استراحت عضله مجرای تنفسی راهی برای درمان آسم

به گزارش اکسپرس بلاگ، محققان دانشگاه لستر انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار نموده اند یافته های جدید آنها می تواند راه جدیدی برای درمان آسم باشد.

استراحت عضله مجرای تنفسی راهی برای درمان آسم

به گزارش خبرنگاران، یک تیم بین المللی از دانشمندان به سرپرستی محققان دانشگاه های لستر و گلاسگو در مطالعه اخیرشان اطلاعاتی را یافته اند که می تواند راه را برای معالجه آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه(COPD) هموار و نشانه های مهم بیماری التهابی ریه را معکوس کند.

بیماری انسدادی مزمن ریه که همچنین به نام های دیگری همچون بیماری انسدادی مزمن شُش و بیماری مزمن انسدادی جهت هوایی معروف است، نوعی بیماری انسدادی ریوی است که با محدود بودن علامت جهت هوایی به صورت مزمن شناسایی می گردد. این بیماری به مرور زمان بدتر می گردد. اصلی ترین نشانه های این بیماری شامل مواردی همچون تنگی نفس، سرفه و ایجاد خلط سینه است.

رویکرد جدید محققان این مطالعه متمرکز بر فعال شدن یک پروتئین بود که این پروتئین به تاثیرش به پاسخ به چربی های موجود در رژیم غذایی ما شناخته شده است.

این پروتئین که به آن گیرنده اسید چرب آزاد 4(FFA4) گفته می گردد در روده و لوزالمعده یافت می گردد و توسط چربی های رژیمی از جمله روغن ماهی امگا 3 فعال می گردد و هنگامی که فعال گردد این پروتئین به کنترل سطح گلوکز خون یاری می نماید حال محققان طی این مطالعه پروتئین FFA4 را در ریه های انسان یافته اند.

محققان با طراحی گروه جدیدی از داروهایی که FFA4 را در ریه فعال می نمایند، دریافتند که استراحت ماهیچه ای که مجاری هوایی/تنفسی را احاطه نموده است، اجازه می دهد هوای بیشتری وارد ریه گردد. آنها همچنین با آزمایش بر روی موش ها دریافتند که فعال نماینده های FFA4 باعث کاهش التهاب ناشی از قرار دریافت موش ها در معرض آلودگی، دود سیگار و آلرژن هایی مانند گرد و غبار خانه که باعث آسم می شوند، می گردد.

به گفته موسسه آسم انگلیس، در حال حاضر 5.4 میلیون نفر در انگلیس تحت درمان برای مشکل آسم قرار دارند که از آن تعداد 1.1 میلیون کودک(1 کودک از هر11 کودک) و 4.3 میلیون بزرگسال (1 فرد از هر 12 فرد) هستند.

کریستوفر برایتلینگ(Christopher Brightling) استاد طب تنفسی دانشگاه لستر و مشاور طب تنفسی در بیمارستان های دانشگاه لستر گفت: با شناسایی این مکانیسم جدید، امید به توسعه داروهای مؤثر جدید برای بیمارانی که درمان های فعلی بر روی آنها تاثیرگذار نیستند، بیشتر خواهد شد.

محققان در این مطالعه که یافته های آن در مجله Science Translational Medicine منتشر شده است، گروه جدیدی از داروها را شناسایی نموده اند که می تواند عمل باریک شدن مجاری هوایی/تنفسی و التهاب در مدل های حیوانات مبتلا به آسم را معکوس کند و میزان استراحت سلول های عضلانی برداشته شده از نمونه های ریه انسان را افزایش دهد. این یافته ها راه را برای توسعه درمان های جایگزین برای بیمارانی که از اشکال شدید آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه هموار می سازد.

پروفسور اندرو توبین(Andrew Tobin) استاد داروسازی مولکولی دانشگاه گلاسکو نیز گفت: واقعاً جای تعجب بود که با هدف قرار دادن پروتئینی که تا به امروز تصور می شد توسط روغن ماهی در رژیم غذایی ما فعال می گردد، توانستیم عضلات مجرای تنفسی را شل کنیم و از ایجاد التهاب جلوگیری کنیم. ما خوش بین هستیم که می توانیم اطلاعات یافته های خود را گسترش داده و یک دارویی جدید برای درمان بیماری آسم و بیماری مزمن انسدادی ریه ایجاد کنیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 7152

به "استراحت عضله مجرای تنفسی راهی برای درمان آسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراحت عضله مجرای تنفسی راهی برای درمان آسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید