نجات جان دختر کوچک به وسیله قلبی که به صورت سه بعدی پرینت شده

به گزارش اکسپرس بلاگ، جراحان قلب بیمارستان بچه ها میامی از یک پرینتر سه بعدی استفاده کردند تا یک نمونه سه بعدی از قلب دختر 4 ساله ای بسازند و طی یک جراحی پیچیده، جان دختر کوچک را نجات دهند. این دختر 4 ساله به یک بیماری مادرزادی به نام اتصال ناهنجار سیاهرگ ریوی (TAPVC) دچار بود. در واقع سیاهرگ های وی خون را به بخش اشتباهی قلبش پمپ می کرد. این امر باعث می شد که تنفس سخت شده، بی حال گردد و سیستم ایمنی بدنش ضعیف باشد.

نجات جان دختر کوچک به وسیله قلبی که به صورت سه بعدی پرینت شده

پس از یک سری جراحی سطحی که موقتی بود، پزشکان می دانستند که باید راه حلی بیابند. شرایط دختر 4 ساله وخیم بود و گروه متخصصین قلب برآورد کردند اگر راه حلی نیابند، دختر 4 ساله تنها چند هفته زنده خواهد ماند. پزشکان با استفاده از یک مدل قلب که به وسیله دستگاه پرینت سه بعدی ساخته شده بود، توانستند یک جراحی انجام دهند که تا به امروز انجام نشده بود. در این جراحی بخش هایی از یک قلب اهداگر نیز استفاده شد. حالا جریان خون این دختر 4 ساله به صورت نرمال درآمده و حال عمومی وی رو به بهبودی است.

این خبر چند مورد مشابه را به یاد می آورد، مانند زمانی که پزشکان بیمارستان بچه ها Morgan Stanley در New York-Presbyterian یک جراحی قلب پیچیده انجام دادند. در این جراحی قلب یک نوزاد با استفاده از یک مدل سه بعدی جراحی شده بود.

یکی از جراحان این دختر 4 ساله به خبرنگاران گفت: استفاده از دستگاه های پرینت سه بعدی، عامل دیگری در شرایط بسیار پیچیده محسوب می گردد؛ شرایطی که تصور می گردد مداخله های جراحی در واقع امکان پذیر نیست. در خصوص جراحی این دختر 4 ساله که Adanelie نام دارد، یک مدل قلب سه بعدی به ما یاری کرد تا روشی برای انجام جراحی داشته باشیم و جان وی را نجات دهیم.

این جراحی، یکی دیگر از معجزه هایی است که پرینت سه بعدی در زمینه سلامت به کار گرفته می گردد.

منبع: فوت و فن
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 24193

به "نجات جان دختر کوچک به وسیله قلبی که به صورت سه بعدی پرینت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات جان دختر کوچک به وسیله قلبی که به صورت سه بعدی پرینت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید