کلاس اولی های خراسان جنوبی چند روز در هفته به مدرسه می فرایند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، دانش آموزان پایه اول خراسان جنوبی با رویکرد آموزشی ترکیبی و با درنظرگرفتن سه سناریو براساس شرایط شیوع کرونا در شهرستان ها، آموزش خود را آغاز خواهند کرد.

کلاس اولی های خراسان جنوبی چند روز در هفته به مدرسه می فرایند؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین جهت را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به دستورالعمل بازگشایی مدارس، اظهار کرد: رویکرد ما برای آموزش رویکرد ترکیبی است.

محمد زمانی با بیان این که از 15 شهریورماه مدارس بازگشایی می شوند، اضافه نمود: پیش بینی های لازم برای برگزاری جشن غنچه ها و شکوفه ها در 13 شهریورماه اجرا شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که حدود 17 هزار و 500 دانش آموز کلاس اولی سال جاری راهی مدرسه می شوند، شرح داد: در مورد حضور دانش آموزان و آموزش متناسب با سه شرایط سفید، زرد و قرمز تصمیم گیری خواهد شد.

در شرایط سفید رویکرد آموزش ترکیبی با موضوع آموزش حضوری بوده و از ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه شاد و شبکه آموزشی دانش آموزان در هر سه حالت و شرایط قطعا استفاده خواهد کرد.

در شرایط زرد رویکرد ترکیبی با موضوع حضور بچه ها پیش دبستانی و پایه اول را خواهیم داشت و در این شرایط، حضور دانش آموزان سه روز در هفته با نصف ظرفیت کلاس خواهد بود.

آموزگاران در پایه اول شش روز در هفته کار خواهند کرد، سه روز حضوری و مابقی در فضای مجازی هدایت و نظارت آموزشی را برعهده دارند. در این شرایط حضور و همکاری اولیا بسیار بااهمیت است که یکی از والدین با تدبیر انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه، به عنوان همیار معلم در کلاس حضور خواهد داشت.

زمانی با بیان این که در شرایط قرمز رویکرد ما آموزش ترکیبی با موضوع آموزش غیرحضوری یا مجازی است، شرح داد: در این شرایط دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی با نصف ظرفیت کلاس و مدت دو روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت و مابقی فرایند آموزش از طریق شبکه شادادامه خواهد داشت.

نقش والدین در این شرایط بسیار موثر است و یکی از اولیا نقش همیار معلم در کلاس را خواهد داشت، اولیا نگرانی نداشته باشند؛ برنامه ریزی های خاصی برای آموزش بچه ها، نظارت بر آموزش و به ویژه سلامت بچه ها که در اولویت است، انجام گرفته است.

پیش دبستانی را جدی بگیرید

زمانی با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی به کمک مدیران مدرسه، اظهار کرد: پیش دبستانی دوره رسمی و اختکمک است و از اولیا تقاضا داریم در وقت تعیین شده نسبت به ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی اقدام کنند.

در پیش دبستانی ها نیز تمام شرایطی که موجبات سلامتی نوآموزان را فراهم کند تعیین شده و نظارت کافی برای رعایت پروتکل ها صورت خواهد پذیرفت. آنچه در دوره پیش دبستانی و پایه اول مهم بوده، همراهی تنگاتنگ اولیا با مدرسه است، باتوجه به کاهش ساعات حضور نوآموزان در مدرسه طبیعتا مسئولیت والدین نسبت به سرنوشت بچه ها در مسائل آموزشی و تربیتی بیشتر خواهد بود.

زمانی ادامه داد: آموزش پیش دبستانی، بنیان و مقدمه خوب برای ارتقای شاخص های پیشرفت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اسیت که والدین باید توجه لازم را داشته باشند.

وی اضافه نمود: آموزش در پایه های دوم تا ششم در سال جاری تفاوت های جزئی دارد و تمام پایه ها با نصف ظرفیت آغاز به کار خواهند کرد و در شرایط سفید در کلاس های درس حضور خواهند داشت.

زمانی با بیان این که در شرایط زرد دانش آموزان دو روز در هفته در مدرسه حضور خواهند داشت و در شرایط قرمز، آموزش ها به صورت غیرحضوری خواهد بود، شرح داد: ظرفیت شبکه شاد، یک ظرفیت بسیار مهم و تاثیرگذار است و وزارت آموزش و پرورش با استفاده از کارشناسان مجرب از دانشگاه های مطرح کشور این شبکه را راه اندازی کرده است.

این شبکه ظرفیت بسیار بالایی برای آموزش است که به مدد کرونا به آن دست یافتیم، تمام اشکالات جزئی و کلی شبکه شاد مرتبا به مرکز فناوری وزارت انعکاس داده می شود و متناسب با نیاز بروزرسانی می شود.

حل مسائل زیرساختی اینترنتی در مناطق محروم

وی از فراهم کردن زیرساخت های آموزشی در مناطق محروم استان خراسان جنوبی گفت و ادامه داد: در مناطق محروم عزم ملی آغاز شده و وزارت ارتباطات در این راستا همکاری تنگاتنگی با وزارت آموزش و پرورش دارد. اکنون از 1196 مدرسه روستایی، 557 مدرسه امکان اتصال به ADSL دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6977

به "کلاس اولی های خراسان جنوبی چند روز در هفته به مدرسه می فرایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاس اولی های خراسان جنوبی چند روز در هفته به مدرسه می فرایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید