ویژگی طرح کارت ویزیت ایده آل و انواع کارت ویزیت
به گزارش اکسپرس بلاگ، هر کسب و کاری برای رسیدن به عایدی بیشتر باید از روش های مختلف تبلیغاتی استفاده کند. این موضوع به خصوص برای کسب و کار های تازه تاسیس اهمیت دو چندان دارد. یکی از راه های شناخته شدن کسب و کارها، چاپ و استفاده از کارت ویزیت است. زمانی که این کارت در دست مخاطبان قرار گیرد، با خدماتی که شما ارائه می دهید آشنا می شوند. بدین ترتیب تعداد مراجعان بالا رفته و نمودار عایدی کسب و کارتان نیز صعودی خواهد شد.
اما برای رسیدن به این هدف باید آشنایی کامل تری با این کارت داشت. در صورتی که بدانید کارت ویزیت دقیقا چیست و چه انواعی دارد، خواهید دانست که بهتر است کدام یک با احتیاج شما تناسب بیشتری دارد و باید سفارش دهید. در ادامه تمام نکات لازم در این زمینه را بیان خواهیم کرد.
کارت ویزیت چیست
کارت ویزیت (به انگلیسی Business Card) یکی از ابزارهای معرف کسب و کار شما و یک پل ارتباطی میان شما و مشتریانتان به شمار میرود. می توان این نوع کارت را یکی از برترین ابزارهای تبلیغاتی دانست که علاوه بر هزینه نه چندان بالا، تاثیر بسیاری بر جذب مخاطب و بالا بردن قدرت بازاریابی یک شرکت دارد.
فردی که این کارت را در دست دارد می تواند به اطلاعات فرد یا شرکتی که آن را چاپ نموده پی ببرد و آشنا گردد. بدین منظور بر روی کارت ویزیت اطلاعاتی از جمله نام فرد، شرکت یا برند، نشانی کمپانی، خدماتی که به وسیله آن ها ارائه می گردد و در آخر روش تماس با آنان ذکر می گردد. در بعضی موارد برای جلب نظر بیشتر و تثبیت نام برند در فکر مخاطبان، از ذکر یک شعار تبلیغاتی بر روی کارت استفاده می گردد؛ بنابراین می توان به طور کلی بیان نمود که این کارت ابزاری به منظور معرفی و بیان راه های برقراری ارتباط با کسب و کار شما است.
اگر کسب و کار نوپایی دارید و برای نخستین بار برای تبلیغ آن کوشش می کنید، باید در طراحی کارت ویزیت نهایت دقت را داشته باشید. باید بدانید که نخستین برخورد هر فرد با یک برند یا کسب و کار، تاثیر بیشتری نسبت به دفعات بعدی دارد؛ بنابراین ممکن است کارت ویزیت نخستین برخورد او با کسب و کار شما باشد. حال می خواهد این کارت، کارت ویزیت کارواش باشد یا پزشک. پس بازاریابی شما تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم Business Card شما است.
انواع کارت ویزیت
اگر می خواهید کارت ویزیت خود را سفارش دهید باید انواع آن را بشناسید و موردی که مناسب تر است را انتخاب کنید. کارت های ویزیت را از چند لحاظ دسته بندی می نمایند که عبارت اند از جنس، نحوه برش، یک رو یا دو رو بودن و... هر کدام از این کارت ها برای کسب و کار خاصی مناسب هستند و در صورت رعایت این تناسب بازده بهتری مشاهده خواهید کرد. در ادامه به انواع کارت های ویزیت از نظر جنس اشاره می کنیم.
- کارت پی وی سی
- کارت کاغذی
- کارت گلاسه
- کارت کرافت
- کارت سلفون
- کارت لمینت
- کارت کتان
- کارت فابریانو
اهمیت کارت ویزیت در برند سازی و پیشرفت کسب و کار
Business Card احتیاج به طراحی دقیق و خلاقانه دارد تا مخاطب تمایل به خواندن و نگه داشتن آن داشته باشد. از طرفی این طراحی باید متناسب با کسب و کاری باشد که برای آن تهیه می گردد. به عنوان مثال اگر کارت ویزیت آکادمی زبان باید تهیه گردد، می بایست از المان ها و نشانه ها مرتبط با این حوزه در طراحی کارت استفاده کرد. اما چرا شرکت ها این نوع کارت ها را تهیه می نمایند و اهمیت وجود آن ها چیست؟ پاسخ این پرسش را در ادامه بیان می کنیم.
- این کارت نشان دهنده آمادگی و حرفه ای بودن شما است.
- مخاطبان را قادر به پیگیری کسب و کار شما می نماید.
- این ابزار باعث یادآوری کسب و کار شما به دیگران خواهد شد.
- Business Card می تواند یک تصور پایدار از شما در فکر مخاطبان ایجاد کند.
- این کارت موجب تمرکز شما بر روی هدفتان خواهد شد.
- شما می توانید این کارت را با دوستان و آشنایان خود نیز به اشتراک بگذارید و کسب و کار خود را راحت تر معرفی کنید.
- استفاده از این ابزار روشی ارزان برای بازاریابی است.
- در دسترس بودن این کارت ها باعث راحت تر بودن شرایط تبلیغ و بازدهی بالای آن خواهد شد.
- Business Card باعث بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات به مخاطبان می گردد.
- به کار گیری این ابزار، به عنوان موثرترین روش بازاریابی مستقیم شناخته می گردد.
- در بعضی فرهنگ ها، کارت ویزیت بیانگر حرفه ای بودن یا نبودن خدمات کسب و کار است.
- تهیه این ابزار به جلب اعتماد مشتریان یاری می نماید. به عنوان مثال کارت ویزیت مهد کودک می تواند نشان دهنده معتبر بودن آن مجموعه باشد و اعتماد اولیا را جلب کند.
- سفارش و چاپ کارت کسب و کار نسبت به سایر روش های تبلیغاتی، هزینه کم تری دارد.
نکات مهم در انتخاب برترین کارت ویزیت
با نگاهی که در میان کارت های ویزیت شرکت ها و اشخاص مختلف بیندازید، با تنوع طرح و رنگ روبرو خواهید شد. هر یک از این کارت ها بر اساس نکاتی معین و به منظور جلب نظر مخاطبان بیشتر تهیه شده اند. شما نیز هنگام انتخاب کارت ویزیت مناسب، باید این نکات را که در ادامه بیان می شوند، در نظر داشته باشید.
- به کارت های ویزیت قدیمی نگاهی بیندازید و نکات مثبت آن ها را در فکر داشته باشید.
- به رعایت اصول اساسی در طراحی کارت دقت کنید.
- کارتی را انتخاب کنید که با وجود محدودیت ها، از خلاقیت بهره برده باشد.
- کارت انتخابی باید با لایه ای مخصوص که کارت را از آسیب ها دور می نماید، پوشانده شده باشد.
- کارت دارای برش های مناسب باشد.
- بد نیست که برای بالا بردن تاثیر کارت، نمونه ای انتخاب گردد که مواد غیر معمول در آن به کار رفته است.
- کارتی را انتخاب کنید که اشکالاتی رایج در سایر کارت ها را نداشته باشد.
- Business Card مفید را انتخاب کنید. منظور از کارت مفید نمونه ای است که علاوه بر کارت، می تواند به ابزاری دیگر تبدیل گردد. به عنوان مثال می توانید کارت ویزیت نمایشگاه اتومبیل را طوری طراحی کنید که با تا کردن قسمت ها معین، به شکل اتومبیل درآید.
- در نهایت کارت انتخاب خود مجددا مورد آنالیز قرار دهید.
جمع بندی
کارت ویزیت از مهم ترین ابزارهایی است که هر کمپانی و شخصی که کالا یا خدماتی ارائه می دهند، برای بالا بردن اندازه عایدی خود به کار می گیرد. مجموعه هایی هستند که در زمینه طراحی و چاپ این نوع کارت ها فعالیت می نمایند و شما به راحتی می توانید از میان کارت های طراحی شده آن ها، مورد مناسب را انتخاب کنید. نکاتی نیز در این خصوص وجود دارد که در مقاله حاضر ذکر شد. امیدواریم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.
منبع: فرارو