اعلام برندگان اسکار نودوچهارم؛کودا برترین فیلم شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، نودوچهارمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار بامداد دوشنبه (8 فروردین) به وقت ایران برگزار گردید، تل ماسه 6 اسکار در شاخه های مختلف دریافت کرد و اسکار برترین فیلم به کودا ساخته شان هدر رسید.

اعلام برندگان اسکار نودوچهارم؛کودا برترین فیلم شد

به گزارش ایرنا، آموزشگاه علوم و هنر های سینما (اسکار) صبح امروز طی یک مراسم حضوری به مجری گری رجینا هال، ایمی شومر و واندا سایکس در سالن تئاتر دالبی از برترین فیلم هایی که از اول مارس (11 اسفند 99) تا 31 دسامبر 2021 (10 دی 1400) اکران شدند و دست اندرکارانشان، تجلیل کرد. جایزه برترین فیلم به کودا رسید که در سه شاخه نامزد شد و هر سه جایزه را از آن خود کرد. تل ماسه دیگر برنده بزرگ مراسم بود.

برگزیدگان نودوچهارمین دوره جوایز اسکار به توضیح زیر است:

برترین بازیگر نقش مکمل زن

آریانا دبوز برای فیلم داستان وست ساید (برنده)، جسی باکلی برای فیلم دختر گمشده، جودی دنچ برای فیلم بلفاست، کریستین دانست برای فیلم قدرت سگ، آنجانو الیس برای فیلم شاه ریچارد

برترین صدا

تل ماسه (برنده)، بلفاست، زمانی برای مردن نیست، قدرت سگ، داستان وست ساید

برترین فیلمبرداری

تل ماسه (برنده)، کوچه کابوس، قدرت سگ، تراژدی مکبث، داستان وست ساید

برترین جلوه های بصری

تل ماسه (برنده)، مرد آزاد، زمانی برای مردن نیست، شانگ چی و افسانه ده حلقه، مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

برترین موسیقی متن

تل ماسه (برنده)، به بالا نگاه نکن، افسون، مادران موازی، قدرت سگ

برترین تدوین

تل ماسه (برنده) به بالا نگاه نکن، شاه ریچارد، قدرت سگ، تیک تیک... بوم!

برترین طراحی فراوری

تل ماسه (برنده)، کوچه کابوس، قدرت سگ، تراژدی مکبث، داستان وست ساید

برترین گریم و مدل مو

چشمان تامی فی (برنده)، به آمریکا آمدن، کروئلا، تل ماسه، خاندان گوچی

برترین موسیقی متن

تل ماسه (برنده)، به بالا نگاه نکن، افسون، مادران موازی، قدرت سگ

برترین انیمیشن بلند

افسون (برنده)، فرار، لوکا میچل ها علیه ماشین ها، رایا و آخرین اژد ها

برترین فیلم کوتاه انیمیشنی

برف پاک کن (The Windshield Wiper) (برنده)، امور هنری (Affairs of the Art)، هیولا (Bestia)، باکسبالت (Boxballet)، رابین رابین (Robin Robin)

برترین بازیگر نقش مکمل مرد

تروی کاتسور برای فیلم کودا (برنده)، کیران هایندز برای فیلم بلفاست، جسی پلمونز برای فیلم قدرت سگ، جی. کی. سیمونز برای فیلم ریکاردوس بودن، کودی اسمیت مک فی برای فیلم قدرت سگ

برترین فیلم غیرانگلیسی زبان

ماشینم را بران (برنده)، فرار، دست خدا، لونانا: وراجی در کلاس درس، بدترین آدم دنیا.

برترین طراحی لباس

کروئلا (برنده)، سیرانو، تل ماسه، کوچه کابوس، داستان وست ساید

برترین فیلمنامه غیراقتباسی

بلفاست (برنده)، به بالا نگاه نکن، شاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، بدترین آدم دنیا

برترین فیلمنامه اقتباسی

کودا (برنده)، ماشینم را بران، تل ماسه، دختر گمشده، قدرت سگ

برترین مستند

تابستان روح (برنده)، معراج، آتیکا، فرار، نوشتن با آتش

برترین کارگردان

جین کمپیون برای قدرت سگ (برنده)، کنت برانا برای فیلم بلفاست، ریوسوکه هاماگوچی برای فیلم ماشینم را بران، پل توماس اندرسن برای پیتزا لیکوریس، استیون اسپیلبرگ برای داستان وست ساید.

برترین بازیگر نقش اول مرد

ویل اسمیت برای شاه ریچارد (برنده)، خاویر باردم برای فیلم ریکاردوس بودن، بندیکت کامبربچ برای فیلم قدرت سگ، اندرو گارفیلد برای فیلم تیک تیک... بوم!، دنزل واشنگتن برای تراژدی مکبث.

برترین بازیگر نقش اول زن

جسیکا چستین برای فیلم چشم های تامی فی (برنده)، اولیویا کلمن برای فیلم دختر گمشده، پنه لوپه کروز برای فیلم مادران موازی، نیکول کیدمن برای فیلم ریکاردوس بودن، کریستین استوارت برای فیلم اسپنسر.

برترین فیلم

کودا (برنده)، بلفاست، به بالا نگاه نکن، ماشینم را بران، تل ماسه، شاه ریچارد، پیتزا لیکوریس، کوچه کابوس، قدرت سگ، داستان وست ساید

اسکار معروف ترین رویداد سینمایی دنیا است که تا به امروز 94 دوره از آن در کشور آمریکا برگزار شده است. مراسم اهدای جایزه اسکار به وسیله آموزشگاه علوم و هنر های سینما در لس آنجلس آمریکا برگزار می گردد و هر ساله برترین فیلم های سال قبل را در رشته های مختلف معرفی می نماید.

سال جاری رای گیری ها برای مشخص نامزد ها اول فوریه 2022 (12 بهمن) به خاتمه رسید و نامزد های این دوره هشتم فوریه (19 بهمن) معرفی شدند.

اسکار نودوچهارم؛ درخشش اسکار اولی ها

در اسکار نودوچهارم، آریانا دبوز، بازیگر رنگین پوست آمریکایی که برای اولین بار نامزد اسکار شده بود، پیروز شد این جایزه را از آن خود کند.

گریگ فریزر، فیلمبردار سرشناس استرالیایی، که پیش تر برای فیلم شیر نامزد جایزه اسکار شده بود نیز با فیلم تل ماسه پیروز به دریافت نخستین اسکار خود شد.

بعلاوه تروی کاتسور، بازیگر و فیلمساز آمریکایی، در اولین نامزدی برای جایزه اسکار این افتخار را از آن خود کرد و به اولین بازیگر مردی تبدیل شد که برنده جایزه اسکار می گردد.

کنت برانا، هنرپیشه و فیلمساز انگلیسی، با کسب جایزه برترین فیلمنامه غیراقتباسی برای فیلم بلفاست اولین جایزه اسکار فعالیت هنری خود را دریافت کرد. جایزه برترین فیلمنامه اقتباسی هم به یک اسکار اولی رسید؛ شان هیدر برای فیلم کودا برای اولین بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و پیروز شد این جایزه را از آن خود کند.

ویل اسمیت، ستاره سرشناس هالیوودی، نیز سال جاری برای بازی در فیلم شاه ریچارد برای اولین بار پیروز به دریافت جایزه اسکار شد. جسیکا چستین دیگر اسکار اولی مراسم سال جاری بود که پس از دو نامزدی نافرجام خاتمه برای بازی در فیلم چشمان تامی فی پیروز به دریافت این جایزه شد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 22083

به "اعلام برندگان اسکار نودوچهارم؛کودا برترین فیلم شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام برندگان اسکار نودوچهارم؛کودا برترین فیلم شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام برندگان اسکار نودوچهارم؛کودا برترین فیلم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید