واحد گرافیکی اپل M1 قوی تر از GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 است

به گزارش اکسپرس بلاگ، بعد از مدت ها حدس و گمان در رابطه با پردازنده های اپل سیلیکون، اپل بالاخره در روز های گذشته از اولین پردازنده اپل سیلیکون به نام M1 رونمایی کرد.

واحد گرافیکی اپل M1 قوی تر از GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 است

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

اپل در مراسمی که با نام One More Thing برگزار کرد نشان داد که از این پردازند ه جدید 8 هسته ای در مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچ جدید استفاده نموده است. اپل در این مراسم همچنین بیان کرد که این پردازنده ARM جدید از پردازنده های اینتلی که این شرکت در این مک بوک ها استفاده نموده بود قوی تر است. ادعای که بنچمارک های منتشر شده درستی آن را نشان می دهند.

بعد از منتشر شدن بنچمارک های نشان دهنده قدرت پردازشی این پردازنده جدید، این بار شاهد منتشر شدن بنچمارک هایی هستیم که قدرت واحد گرافیکی پردازنده اپل M1 را نشان می دهند. این بنچمارک ها همچنین نشان می دهند که واحد گرافیکی این پردازنده از بعضی کارت های گرافیک قدیمی انویدیا و AMD قوی تر است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اپل، پردازنده اپل M1 دارای واحد گرافیکی 8 هسته ای است؛ البته بعضی مدل های مک بوک ایر دارای این پردازنده با واحد گرافیکی 7 هسته ای هستند. اپل در رابطه با توصیف این واحد گرافیکی از عبارت سریع ترین واحد گرافیکی یکپارچه با پردازنده ای کم مصرف استفاده نموده است.

اپل همچنین گفته است که این واحد گرافیکی می تواند که به صورت هم زمان 25000 ترد را اجرا کند و توانی در حدود 2.6 ترافلاپس دارد. در مراسم رونمایی، اپل در زمان مقایسه این واحد گرافیکی با کارت های گرافیک دیگر، بدون منتشر کردن جزئیات بیشتر تنها اعلام نمود که واحد گرافیکی اپل M1 نسبت به رقیبان خود 3.5 برابر سریع تر است.

  • تمام اپ ها و بازی هایی که اپل برای مک های مبتنی بر ARM وعده داده است

به تازگی بنچمارک GFXBench 5.0 از این پردازنده جدید اپل M1 منتشر شده است که عملکرد واحد گرافیکی این پردازنده را در مقایسه با کارت گرافیک GTX 1050 Ti نشان می دهد. برای دریافت بنچمارک از کارت گرافیک GTX 1050 Ti، این کارت گرافیک به صورت خارجی و به وسیله پورت تاندربولت 3 به سیستمی متصل شده که دارای سیستم عامل macOS بوده است.

نتایج این بنچمارک نشان می دهد که پردازنده M1 توانسته است که در مقایسه با این کارت گرافیک %25 تا %30 عملکرد بهتری را داشته باشد. انجام این تست ها با استفاده از کارت گرافیک رادئون RX 560 هم نتایجی مشابهی را داشته است.

البته یک نکته در رابطه با این بنچمارک وجود دارد و آن این است که GFXBench 5.0 برای دریافت بنچمارک از تلفن های همراه طراحی شده است. با توجه به اینکه در این سیستم ها از اپل Metal API استفاده شده است، انجام مقایسه مستقیم و به این صورت مشکل است.

با این وجود، نتایج به دست آمده از این بنچمارک ها و عملکرد اپل M1 در مقایسه با کارت های گرافیک 75 واتی انویدیا و رادئون شگفت انگیز است. برای اطلاع باید بگوییم که کارت گرافیک GTX 1050 Ti هم اکنون دومین کارت گرافیک پرطرفداری است که کاربران استیم از آن استفاده می نمایند.

اپل میخواهد که مک بوک ایر مجهز به پردازنده اپل M1 را با قیمت 999 دلار، مک مینی دارای این پردازنده را با قیمت 699 دلار و در نهایت مک بوک پرو 13 اینچ مجهز به این پردازنده جدید را با قیمت 1299 دلار عرضه کند.

  • نصب macOS Big Sur مدل های قدیمی مک بوک پرو را از کار می اندازد

منبع: Techspot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 9140

به "واحد گرافیکی اپل M1 قوی تر از GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 است" امتیاز دهید

1 کاربر به "واحد گرافیکی اپل M1 قوی تر از GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد گرافیکی اپل M1 قوی تر از GTX 1050 Ti و رادئون RX 560 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید