هشت و یک چیزها منتشر شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران ، انتشارات سیب سرخ در قالب مجموعه شعر فارسی معاصر خود، اثری تازه با عنوانهشت و یک چیزها اثر سعید صراف معیری را روانه بازار کتاب کرد.

هشت و یک چیزها منتشر شد

این اثر تئوریک که در 105 صفحه تالیف شده است دربردارنده نگاه مولف درباره تئوری های مدرن هنر و نیز دومین دفتر شعر اوست.

صراف معیری به بهانه انتشار این کتاب، با بیان اینکه این اثر دومین مجموعه شعر وی از مجموعه 15 جلدی است که بزودی پی در پی هم منتشر می شوند، عنوان داشت: اولین مجموعه شعرم که به نام از نگاه من و آینه سال ها پیش منتشر شده، مجموعه ای است که اشعار سنین 16 تا 25 سالگی را شامل می شد و طبیعی است که از دیدگاه های شعری امروز کمی فاصله دارد، می گویم کمی چون شعرهای من همواره در شمای کلی تفکرم که همان چیز بینی است جای دارند. با این وجود ترجیح می دهم کتاب اولم را از این 15 جلد متمایز کنم.

وی اضافه نمود: دفتر اخیر که مربوط به سال های 70 تا 99 است دارای یک من کنار گذاشته شده است. در راه تدوین این دفتر هیچ کسی نبود تا هدایت لازم را از او کسب کنم تا آنکه بابک احمدی درهای زیادی از افق اندیشه مرا گگردد و توانستم به اندیشه پیشین خود اعتماد کنم تا آنکه به طور کلی پیروز به طرح اندازی و یک حرکت انقلابی در دیدگاهم شدم.

صراف معیری در همین زمینه گفت: در کار شاعر چیز بین کج فهمی نشانه ها درمان می گردد زیرا ابژه در آن می اندیشد، اندیشه ابژه منزل اوست و به مقولات کانتی متعلق است مثلا باران در کار شاعر چیز بین متعلق است به خودش ، تصویری نیست که شاعر دریافت می نماید بلکه عینیتی است که خود را وامی گشاید این عینیت تمام است این تجربه است، تجربه ای فارغ از فرهنگ و تاریخ و .... بلکه انزوایی است که حاصل همنشینی شاعر و باران است و یا لااقل یک تجربه ناب و زیسته در چب استفاده از کلمه تجربه نشده ممنوع است چب تجربه گرا است نه مانند دنیا لاک بلکه تجربه زیسته ... همنشینی شاعر و باران یا شاعر و چیز اغلب در کار شاعر چیزبین رخ داده است و یک حضور تنها نیست. ابژه ها شهری و در دسترس اند. همنشینی از نوع گفت وگو نیست از نوع تصادم است.

این دفتر شعر به تازگی از سوی نشر سیب سرخ و با قیمت 24500 تومان منتشر شده است.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11881

به "هشت و یک چیزها منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشت و یک چیزها منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید