اعلام آمادگی ایران برای برطرف تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برطرف تنش بین کشور آذربایجان و ارمنستان، گفت: گمرک برای پیگیری و برطرف چالش ها در پایانه مرزی آستارا مستقر می گردد.

اعلام آمادگی ایران برای برطرف تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان

به گزارش خبرنگاران، مهرداد بذرپاش، رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و آذربایجان طی گفت وگوی تلفنی با شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، پروژه های مشترک میان دو کشور و موضوعات مطرح شده در جلسه قبلی این کمیسیون را مورد آنالیز و پیگیری قرار داد.

بذرپاش ضمن شنیدن گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مشترک دو کشور از جمله پل آغبند، پایانه مرزی و سد خدافرین از سوی معاون نخست وزیر آذربایجان گفت: دستورات لازم در راستای سرعت بخشی پروژه ها به دستگاه های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ابلاغ و مقرر شد هیئتی با استقرار در محل این پروژه ها به آنالیز و رفع چالش های موجود اقدام کند.

رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و آذربایجان ادامه داد: بعلاوه گمرک ایران در پایانه مرزی آستارا برای پیگیری و رفع چالش ها و مسائل موجود مستقر می شوند.

بذپاش با تاکید بر احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و کشورهای منطقه، مخالفت خود را با دخالت های خارجی در منطقه خاطرنشان کرد و گفت: معتقدیم مسائل منطقه به وسیله کشورهای منطقه باید رفع گردد و دخالت بیگانگان فقط بر مسائل اضافه خواهد نمود. جمهوری اسلامی ایران از سیاست همسایگی خود برای رفع شدن تنش ها میان آذربایجان و ارمنستان استفاده می نماید.

رئیس کمیسیون مشترک مالی ایران و آذربایجان بعلاوه ابراز امیدواری کرد هرچه زودتر بعضی سوء تفاهمات سیاسی میان دو کشور رفع گردد.

بذرپاش در ادامه بر تسهیل تردد دانشجویان ایرانی میان دو کشور با توجه به شروع فصل بازگشایی دانشگاه ها تاکید نمود و مصطفی یف نیز در این خصوص قول مساعد داد.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با قدردانی از پیگیری های وزیر راه و شهرسازی کشورمان در جهت توسعه مناسبات دو کشور گفت: روابط ایران و آذربایجان پس از دیدارهای دوجانبه ارتقا یافته و مناسبات مالی نیز رونق گرفته است.

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان از وزیر راه و شهرسازی دعوت کرد تا در ماه اکتبر به آذربایجان سفر نموده و ضمن دیدارهای جانبی، از پروژه های مشترک دو کشور بازدید کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 29715

به "اعلام آمادگی ایران برای برطرف تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام آمادگی ایران برای برطرف تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ایران برای برطرف تنش جمهوری آذربایجان و ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید