گزارش، کرونا دنیا عرب را فراگرفت

به گزارش اکسپرس بلاگ، با ثبت اولین موارد ابتلا به کرونا در عربستان، تونس، مراکش و اردن٬ این ویروس همه دنیا عرب را فراگرفت.

گزارش، کرونا دنیا عرب را فراگرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه الجزیره٬ عربستان ، اردن، تونس و مراکش از اولین مورد ابتلا به کروناویروس در این کشورها اطلاع دادند تا این ویروس در دنیا عرب گسترش یابد.

مقامات سعودی روز گذشته گفتند که یکی از شهروندان این کشور که به وسیله بحرین از ایران بازگشته بود مبتلا به کرونا شده است.

در اردن نیز سعد جابر وزیر بهداشت این کشور از اولین مورد ابتلا به کرونا اطلاع داد و فرد مبتلا اواسط ماه گذشته از ایتالیا بازگشته بود.

عبداللطیف المکی وزیر بهداشت تونس نیز اطلاع داد که اولین مورد ابتلا به کروناویروس در این کشور مشاهده شده که این فرد به تازگی از ایتالیا بازگشته و نکته قابل توجه این است که هواپیمایی که او با آن به کشورش برگشته حاوی 254 مسافر بوده که همه آنها در حال حاضر در قرنطینه به سر می برند.

وزارت بهداشت مراکش نیز دیروز گزارش داد که اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که فرد مبتلا از شهروندان مراکشی مقیم ایتالیا است.

همچنین در الجزایر نیز 2 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید تا آمار مبتلایان به کرونا در این کشور در مجموع به 5 نفر برسد.

در قطر نیز وزارت بهداشت این کشور از ثبت 4 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس اطلاع داد و در مجموع تعداد مبتلایان به این ویروس به عدد 7 رسید.

در کویت نیز 10 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شد تا آمار کلی مبتلایان در این کشور به 56 نفر برسد.

به گزارش وزارت بهداشت عراق نیز تعداد مبتلایان به کروناویروس به 26 نفر رسیده و هزاران نفر نیز در اقلیم کردستان عراق در قرنطینه هستند.

وزارت بهداشت لبنان نیز از ثبت 3 مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس اطلاع داد تا آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به عدد 13 برسد.

این وزارتخانه طی بیانیه ای گفت که این موارد جدید ابتلا به کرونا مربوط به کسانی است که قبل از این با مبتلایان در ارتباط بوده اند و درحال حاضر نیز در بیمارستان دولتی رفیق حریری در اتاق ایزوله هستند که شرایط عمومی همه آنها پایدار است.

سازمان بهداشت دنیای گفت که در خلال 24 ساعت گذشته٬ تعداد مبتلایان به کرونا در خارج از چین٬ 9 برابر مبتلایان در داخل این کشور بوده است.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 1127

به "گزارش، کرونا دنیا عرب را فراگرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، کرونا دنیا عرب را فراگرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید