گفتگوی اعضای پیمان آسمان های باز درباره خروج آمریکا

به گزارش اکسپرس بلاگ، امضاکنندگان پیمان آسمان های باز امروز (دوشنبه) برای آنالیز تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق تشکیل جلسه می دهند؛ توافقی که به کشورهای عضو اجازه می دهد پروازهای شناسایی غیرمسلح بر فراز اراضی یکدیگر با هدف جمع آوری داده از فعالیت های نظامی انجام دهند.

گفتگوی اعضای پیمان آسمان های باز درباره خروج آمریکا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انتظار می رود این نشست به صورت ویدیوکنفرانس انجام گردد.

پیمان آسمان های باز در 1992 به امضا رسید و 10 سال بعد اجرایی شد. این توافق 35 امضاکننده دارد که یکی از آن ها -قرقیزستان- هنوز آن را به تصویب نرسانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا 21 مه اظهار داشت، واشنگتن به دلیل آنچه عدم تبعیت روسیه خواند، از این پیمان خارج می گردد. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اندکی پس از آن گفت، واشنگتن ظرف شش ماه از این پیمان خارج می گردد، مگر اینکه مسکو از پیمان مذکور تبعیت کند. روسیه هرگونه نقض این پیمان را رد نموده است.

تصمیم آمریکا با واکنش بعضی دیگر از امضاکننده این پیمان شامل فرانسه، آلمان، بلژیک، اسپانیا، فنلاند، لوکزامبورگ، هلند، جمهوری چک و سوئد روبرو شد. سازمان امنیت و همکاری در اروپا هم ابراز امیدواری کرد که آمریکا در تصمیم خود بازنگری کند.،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5640

به "گفتگوی اعضای پیمان آسمان های باز درباره خروج آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی اعضای پیمان آسمان های باز درباره خروج آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید