وزیر دفاع قطر: مصاحبه سریعترین راه برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس است

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر دفاع قطر بار دیگر در همایش دوحه خاطرنشان کرد، بحران شورای همکاری خلیج فارس تنها با انجام گفت وگویی جدی و بدون پیش شرط حل و فصل می گردد.

وزیر دفاع قطر: مصاحبه سریعترین راه برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس است

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، خالد بن محمد العطیه، وزیر دفاع قطر در این همایش گفت، موضع کشورش در مورد این بحران کاملا روشن بوده و نیازی به تفسیر و روشن گری ندارد و گفت وگو و مذاکره تنها راه برای حل این اختلاف است.

وی در ادامه اضافه نمود، موضع دوحه در مورد عدم مداخله در امور داخلی این کشور، حفظ حاکمیت و استقلال آن در تصمیمات سیاسی از شروع بحران شورای همکاری خلیج فارس تغییری ننموده و همان موضعی است که این کشور از پنجم ژوئن 2017 اتخاذ نموده است.

کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر پنجم ژوئن 2017 روابط خود را با قطر به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کردند، اتهامی که دوحه بارها آن را تکذیب و هدف از این اتهام را تعرض به حاکمیت و استقلال خود عنوان نموده است.

وزیر دفاع قطر در این همایش گفت، تبادل نظر و رایزنی تنها راه ترسیم چارچوب قانونی برای تحقق ثبات منطقه است و دوحه برای پیشگیری از تشدید بحران ها از مدت ها پیش دیپلماسی گفت وگو و رایزنی با کشورهای همسایه را شروع نموده است.

العطیه در مورد بحران سوریه نیز خواهان نجات این کشور شد و گفت، بحران سوریه تقریباً از کنترل خارج شده است. مشکل سوریه این است که هر طرفی به وسیله دستورکار ویژه خود به این کشور می نگرد نه به وسیله دستورکار ملت این کشور و شرایط ویژه آن.

وی ادامه داد: دغدغه های زیادی داریم زیرا در عصر مدرن زندگی می کنیم، باید چالش های آینده معین و برای مقابله با آنها آمادگی صورت بگیرد و بر سر قوانین نظام جدید جهانی به ویژه توسط شورای امنیت توافق حاصل گردد که در غیر این صورت با موانع بسیاری روبرو خواهیم بود.

همایش دوحه از روز یکشنبه شروع شده و در آن بیش از سه هزار تن از رهبران، تصمیم گیرندگان، سیاستمداران، نمایندگان بخش های خصوصی، جامعه مدنی و سازمان های غیردولتی حضور دارند. مسائل جهانی مانند موضوع مهاجرت، آوارگان، افراط گرایی، جنگ های نیابتی و نیز راه کارهای همکاری منطقه ای از محورهای این همایش هستند.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 126

به "وزیر دفاع قطر: مصاحبه سریعترین راه برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع قطر: مصاحبه سریعترین راه برای حل بحران شورای همکاری خلیج فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید