کشف یک پروانه 400 ساله در میان صفحات کتابی قدیمی!

به گزارش اکسپرس بلاگ، پروانه ای با قدمت تقریبا 400 سال در میان صفحات یک کتاب قدیمی در کتابخانه دانشگاه کمبریج یافت شده است.

کشف یک پروانه 400 ساله در میان صفحات کتابی قدیمی!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، به نظر می رسد این گونه که به خوبی در میان صفحات نسخه ای از اولین کتاب حشرات انگلستان به نام Theatre of Insects حفظ شده است یک بال لاک پشتی کوچک باشد. این کتاب در سال 1634 میلادی منتشر شده است.

به گفته متخصصین دانشکده ترینتی هال(Trinity Hall) در دانشگاه کمبریج که این کتاب از سال 1996 در مجموعه آن واقع شده است، این پروانه می تواند قدمتی به اندازه قدمت این کتاب داشته باشد.

اگرچه یافتن نمونه هایی از گیاهان که در میان صفحات کتاب هستند رایج است اما یافتن یک حشره اتفاقی نادر است. جنی لکی تامسون(Jenni Lecky-Thompson) مسئول کتابخانه ترینتی هال این پروانه را کشف کرد.

وی می گوید: من در حال نگاه کردن به برخی از کتاب های خارق العاده مربوط به حیوانات بودم و صفحات کتاب Theatre of Insects را نگاه می کردم که به این پروانه برخوردم.

هیچ کس نمی داند این پروانه چه زمانی درون کتاب قرار گرفته اما مطمئنا قبل از آمدن کتاب به این کتابخانه بوده است. ممکن است توسط یکی از مالکین آن در قرن هفدهم در کتاب گذاشته شده باشد و اگر این طور باشد شگفت انگیز است که تا به امروز سالم مانده است. من با چندین متخصص کتاب های نادر صحبت کردم و آن ها معتقدند این پروانه قرن ها درون کتاب بوده است.

کتاب Theatre of Insects اولین کتاب چاپ شده در انگلستان بود که در آن به طور خاص به حشرات، شکل ظاهری، عادات و زیستگاه آن ها پرداخته شده است. این کتاب کرم ها و عنکبوتیان را نیز در بر می گیرد.

این نسخه خاص توسط خانواده لارنس استرانگمن(Lawrence Strangman)، استاد سابق دانشکده که به کتاب علاقه مند بود به ترینتی هال اهدا شد. استرانگمن در سال 1980 درگذشت و مجموعه او در سال 1996 توسط خانواده اش به دانشکده اهدا شد اما به گفته آن ها احتمالا استرانگمن از وجود پروانه بی خبر بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14143

به "کشف یک پروانه 400 ساله در میان صفحات کتابی قدیمی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک پروانه 400 ساله در میان صفحات کتابی قدیمی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید