چین برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی محدودیت سفر قائل شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، چین می گوید در اقدامی متقابل و در پاسخ به مداخله جویی های واشنگتن در امور هنگ کنگ، شمار بیشتری از مقامات آمریکایی را مشمول تحریم نموده و محدودیت های مسافرتی جدیدی را علیه دیپلمات های آمریکایی وضع می نماید.

چین برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی محدودیت سفر قائل شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هوا چونینگ سخنگوی وزارت خارجه چین، اشاره ای به نام افراد مشمول تحریم نکرد اما گفت که آنها شامل افراد وابسته به دستگاه های اجرایی و قانونگذاری آمریکا و همچنین بستگان نزدیک آنها هستند حال آنکه چند سازمان دولتی نیز در لیست تحریم قرار می گیرند.

همچنین از این پس دیپلمات های آمریکایی برای سفر به هنگ کنگ و ماکائو نیازمند اخذ ویزا از دولت چین هستند.

روز دوشنبه، آمریکا 14 عضو کنگره ملی چین را تحریم کرد. واشنگتن این مقامات چینی را به اتهام نقش آن ها در رد صلاحیت قانون گذاران هنگ کنگی مخالف پکن مشمول تحریم کرد.

این در حالی است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا، روزنامه نگاران و دانشجویان چینی را هم مورد اذیت و آزار قرار می دهد. فعالیت بسیاری از شرکت های چینی طرف معامله با آمریکا نیز به ظن همکاری با ارتش چین، مختل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10274

به "چین برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی محدودیت سفر قائل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی محدودیت سفر قائل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید