کنسول های نوستالژی شرکت Nintendo

به گزارش اکسپرس بلاگ، کنسول Nintendo DS

Nintendo DS یک کنسول بازی دستی از شرکت نینتندو است که با داشتن دو صفحه نمایش و یک صفحه نمایش لمسی، صنعت گیم را در آن موقع دگرگون کرد. در طول سال ها، چندین مدل مختلف از Nintendo DS عرضه شد که دارای ارتقا و برطرف عیب در بخش های مختلف آن بودند.

کنسول های نوستالژی شرکت Nintendo

توسعه Nintendo DS در اواسط سال 2002، در پی ایده اصلی هیروشی یامائوچی، رئیس سابق نینتندو در خصوص یک کنسول با دو صفحه شروع شد. در 13 نوامبر2003، نینتندو اظهار داشت که یک کنسول تازه را در سال 2004 منتشر خواهد نمود. در 20 ژانویه 2004، این کنسول با نام Nintendo DS Roms معرفی گردید.

در طراحی این کنسول از دو صفحه نمایش استفاده شد، یکی مبتنی بر قلم برای کنترل و نوشتن است، و دیگری به عنوان صفحه نمایش بازی عمل می نماید. Nintendo DS بعلاوه دارای دکمه ها و D-pad مشابه کنترلرهای کنسول بازی قدیمی است.

تمامی مدل های Nintendo DS روی هم 154.02 میلیون دستگاه فروخته اند، که آن را به پرفروش ترین سیستم نینتندو، پرفروش ترین کنسول بازی دستی تا به امروز و دومین کنسول بازی ویدیویی پرفروش تمام دوران، پس از سونی تبدیل نموده است.

کنسول 16 بیتی SNES

Super Nintendo Entertainment System (SNES)، که معمولاً به Super NES یا Super Nintendo شناخته می گردد، یک کنسول بازی ویدیویی خانگی 16 بیتی است که به وسیله نینتندو پیشرفته است و در سال 1990 در ژاپن و کره جنوبی، 1991 در آمریکای شمالی، 1992 در اروپا منتشر شد. Super NES نقدهای مثبت زیادی دریافت کرد و در سطح دنیای بسیار پیروز عمل کرد به طوریکه پس از عرضه نسبتاً دیر و با رقابت شدید کنسول سگا در آمریکای شمالی و اروپا، به پرفروش ترین کنسول 16 بیت تبدیل شد. این کنسول جزئ محبوب ترین کنسول های 16 بیتی به شمار می رفت و این محبوبیت تا زمان عرضه کنسول های 32 بیتی همچنان وجود داشت. نهایتا فراوری SNES در سال 2003 با 49 میلیون فروش متوقف شد. بازی های این کنسول که با نام SNES Roms معروف هستند همچنان به وسیله امولاتور ها به وسیله کاربران سراسر دنیا اجرا می شوند.

محبوب ترین کنسول نیتندو Game Boy Advance

Game Boy Advance نسل تازه کنسول های گیم بوی به شمار می رود که از معماری 32 بیت پشتیبانی میکند. کنسول Game Boy Advance به طور رسمی در سال 2002 عرضه شد و در مدت زمان کمی توانست تمامی رکورد های فروش را جا به جا کند.

قدرت Game Boy Advance یک گام فراتراز آن چیزی است که Game Boy Color می تواند انجام دهد، صفحه نمایش بسیار دقیق تر با وضوح بالاتر،طیف رنگی بیشتر، از بین رفتن مسائل نمایش رنگ و… بعضی از ویژگی های صفحه نمایش این کنسول محبوب است. Game Boy Advance بسیار دقیق طراحی شده است به طوریکه درمدت زمان طولانی بازی کردن دست شما خسته نمی گردد. دکمه از جنس بسیار مقاوم و نرمی طراحی شده اند به طوریکه سال ها بدون خراب شدن می توانند کار نمایند. اسپیکر کنسول در زیر دکمه هی A و B قرار گرفته که کیفیت مطلوبی دارد. شما می توانید بازی هی این کنسول معروف را با جستجو کلمه GBA Roms Download در سایت Hexrom دانلود کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 23498

به "کنسول های نوستالژی شرکت Nintendo" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسول های نوستالژی شرکت Nintendo"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید