آلمان از اولین تراکنش اقتصادی اروپا با ایران در چارچوب اینستکس اطلاع داد

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر خارجه آلمان می گوید که فرانسه، انگلیس و آلمان اولین معامله با ایران در چارچوب اینستکس را برای ارسال تجهیزات پزشکی به ایران انجام داده اند.

آلمان از اولین تراکنش اقتصادی اروپا با ایران در چارچوب اینستکس اطلاع داد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه آلمان فرانسه، آلمان و انگلیس نخستین عملیات اقتصادی با ایران بر اساس اینستکس را تأیید کردند.

براساس گزارش شبکه الجزیره، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان می گوید که برلین، پاریس و لندن اولین معامله تجاری با ایران بر اساس اینستکس را برای تسهیل ارسال تجهیزات پزشکی به ایران انجام داده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که اتحادیه اروپا اولین محموله پزشکی را در چارچوب توافقی که برای دور زدن تحریمها حاصل شده بود(اینستکس) به ایران ارسال می نماید.

وزارت خارجه آلمان طی بیانیه ای ضمن تایید اولین تراکنش گفته است که کالاهای مورد معامله اکنون در ایران هستند.

این بیانیه گفته است که هدف اینستکس ایجاد یک راهکار بادوام برای تجارت مشروع بین ایران و اتحادیه اروپا در راستای تلاشهای برای حفظ برجام است.

در سرانجام این بیانیه برلین همچنین تاکید نموده است ما و STFI(سامانه اقتصادی تجارت ویژه با اروپا در ایران)به دنبال انجام تراکنشهای بیشتر و همچنین تقویت اینستکس هستیم.

منابع اروپایی پیش از این چندین بار از راه اندازی سامانه اقتصادی ایران و اروپا موسوم به اینستکس خبر داده بودند، اما مقامات ایرانی هیچ کدام از آنها را تایید ننموده بودند.

کاظم جلالی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و سفیر کنونی ایران در روسیه در اواخر اسفند ماه، در ملاقات با کنستانتین کساچف، دبیر کمیته روابط خارجی سنای روسیه، گفت: علیرغم آنکه بیش از یک سال از راه اندازی مکانیزم اقتصادی اینستکس که برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران توسط اروپایی ها راه اندازی شد، می گذرد اما تا به امروز هیچ تراکنشی در قالب این مکانیزم انجام نشده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2057

به "آلمان از اولین تراکنش اقتصادی اروپا با ایران در چارچوب اینستکس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان از اولین تراکنش اقتصادی اروپا با ایران در چارچوب اینستکس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید