ابلاغ بسته رفع موانع پیش روی تولید؛ هفته آینده

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صمت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ابلاغ بسته موانع پیش روی تولید و راه چاره های رفع موانع توسط این وزارتخانه در هفته آینده خبر داد.

ابلاغ بسته رفع موانع پیش روی تولید؛ هفته آینده

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ابلاغ بسته موانع تولید، کار جسورانه و شجاعانه ای است و می خواهیم در همین دو ماه باقیمانده از کار دولت، گام های مثبتی برای حمایت از تولید و صنعت برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده بهینه شود، تاکید کرد: بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد و با مطالبه گری در راستای رفع موانع تولید و شناسایی گلوگاه ها گام بردارد.

وزیر صمت با بیان اینکه از ظرفیت ستادها، شورا ها و اسناد بالادستی برای حمایت از بخش تولید باید استفاده شود، گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ظرفیت بسیار مناسبی است که بسیاری از کار ها را با تعامل و هماهنگی با این ستاد جلو برده ایم.

رزم حسینی همچنین گفت: رئیس جمهور نیز به شدت از برنامه های وزارت صمت در راستای حمایت از تولید، پشتیبانی می کند و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص مصوبات پیشنهادی این وزارتخانه بیشترین هماهنگی و حمایت را داشته است.

وی از بخش خصوصی و دستگاه های مرتبط با حوزه تولید خواست که قوانین مزاحم را به صورت مداوم و مستمر احصا و به مجلس و دولت ارائه دهند.

وزیر صمت در این خصوص افزود: تا به امروز دو بسته در خصوص قوانین مخل و مزاحم تولید به مجلس ارائه داده ایم که یکی در روز رای اعتماد و دیگری نیز در هفته گذشته با جمع بندی نظرات بخش خصوصی بوده است.

رزم حسینی احصاء قوانین مخل و مزاحم تولید را یک ریل گذاری مناسب برای تولید دانست و افزود: وزارتخانه ها و دستگاه های عضو ستاد تسهیل، قوانین مرتبط با خود را احصا و مشوق های لازم را برای سرمایه گذاران و تولیدنمایندگان بررسی و ابلاغ نمایند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبات صادراتی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افزود: آثار این مصوبات در صادرات بسیار مشهود است و ورود ماشین آلات تجهیزات، اجزا و قطعات تولید به خوبی و به صورت روان انجام می شود.

رزم حسینی ورود به موقع قطعات و ماشین آلات خط تولید را در پیشبرد اهداف حوزه تولید تاثیرگذار دانست و گفت: در صنعت لوازم خانگی با وجود خروج شرکت های خارجی، اما عمق ساخت داخل 70 درصد شده و این صنعت اکنون صادرات محور و به سمت خودکفایی رفته است.

همچنین سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه 10 مصوبه رفع گوانع تولید به صورت جمعی در هفته آینده در راستای بهبود فضای کسب و کار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می شود گفت: کارگروه بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف رفع مسائل و گلوگاه های اداری ایجاد شده تشکیل شده که در این کارگروه از بیش از 900 فعال اقتصادی نظر سنجی به عمل آمده است.

وی افزود: پس از نظرسنجی از فعالان اقتصادی، بسته گلوگاه های داخلی وزارت صمت تدوین و پس از کار کارشناسی و طرح در جلسات نهایی بهبود فضای کسب و کار توسط وزیر صمت ابلاغ شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت شرح داد: همچنین بسته مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در دو سطح دولت و مجلس (خارج از وزارتخانه) تدوین و ارسال شده است.

زرندی افزود: بسته رویه ها و مقررات مخل صدور مجوز ها (بیرونی) نیز در 19 محور نهایی و برای وزارت اقتصاد ارسال شد که آمادگی طرح این بسته را در هیئت مقررات زدایی داریم.

وی گفت: 19 محور در حوزه صنعت، پنج محور در حوزه معدن و پنج محور مربوط به حوزه بازرگانی (داخلی و خارجی) است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14334

به "ابلاغ بسته رفع موانع پیش روی تولید؛ هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ بسته رفع موانع پیش روی تولید؛ هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید