چگونه از انتقال کرونا به وسیله هوا جلوگیری کنیم؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، آن ها می گویند که پوشیدن ماسک در این اماکن حتی اگر فاصله اجتماعی هم رعایت شده باشد، لازم است چرا که ویروس کرونا می تواند در ذرات معلق ناشی از بازدم انسان ها وجود داشته باشد و به افراد دیگر منتقل گردد.

چگونه از انتقال کرونا به وسیله هوا جلوگیری کنیم؟

ویروس کرونا می تواند به وسیله ذرات ریزی که در هنگام صحبت یا نفس کشیدن از دهان خارج می شوند، پخش گردد

تا همین اواخر، تماس با سطوح آلوده به ویروس کرونا از طرف سازمان بهداشت دنیای به عنوان تنها شیوه تائید شده انتقال این عفونت در نظر گرفته شده بود. به همین دلیل است که مقامات سازمان بهداشت دنیای شستشوی دست را به عنوان اصلی ترین اقدام پیشگیرانه علیه کووید19 شناخته اند.

اما اکنون آن ها اذعان می نمایند که در شرایط خاص می تواند ویروس کرونا به وسیله هوا نیز منتقل گردد. این بدان معنی است که ویروس کرونا می تواند به وسیله ذرات ریزی که در هنگام صحبت یا نفس کشیدن از دهان خارج می شوند، پخش گردد.

در صورت تأیید علمی این موضوع، ممکن است دستورالعمل حضور افراد در فضا های محصور تغییر کند. انتقال عفونت به وسیله هوا هنگامی رخ می دهد که ویروس ها یا باکتری هایی را که با مایعات ناشی از عطسه و صحبت کردن از دهان افراد خارج می شوند، استنشاق کنیم.

این قطرات بسیار کوچک می توانند در یک منطقه عظیم پخش شوند. سل، آنفولانزا و ذات الریه مثالی از بیماری هایی هستند که می توانند به وسیله هوا منتقل شوند. سازمان بهداشت دنیای شواهدی به دست آورده است که می تواند انتقال ویروس کورونا به وسیله هوا در محیط های شلوغ و سرپوشیده رخ دهد.

مطالعات نشان داده است که ویروس که به این شیوه از دهان ما به بیرون پرتاب می شوند حداقل سه ساعت در هوا معلق و زنده می ماند. اما دانشمندان خاطرنشان نموده اند که این نتایج در آزمایشگاه به دست آمده است و می تواند با شرایط واقعی متفاوت باشد.

در یک مورد قابل توجه در ایالت واشنگتن، این احتمال وجود دارد که یک خواننده زن، ویروس کرونا را حداقل به 45 نفر دیگر که با او در همان گروه کر آواز می خوانده اند، انتقال داده است.

بعضی از کسانی که به این ویروس آلوده شده اند هیچ یک از قوانین فاصله گذاری اجتماعی را نقض ننموده بودند. یک واقعه مشابه در اواخر ژانویه در گوانجو چین گزارش شد، جایی که اعتقاد بر این است که شخص حامل ویروس آن را به 9 نفر دیگر که در رستورانی مشغول غذا خوردن بودند، انتقال داده است. دانشمندان می گویند یکی از مبتلایان در شش متری فرد بیمار نشسته بود.

چه باید کرد؟

نحوه انتقال بیماری، دستورالعمل های پیشگیری از شیوع آن را معین می نماید. دستورالعمل های فعلی سازمان بهداشت دنیای برای مقابله با کووید19، علاوه بر فاصله گذاری اجتماعی، شستشوی دست با آب گرم و صابون به مدت 20 ثانیه است.

اما اکنون بعضی دانشمندان می گویند که گرچه این اقدامات از اهمیت بالایی برخوردار است، اما در برابر انتقال عفونت به وسیله هوا کافی نیست. سازمان بهداشت دنیای هنوز دستورالعمل های بهداشتی خود را به روزرسانی ننموده، ولی گفته است که شواهد جدید را ارزیابی می نماید.

در صورت تأیید این شواهد، دستورالعمل های بهداشتی و محدودیت ها می توانند گسترش پیدا نمایند. گفته می گردد که محدودیت های احتمالی شامل استفاده گسترده تر از ماسک و فاصله بیشتر میان افراد، به خصوص در رستوران ها و وسایل حمل و نقل عمومی خواهد بود.

دستورالعمل ها همچنین ممکن است شامل اعمال قوانین سخت گیرانه در محیط های سربسته و دارای تهویه هوا باشد.

شواهد جدید چگونه به دست آمد؟

هفته گذشته 239 دانشمند از 32 کشور دنیا نامه ای سرگشاده خطاب به سازمان بهداشت دنیای نوشتند و خواهان بازنگری در پروتکل های بهداشتی این سازمان شدند. در این نامه سرگشاده نوشته شده بود که ذرات معلق در هوا، نقشی مهم در انتقال ویروس کرونا در مکان های پرجمعیت و محیط های سربسته دارند.

آن ها می گویند که پوشیدن ماسک در این اماکن حتی اگر فاصله اجتماعی هم رعایت شده باشد، لازم است چرا که ویروس کرونا می تواند در ذرات معلق ناشی از بازدم انسان ها وجود داشته باشد و به افراد دیگر منتقل گردد.

در این نامه به این موضوع اشاره شده بود که ویروس کرونا برخلاف آنچه سازمان بهداشت دنیای توصیه می نماید، تنها در فاصله دو متری و در قطرات عظیم ناشی از عطسه فرد بیمار حضور ندارد بلکه در ذرات کوچک تری که در اثر عطسه یا حتی بازدم معمولی فرد ناقل ایجاد می گردد نیز می تواند وجود داشته باشد.

این دانشمندان از سازمان بهداشت دنیای خواستند تا پروتکل های بهداشتی سخت گیرانه تری را به دنیایان توصیه کند.

در پاسخ به این پیغام، بنتا آلگرانزی، یکی از مدیران سازمان بهداشت دنیای در زمینه پیشگیری و کنترل عفونت، گفت: نمی توان از شواهد جدیدی که در خصوص انتقال ویروس کرونا به وسیله هوا در مکان های شلوغ، بسته و با تهویه مطبوع نامناسب به دست آمده است، چشم پوشی کرد.

با این حال، سازمان بهداشت دنیای همچنین گفت که پیش از بازنگری در دستورالعمل های خود احتیاج به دریافت شواهد بیشتری دارد.

منبع: ایندیپندنت

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: فرادید
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5981

به "چگونه از انتقال کرونا به وسیله هوا جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از انتقال کرونا به وسیله هوا جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید