هوش مصنوعی حیات وحش در معرض انقراض را کشف می نماید

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، با استفاده از این الگوریتم همچنین می توان سیر حرکت و جابجایی حیوانات مختلف را نیز با استفاده از عکس های ماهواره ای آنالیز و پیش بینی کرد.

هوش مصنوعی حیات وحش در معرض انقراض را کشف می نماید

پیش از این آنالیز و پیگیری راستا حرکت حیوانات به وسیله عکس های ماهواره ای تنها در صورت نشانه گذاری آنها ممکن بود. اما این فناوری هوش مصنوعی احتیاج به نشانه گذاری حیوانات برای کنترل راستا حرکت حیوانات در طبیعت را برای اولین بار از بین می برد.

پژوهشگران انگلیسی از این فناوری هوش مصنوعی برای کنترل رفت و آمدهای دسته های عظیم فیل های در معرض انقراض در قاره آفریقا استفاده نموده اند. این موجودات می توانند از درون چمنزارهای در معرض دید، زمین های جنگلی پوشیده و هر پوشش گیاهی دیگری عبور نمایند، بنابراین استفاده از تصاویر ماهواره ای برای شناسایی آنها از فضا حل چالش های منحصر به فردی را ممکن می نماید.

الگوریتم هوش مصنوعی جدید تصاویر ماهواره ای با کیفیت را در عرض چند دقیقه اسکن می نماید و حیواناتی را که شاید توسط انسان در عکس ها قابل شناسایی نباشند، شناسایی می نماید. این الگوریتم با آنالیز عکس های دیگر می تواند وجود یا عدم وجود تک تک حیوانات را در آنها کشف کند.

با توجه به اینکه از دهه 70 میلادی به این سو حدود دو سوم گونه های مختلف حیات وحش دنیا از بین رفته، استفاده از این الگوریتم می تواند جلوی خسارت های بیشتر را به طبیعت بگیرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11318

به "هوش مصنوعی حیات وحش در معرض انقراض را کشف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی حیات وحش در معرض انقراض را کشف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید