کرونا را جدی نگیریم قتل عام می شویم!

به گزارش اکسپرس بلاگ، سال جاری، سال سفر و شور با هم بودن نیست بلکه سال ماندن و به خرج دادن شعور است تا زنجیره انتقال این ویروس در کشورمان قطع گردد.

کرونا را جدی نگیریم قتل عام می شویم!

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بی توجهی ما و بستن بار و توشه سفر آنهم در نوروزی که هیچ چیز به اندازه ماندن در خانه نمی تواند سلامت ما و خانواده مان تضمین کند، درست به مانند راه افتادن به سوی مرگ دسته جمعی است.

شیوع کرونا ارتباط مستقیمی با رفتار فرهنگی و اجتماعی ما در روز های پیش رو دارد.

این بیماری منحوس در روز هایی گریبانگیر کشور ما شده که از قضا فصل دورهمی و باهم بودن و کنار هم نشستن و سفر است و اینجاست که اگر ما سال جاری را پای بر خواسته های دلمان نهاده و اندکی با عقل و تدبیر رفتار کنیم، آیندگان و تاریخ در خصوص ما قهرمانانی خواهند ساخت که با تمدن و فرهنگ بر یک بیماری عالم گیر غلبه کردیم و با کمترین خسارت از آن عبور.

سال جاری، سال سفر و شور با هم بودن نیست بلکه سال ماندن و به خرج دادن شعور است تا زنجیره انتقال این ویروس در کشورمان قطع گردد.

کوشش این همه پزشک و کادر درمانی و هزاران گروه ضدعفونی کننده شهر ها و روستاها، هزاران نفری که در وسعت کشور برای ساخت ماسک و ... در کوششند به اندکی عقل و شعور ما در این روز ها وابسته است. این که در خانه بمانیم و راهی سفری به سوی اقوامی نشویم که ممکن است بیماری برای آنان به سوغات ببریم.

راضی نشویم 13 فروردین سال جدید را در قبرستان ها به دنبال خاک کردن بستگان مان به در کنیم!

این بیماری دوره پنهان 14 روزه ای دارد که شاید من و تو نیز امروز مبتلای به آن باشیم و با کوچک ترین رفت و آمدی به خانه عظیم تر های فامیل و بستگان، آن ها را نیز آلوده کنیم.

به خودمان رحم کنیم و هشدار های دولتی و عمومی و ... درباره کرونا را جدی بگیریم و الا اگر رفتار های گذشته را در نوروز سال جاری جاری کنیم، قطعا قتل عام خواهیم شد و هیچ درمان و دارو و بیمارستانی جوابگوی این حجم از مبتلا نخواهد بود.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1933

به "کرونا را جدی نگیریم قتل عام می شویم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا را جدی نگیریم قتل عام می شویم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید