5 هزار چادر امدادی میان زلزله زدگان هرمزگان توزیع شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر از توزیع 4991 دستگاه چادر امدادی بین زلزله زدگان هرمزگانی تا 27 آبان ماه اطلاع داد.

5 هزار چادر امدادی میان زلزله زدگان هرمزگان توزیع شد

به گزارش هلال احمر، کریم همتی در مورد آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده استان هرمزگان گفت: در مجموع 137 روستا به وسیله خانه های هلال و دهیاران و بعلاوه حضور تیم های ارزیاب هلال احمر در منطقه ها زلزله زده ارزیابی شدند.

وی با اشاره به اینکه از ساعات خاتمهی شب وقوع زلزله در 23 آبان ماه، اردوگاه امدادی هلال احمر برپا شد، اضافه کرد: از صبح روز 24 آبان، توزیع بسته های غذایی میان زلزله زدگان شروع و تا به امروز در تمامی منطقه ها متأثر از زمین لرزه، اقلام زیستی، امدادی و بهداشتی توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: آماده سازی استادیوم خلیج فارس در شهر بندرعباس با اسکان اضطراری حدود یک هزار هموطن زلزله زده، از دیگر از اقداماتی بود که در ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه اجرا شده و آن دسته از شهروندانی که قصد داشتند در نزدیکی منازل خود و در محل های ایمن ساکن شوند، نیز مورد حمایت قرار گرفته و اقلام امدادی در میان آنها توزیع شده است.

همتی گفت: تا ظهر روز گذشته، 4991 دستگاه چادر، 408 تخته موکت، 2857 تخته پتو و 440 بسته غذایی در میان زلزله زدگان توزیع شده که ارزش مجموع اقلام توزیع شده تا به امروز 221 میلیارد و 886 میلیون ریال بوده است.

وی از به کارگیری 452 نفر / روز نیروی عملیاتی و 190 خودروی عملیاتی / روز برای امدادرسانی به زلزله زدگان و بعلاوه به کارگیری 2 فروند بالگرد امدادی هلال احمر با 6 سورتی پرواز (سه ساعت و 45 دقیقه) برای حمل 2500 کیلوگرم اقلام و محموله های امدادی اطلاع داد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: 3420 چادر امدادی، 5 هزار تخته موکت، 2 هزار بسته غذایی 72 ساعته، 500 دستگاه چادر مسافرتی، 840 ست بهداشتی مردانه، 840 ست بهداشتی زنانه، 210 ست بهداشتی بچگانه و 172 ست بهداشتی نوزادان نیز از استان های تعیین و سازمان امدادونجات هلال احمر برای تقویت انبارهای امدادی هرمزگان ارسال شده است.

همتی تاکید نمود: امدادرسانی و حمایت از زلزله زدگان تا خاتمه رفع شدن آلام شهروندان هرمزگانی ادامه دارد و از تمامی ظرفیت ها در این راستا استفاده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18932

به "5 هزار چادر امدادی میان زلزله زدگان هرمزگان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار چادر امدادی میان زلزله زدگان هرمزگان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید