واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید بازگشت

به گزارش اکسپرس بلاگ، واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین پس از پایان تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل آن، دوباره به مدار تولید برق بازگشت.

واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید بازگشت

بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی گفت: واحد شماره 2 گازی این شرکت که برای انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید برق خارج شده بود پس از پایان عملیات تعمیرات، دوباره به مدار تولید بازگشت.

غنوی اضافه نمود: در تعمیرات اساسی واحد شماره 2 گازی، تمامی تجهیزات اصلی و فرعی این واحد، مورد بازبینی قرار گرفت و نازل های ردیف اول و دوم و شرود، پره متحرک ردیف اول و ... از سوی متخصصان این نیروگاه تعویض شد.

وی با اشاره به اقدامات مهم این دوره از برنامه های تعمیرات بیان داشت: بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات کمپرسور و مسیر گاز داغ، انجام انواع تست های غیر مخرب NDT، بازدید و تعویض نازل های سیستم فاگ، بازدید از لوله های بویلر، بازدید و بازسازی فیدواتر هیتر بویلر و رفع نشتی آن و...، از مهم ترین فعالیت هایی بود که به انجام رسید.

معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی ادامه داد: در حوزه الکتریک و ابزار دقیق هم بازدید تجهیزات الکتریکی، تست رله هاس ترانس اصلی، بازدید الکتروموتورها، تست و نصب ترموکوپل های ویل اسپیس، تست نرم افزار های کامپیوتری، تست و کالیبراسیون سوئیچ های فشاری، تست و کالیبره نشان دهنده ها، تنظیم الکتروموتور های تورک اجاستر و... از سوی متحصصان تعمیرات نیروگاه سیکل ترکیبی در این دوره تعمیراتی صورت پذیرفت.

هرساله به منظور اطمینان از عملکرد واحد های بخاری و سیکل ترکیبی در تولید انرژی الکتریکی، برای کمک به پایداری شبکه سراسری برق، واحد های این نیروگاه متناسب با ساعت کارکرد آن، تحت تعمیرات اساسی، نیمه اساسی و بازدید های دوره ای قرار می گیرد که در این فصل از تعمیرات هم، 17 فعالیت تعمیراتی برنامه ریزی شده است که از ابتدای مهرماه، آغاز شده و تا پایان اردیبهشت سال 1402 ادامه خواهد یافت.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 26049

به "واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین به مدار تولید بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید