوری مجلس در برنامه تیتر امشب در مورد شرایط فضای کسب و کار در کشور توضیح داد: حدود 12 سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوز ها هستیم، اما محقق نشده و هربار موانع متعددی به دنبال وضع قوانین جدید، ایجاد می گردد.

او ادامه داد: 10 سال است از دولت خواهش می کنیم هر مانعی از نظر قانونی وجود دارد، در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد تا ما قانون را اصلاح و موانع را برطرف کنیم. به دولت گفته ایم که مقررات زدایی با شما و قانون زدایی با ما، اما تا به امروز اقدام مناسبی در این بخش صورت نگرفته است.

او ادامه داد: با نشستن در دفتر کار و ارائه آمار و جدول، فضای کسب و کار بهبود نمی یابد. موانع در صدور مجوزهای کسب و کار زیاد است. به طور مثال در بخش صنعت، یک کارخانه سیمان از بانکی وام گرفته و تمام اقساط را پرداخت نموده، اما اختلاف حساب بین بانک مرکزی و آن بانک، مشکلاتی برای این واحد ایجاد نموده است.

نماینده مجلس توضیح داد: پراکندگی و تعدد دستگاه های دخیل در حوزه صدور مجوز کسب و کار زیاد است و به همین دلیل اختیارات به هیات مقررات زدایی داده شده است و اگر این میزان اختیارات از نظر آن ها کافی نیست باید اعلام نمایند و لایحه ای به مجلس بدهند که ما آن را قانون کنیم.

او ادامه داد: هیات مقررات زدایی باید صدور مجوز را تسهیل کند، اگر اختیارات کافی را ندارد یا قانون ایراد دارد، لایجه بدهد تا ما اقدام کنیم اما متاسفانه دولت در ارائه لوایح در بخش کسب و کار تنبل عمل می نماید. بارها اعلام نموده ایم هر قانون مزاحم کسب و کار است به ما بگویید تا آن را حذف کنیم.

در ادامه برنامه علی فیروزی رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد توضیح داد: بعضی بخش های وزارت جهاد کشاورزی مثل معاونت امور دام برای صدور مجوز طیور، در برابر اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی مقاومت می نمایند و ما اختیار لازم برای اجرایی شدن مصوبات را نداریم.

او گفت: مجوز های دست و پاگیر و متعدد برای کسب و کار ها که از مهم ترین موانع فراوری است، موجب شد وزیر اقتصاد از مجلس کارت زرد بگیرد.

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: بعضی بخش های وزارت جهاد کشاورزی مثل معاونت امور دام برای صدور مجوز طیور، برابر مصوبات هیات مقررات زدایی مقاومت می نمایند.

او با اشاره به متن قانون و معین وقت هیات مقررات زدایی برای حذف مجوز های زاید فراوری گفت: تا به امروز 878 مجوز بصورت کامل شناسایی شده و در دبیر خانه مقررات زدایی آنالیز شده اند.

فیروزی با اشاره به صحبت وزیر اقتصاد در جلسه (سه شنبه) مجلس مبنی بر کاهش زمان صدور مجوز کسب از 100 روز به 7 روز گفت: سوال امروز مجلس شورای اسلامی درباره علت عدم اجرای ماده 7 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی درباره ضرورت شفافیت و بهبود مجوز های کسب و کار بود.

او افوزد: در دو سال گذشته دریافت مجوز برای فعالان بخش خصوصی به تعداد 400 مجوز کاهش پیدا نموده است لذا باید گفت وزارت اقتصاد و دارایی برای بهبود فضای کسب و کار اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

فیروزی گفت: در عمل وزارت اقتصاد و دارایی زمان ثبت شرکت ها را از 72 روز به 72 ساعت تقلیل داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14946

به "موانع پیش روی صدور مجوز کسب و کار ، مصوبات هیات مقررات زدایی ضمانت اجرایی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موانع پیش روی صدور مجوز کسب و کار ، مصوبات هیات مقررات زدایی ضمانت اجرایی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید