اعلام اجرای طرح مستندنگاری حریم درجه یک تخت جمشید

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اجرای طرح مستندنگاری حریم درجه یک تخت جمشید صورت می پذیرد.

اعلام اجرای طرح مستندنگاری حریم درجه یک تخت جمشید

داستان چیست؟

حمید فدایی گفت: برای مدیریت و حفاظت کارآمد از میراث جهانی تخت جمشید، احتیاجمند بانک اطلاعاتی دقیق هستیم؛ برای دستیابی به این احتیاج و ایجاد بستر مناسب در راستای مدیریت و حفاظت بهتر و مطلوب تر میراث جهانی تخت جمشید، باید نقشه کاداستر منطقه تهیه گردد.

وی گفت: در یک سال گذشته، تهیه نقشه کاداستر برای محورهای اصلی میدان ملل به تخت جمشید و راستا ارتباطی تخت جمشید به نقش رستم، بدلیل اهمیت ویژه گردشگری، در دستور کار و اولویت نهاده شد.

فدایی با بیان اینکه اراضی تملک شده توسط پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز جزو اولویت طرح تهیه کاداستر بود، گفت: این اراضی طی دهه های گذشته به تدریج تملک شده و اکنون اسناد تک برگ بخشی از این اراضی نیز صادر شده است و با جانمایی دقیق آنها روی نقشه کاداستر، زمینه مدیریت مطلوبتر فضای پیرامونی تخت جمشید و ارائه خدمات بهتر و مناسب تر به گردشگران فراهم خواهد شد.

کارشناس مسئول دفتر مستندنگاری و پایش پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز گفت: برای ساماندهی این اطلاعات در قالب نرم افزار GIS و همچنین شناسایی و اقدام برای حفاظت در حرائم تخت جمشید، این دفتر طی یک برنامه 3 ساله جمع آوری اطلاعات تفصیلی و توصیفی از اراضی کشاورزی را در دستور کار قرار داد.

علی اقر اعلام نمود که این اقدامات با هماهنگی دفتر کاداستر اداره ثبت اسناد و املاک استان فارس اجرا شده و اکنون پیشرفت خوبی دارد به طوریکه تا به امروز مساحتی بالغ بر 618 هکتار از این اراضی اجرایی شده است.

اقر، اعلام نمود که اقدامات انجام و اطلاعات کسب شده برای سامانه کاداستر اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان مرودشت نیز قابل استفاده و بهره برداری است.

این کارشناس گفت: عملیات اجرایی تهیه نقشه شامل نقشه برداری با استفاده از سامانه فتوگرامتری برد کوتاه تا جمع آوری اطلاعات از مالکین آن محدوده در حال اجرا است.

گردشگری: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 10160

به "اعلام اجرای طرح مستندنگاری حریم درجه یک تخت جمشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام اجرای طرح مستندنگاری حریم درجه یک تخت جمشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید