پازل تولید خودروی برقی ایران خودرو تکمیل می شود

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به تصویب نقشه راه تولید خودروی برقی در ایران خودرو و ظرفیت های موجود گروه صنعتی مپنا، گفت که می توان باهمکاری دو مجموعه، این نقشه راه را دنبال و تکمیل کرد.

پازل تولید خودروی برقی ایران خودرو تکمیل می شود

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،، مدیران عامل گروه صنعتی ایران خودرو و گروه صنعتی مپنا، در نشست مشترکی، به بررسی زمینه های همکاری در حوزه تولید خودروی برقی پرداختند.

فرشاد مقیمی- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو- در این نشست ضمن افتخار آفرین خواندن اقدامات و فعالیت های اجرا شده در مجموعه مپنا، گفت: گروه صنعتی مپنا توفیقات بسیار خوبی در زمینه های مختلف صنعتی داشته است. امروز هم شاهد پیشرفت های بیشتری در زیر ساخت تولید خودروهای برقی و برقی سازی خودروها هستیم. در بخش خودروهای برقی، سند و نقشه راهی در ایران خودرو به تصویب رسانده ایم و این انگیزه مضاعف نیز وجود داشت تا با مجموعه مپنا در راستای ارتقای دانش فنی و افزایش بهره وری، همکاری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری های اجرا شده و ظرفیت های موجود در شرکت مپنا، سبب می شود تا ایران خودرو نیز با استفاده از این امکان، راستا حرکت برای تولید خودروی برقی را با سرعت بیشتری طی کرده و با بهره مندی از این ظرفیت ها پازل تولید خودروی برقی داخلی با سرعت بیش تری تکمیل شود.

مقیمی با بیان اینکه ایران خودرو صرفا برقی کردن خودروهای سواری را در دستور کار قرار نداده است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه زمینه برقی کردن خودروهای کار در کشور مساعد است، وارد این حوزه نیز شده ایم. این موضوع می تواند خلاءهایی که منجر به درخواست برای واردات خودروی کار برقی شده است را حل نماید. در این زمینه اولویت ما تعمیق ساخت داخل است، اما در صورت نیاز، می توانیم از شرکای استراتژیک نیز بهره مند شویم.

در ادامه این نشست عباس علی آبادی- مدیرعامل گروه صنعتی مپنا- نیز با بیان اینکه مپنا تا امروز برای ایجاد زیرساخت در راستای فراهم کردن پذیرشِ خودروهای برقی در سامانه حمل و نقل کشور تلاش کرده است، گفت: در این زمینه ما مستعد تجاری سازی هستیم. امروز محصولاتی داریم که قابل رقابت با محصولات جهانی هستند و می توانند در بازار داخلی یا خارجی عرضه شوند. در حال حاضر در مرحله بازاریابی هستیم و سعی بر این است که متناسب با بازار جهانی، محصولات متنوعی را ارائه دهیم.

علی آبادی ضمن تاکید براینکه خودروی برقی در سامانه انرژی کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، اظهار کرد: اگر بتوانیم ذخیره انرژی کشور را افزایش دهیم، اقدامی راهبردی و استراتژیک صورت داده ایم. در زمینه تولید خودروی برقی نقش اصلی را خودروسازان ایفا می کنند و ما در زمینه فراهم سازی زیرساخت با آن ها همکاری خواهیم کرد و امیدواریم نتیجه همکاری این دو شرکت بزرگ، سبب رضایت بیشتر مردم شود.

مدیرعامل گروه صنعتی مپنا ابراز امیدواری کرد: مذاکراتی در این زمینه داشته ایم؛ در آینده همکاری ها را به صورت گسترده تر پایه ریزی خواهیم کرد تا زمینه تجاری سازی خودروی برقی فراهم شود. تا به امروز ظرفیت های دانش فنی و زیرساخت های لازم برای برقی کردن خودروها فراهم شده، است. به عنوان مثال در زمینه باتری و ذخیره انرژی که از اهمیت بالایی برخوردار است، در حال سرمایه گذاری و آماده ارئیه محصول هستیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7394

به "پازل تولید خودروی برقی ایران خودرو تکمیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پازل تولید خودروی برقی ایران خودرو تکمیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید