ارتش میانمار: به قانون اساسی پایبندیم

به گزارش اکسپرس بلاگ، ارتش میانمار اعلام نمود به قانون اساسی کشور متعهد بوده و براساس قانون رفتار خواهد نمود. این ابراز اطمینان در بحبوحه نگرانی ها نسبت به اقدام احتمالی ارتش و کوشش برای به دست دریافت قدرت اعلام شده است.

ارتش میانمار: به قانون اساسی پایبندیم

به نقل از رویترز، ارتش میانمار در اطلاعیه ای اعلام نمود: اظهارات اخیر ژنرال ارشد کشور درباره نادیده دریافت قانون اساسی از سوی رسانه ها و سازمان ها بد تعبیر و تفسیر شده است.

به دنبال تهدید ارتش میانمار به اقدام علیه آنچه تقلب گسترده در انتخابات سراسری نوامبر نامیده است، سازمان ملل متحد و بعضی کشورهای غربی در خصوص تحولات جاری آن کشور و احتمال کودتای نظامی، ابراز نگرانی کردند.

ارتش میانمار روز پنجشنبه ادعا کرد که در انتخابات مجلسی اخیر تقلب شده و هشدار داده است که اگر به شکایت ها در این ارتباط رسیدگی نشود، دست به اقدام خواهد زد. کمیسیون انتخابات میانمار این ادعای ارتش را رد نموده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دبیرکل سازمان ملل متحد روز آدینه با بیان این که با نگرانی بسیار تحولات میانمار را دنبال می نماید، از همه طرف ها خواست به نتیجه انتخابات احترام بگذارند و از هرگونه اقدام تحریک آمیز بپرهیزند.

اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، آمریکا و 12 کشور دیگر نیز گفته اند با هر تلاشی برای تغییر نتیجه انتخابات یا ممانعت از فرایند انتقال دموکراتیک در میانمار مخالف هستند و از ارتش خواسته اند موازین دیپلماتیک را محترم بشمارد.

حزب اتحاد ملی برای دموکراسی که آنگ سان سوچی رهبر آن است، توانست در انتخابات سراسری هشتم نوامبر به پیروزی چشمگیری دست یابد و با کسب بیش از نیمی از کرسی های مجلس، اکثریت را از آن خود کند.

طبق قانون اساسی میانمار، نظامیان می توانند تا 25 درصد کرسی های مجلس را در اختیار بگیرند اما احزاب مخالف حزب حاکم و نزدیک به ارتش، کرسی های کمتری کسب نموده اند و حالا می گویند که در نتیجه انتخابات، دستکاری شده است.

ناظران بین المللی از این انتخابات به عنوان دومین انتخابات آزاد و منصفانه در میانمار، از زمان به خاتمه رسیدن حاکمیت نظامیان در سال 2011 میلادی، یاد می نمایند.، ایسنا

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 11623

به "ارتش میانمار: به قانون اساسی پایبندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش میانمار: به قانون اساسی پایبندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید