کدام دیدنی ها و مراکز خرید کوشی آداسی را نباید از دست داد؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، مراکز خرید کوش آداسی | Kusadasi Shopping Centers

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه محسوب می شود و بیشتر درآمد این شهر از راه صنعت توریسم می باشد. از خصوصیات کوش آداسی این است که هوای آن کاملا مدیترانه ای است با تابستان های گرم و زمستان های نسبتا سرد. توریست ها تقریبا در تمام طول سال به این شهر سفر می کنند و از سواحل بی نظیر آن لذت می برند.اما بهترین زمان برای سفر به این ساحل زیبا اواخر بهار تا اواخر تابستان می باشد. اگر در سفر ترکیه، قصد خرید داشتید، در خارج از شهر کوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم میروند در ناحیه سوکه هم می توانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود 40 دقیقه است. در آنجا می توانید مارکهایی مثل Adidas,Nike, Benetton, Billabong, Levis را پیدا کنید.

کدام دیدنی ها و مراکز خرید کوشی آداسی را نباید از دست داد؟

چنانچه با تور به کوش آداسی سفر می کنید برنامه بازدید و خرید از سوکه را از دست ندهید، می توانید از تور لیدر خود درخواست انجام این تور را داشته باشید. همچنین دسترسی به سکه از طریق دلموش ها امکان پذیر است. البته شما باید 2 کورس دلموش سوار شوید تا به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

معمولا یکی دیگر از برنامه های تورهای مسافرتی بازدید یک روزه از شهر ازمیر می باشد. بهترین خرید ترکیه را در سفر به کوش آداسی میتوانید از سوکه و ازمیر انجام دهید.

مرکز خرید کاله ایچی | Kus Shopping Center Kusadasi

از مراکز خرید کوش آداسی می توان به کاله ایچی اشاره کرد . این مرکز خرید معروف کوش آداسی به نام کوش واقع در محله کاله ایچی است که سرگرمی هایی نیز برای تمام شب دارد. در خارج از شهر کوش آداسی در مسیری که به شهر بدروم می فرایند در ناحیه سوکه آوت لتز است، که در آنجا هم می توانید خرید کنید. فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود40 دقیقه است. در آنجا می توانید مارک هایی مثل آدیداس، نایک، بنتون، لیوایز را پیدا کنید.

مرکز خرید سوکه | Soke Shopping

در بین مراکز خرید کوش آداسی، مرکز خرید سوکه شرایط بهتری دارد.خرید از آوت لت فکتوری بسیار مقرون به صرفه است و در بیشتر مواقع بیشتر فروشگاه ها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند که می توانید بهترین خریدهای خود را در سفر به کوش آداسی ترکیه از سوکه انجام دهید و از سفر ترکیه نهایت استفاده را ببرید .

دیدنی های کوش آداسی

بنادر قایق های تفریحی کوش آداسی | Kusadasi Cruise Port

در کوش آداسی 2 اسکله مخصوص کشتی های توریستی ترکیه و یک بندر قایق های تفریحی با ظرفیت 650 قایق وجود دارد. در بندر کوش آداسی در هر فصل کشتی ها پهلو گیری می کنند. از این بندر در ماه های بهار و تابستان (از اوایل آوریل الی 20اکتبر) سفرهای منظم قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می شود. این سفرها در ماه های زمستان به صورت چارتر انجام می گیرد. در بندر در هر ساعت از روز تورهای تفریحی با قایق های مسافربری انجام می گیرد. قایق های تفریحی ترکیه نیز که تورهای آبی برگزار می کنند در بندر مستقر می باشند.

جزیره کبوتر | Pigeon Island

جزیره کبوتر جزیره کوچکی است که با یک جاده باریک به شهر وصل می شود و در فصل مهاجرت پرندگان، خانه پرنده ها می شود و می توان گفت سمبل شهر کوش آداسی است؛ ساحلی دنج و خلوت دارد و برای مسافرانی که دنبال آرامش هستند و می خواهند دور از هیجان شهرهای پر تجمل ترکیه باشند، جای مناسبی است.

کاروانسرای محمد پاشا | Mohammed Pasha

یکی از دیدنی های کوش آداسی کاروانسرای محمد پاشا است که می توان با کشتی به جزایری که در حاشیه هستند و فاصله کمی تا ساحل دارند، سفر کرد و از آب دریای مدیترانه در یک روز لذت برد. در شهر می توان جیپ کرایه کرد و به مناطق اطراف سفر کرد؛ سوراخهای توپ که در دیوارهای بیرونی وجود دارد، به جهت دفاع از شهر در مقابل دزدان دریایی ساخته شده است. مسجد داخل قلعه نیز در سال 1618از طرف صدر اعظم اوکوز محمد پاشا ساخته شده است .

گوورجین آداسی | Guvercin Adasi Kusadasi

از دیدنی های کوش آداسی این کلانتری قدیمی ست که در قرن نوزده و در هنگام قیام مورا از سوی عثمانی ها به عنوان کلانتری و جهت مقابله با تهاجمات احتمالی از جزیره ها در کوش آداسی ساخته شده است.

غار سیر تلائینی | Cave Sir Telaiiini

این غار در شهرستان کاراجاسو در بین روستاهای یوکاری چام آداسی و نارلی گدیک کوش آداسی واقع شده است. امکان رفت و آمد به غار از هر دو روستا وجود دارد. روستای نارلی گدیک با یک پیاده روی 25-20 دقیقه ای نزدیک تر است. همچنین به خرابه های Afrodisian نیز که از جاهای دیدنی ترکیه می باشد، نزدیک است. طول کلی غار 348 متر (سالن اصلی147 متر) بوده و عمیق ترین نقطه آن نسبت به ورودی 32 متر است. این غار ترکیه یک غار افقی و خشک و دهانه غار بسیار تنگ است. پس از 4 -5 متر، محوطه اصلی غار شروع می شود.

پارک ملی بیوک مندرس | Büyük Menderes

پارک ملی بیوک مندرس در محدوده شهرستانهای کوش آداسی و سوکه واقع شده است و از طریق جاده کوش آداسی - سوکه قابل رفت و آمد می باشد. فاصله این پارک ملی که از تفریحات کوش آداسی ست تا کوش آداسی 28 کیلومتر و تا سوکه 34 کیلومتر است. بافت ژئولوژیکی شبه جزیره دیلک که از پیشروی کوه سامسون به دریای اژه بوجود آمده از توده های متعلق به دوران پالزوئیک، مزوزوئیک و نئوژن بوده که یکی از نواحی مندرس است.

پلاژهای شنی، دره ای، سنگی مرتفع این شبه جزیره بسیار جالب توجه است. بخش شمالی این پارک ملی دارای یک پوشش گیاهی بی نظیر در منطقه مدیترانه است. به ویژه گیاهان تیره شاه بلوط و دفنه و نیز کلیه انواع گیاهان مخصوص ناحیه مدیترانه در این شبه جزیره با طراوت و زیبایی خاصی دیده می شود. شاه بلوط مخصوص نواحی جنگلی آناطولی شمالی، بید، سرو و غیره تنها در این منطقه از کشور در کنار هم وجود دارد. پارک ملی، آخرین نقطه غربی آناطولی است که نسل آن در حال انقراض است. همچنین فک مدیترانه و لاک پشتهای دریایی که در کشورهای مدیترانه ای تحت حمایت و حفاظت قرار گرفته اند در کناره ها و سواحل این پارک ملی امکان زاد و ولد و رشد یافته اند.

منطقه مقدس واقع در روستای گوزل چاملی که در دامنه تپه دیلک در محدوده شمال شرقی پارک ملی واقع شده است به قرون 8 - 9 پیش از میلاد تعلق داشته و به عنوان محل کنفرانس های کنفدراسیون Panionion که مرکز سیاسی و علمی Ionia بوده مورد استفاده قرار می گرفت. در این پارک ملی گردشگاه هایی برای استفاده روزانه وجود دارد و نیازهای گردشگران را برآورده می نماید. همچنین بوفه و قهوه خانه صحرایی نیز وجود دارد. در این مکان امکان پذیرایی در چادر و کاروان ها نیز فراهم شده است.

کاروانسرای تاریخی کوش آداسی | Kusadasi kervansaray

کاروانسرای این شهر با بیش از 300 سال قدمت امروزه تبدیل به اقامتگاهی با معماری خاص در کوش آداسی واقع شده است. اغلب دست اندرکاران این اقامتگاه ترکیه ، عثمانی اند. تمامی کسانی که در این اقامتگاه کار می کنند برخورد بسیار محبت آمیز ای دارند. اتاق های این کاروانسرا معماری های قرون وسطی را یادآور می شوند. این مکان عمومی ارزش یک بار دیدن را دارد، حتی اگر قصد اقامت در آنجا را نداشته باشید.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: الی گشت
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 821

به "کدام دیدنی ها و مراکز خرید کوشی آداسی را نباید از دست داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام دیدنی ها و مراکز خرید کوشی آداسی را نباید از دست داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید