ییلاق طرقبه ؛ مشهد

به گزارش اکسپرس بلاگ، اگر در مشهد، از هرکس، سراغ مکانی تفریحی را بگیرید، حتماً برای اولین پیشنهاد، ییلاق طرقبه را به شما معرفی می کند.

ییلاق طرقبه ؛ مشهد

از دیرباز وقتی مسافری به مشهد می رسید پس از زیارت، از اهالی محل سراغ مکانی برای تفریح می گرفت. و قطعاً اولین پیشنهاد ییلاق طرقبه بود.منطقه ای خوش آب وهوا با خوردنی هایی لذت بخش. امروزه هم همین طور است؛ یکی از پرطرفدار ترین مقاصد گردشگری. هرچند بیشتر شما نام طرقبه و شاندیز را با هم شنیده اید، اما برای رفتن به این دو منطقه از طریق بلوار وکیل آباد مشهد؛ خروجی شاندیز و یا طرقبه را برای ادامه جهت انتخاب کنید.

دره ییلاقی طرقبه

ییلاق طرقبه از سمت غرب و شمال توسط کوه بینالود و تخت رستم احاطه شده، در دره ای سرسبز قرار گرفته که در تابستان ها هوایی بس دل انگیز دارد و در زمستان ها پر برف و زیبااست، مناسب برای تفریحات زمستانی. پاییز این منطقه دقیقاً خودِ پاییز را به یاد شما می آورد. هوای مرطوب و نم باران و شرشر آبی روان و صدای برگ ها که زیر پاهای شما شنیده می شوند.

جاذبه های گردشگری

طرقبه ی امروزی شهری است که به بخش های مختلفی تقسیم شده است. و هر بخش زیبایی های مخصوص به خود را دارد. پر از چشمه سارها، کوه ها و رودخانه ها. می توانید وقت خود را کاملاً به گردش در این مناطق بگذرانید.

مهم ترین منطقه گردشگری در طرقبه حصار گلستان، طرقدر، عنبران، کنگ، نغندر و جاغرق، طرق، زشک، ابرده و دریاچه زیبای چالیدره هستند. ویلاشهر هم در فاصله ده دقیقه ایِ این منطقه قرار گرفته، با رستوران هایی سنتی و آلاچیق هایی در فضای باز.

گردشگری در چالیدره

دیدن دریاچه سد چالیدره با تفریحات آبی خالی از لطف نیست. لنج تفریحی، قایق موتوری و پدالی، بانجی جامپینگ و… از جمله امکانات این منطقه است. همچنین اگر ماهیگیری حرفه ای باشید، خبر خوب این که ماهیگیری در این دریاچه آزاد است.

پارک سنگیِ کمر مقبولا

این پارک طبیعی با سنگ های عظیم و شکل های مبهم، باقی مانده ی گدازه های آتشفشانی است. البته سنگ نگاره هایی با قدمت بیش از هزار سال در این مکان پیدا شده که ممکن است باعث ثبت جهانی این پارک در یونسکو شود. جالب است بدانید بهترین عکس های سفرتان را در این مکان خواهید گرفت.

غذاهای سنتی خوشمزه

همان طور که قبلاً ذکر شد ییلاق طرقبه به غذاهای سنتیِ رستوران هایش هم معروف است و همینطور بستنی. یکی از اتفاق های نادر که در این مکان رایج است، پختن آش رشته روی آتش های هیزمی است. اگر هنگام عبور از جاده، بوی هیزم به مشام تان رسید، حتماً خود را به یک کاسه آش رشته با طعم لذیذ دعوت کنید.

برای خوردن غذاهای اصیل هم می توانید به بهترین و معروف ترین رستوران ها سر بزنید و طعم غذاهای لذیذ ایرانی را در محیط های خانوادگی بچشید.

برای خواندن مطالب بیشتر راجع به گردشگری به بخش گردشگریِ مجله دلتا مراجعه کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 430

به "ییلاق طرقبه ؛ مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق طرقبه ؛ مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید