اعلام داوران بازی فولاد - استقلال در انتظار نتیجه تست کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت اسامی داوران بازی های روز های چهارشنبه و پنجشنبه لیگ های برتر و دسته اول فوتبال تعیین شده، اما اعلام آن منوط به منفی شدن تست این داوران است.

اعلام داوران بازی فولاد - استقلال در انتظار نتیجه تست کرونا

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علیرضا سهرابی درباره سمینار یک روزه داوران فوتبال گفت: از رسانه ها و صداوسیما تشکر می کنم که همواره با ما همکاری می نمایند و وقتی از آنها می خواهیم مسئله ای را باز ننمایند تا دردسری درست نگردد، با ما همکاری لازم را دارند. وقتی یک تیم می خواهد تست کرونا بدهد، حداکثر 30 نفر در تست شرکت می نمایند. ما برای لیگ برتر، لیگ دسته اول و چند ملاقات پلی آف فوتسال آقایان و بانوان، 362 داور، یاری داور و ناظر داشتیم که در تست کرونا شرکت نمایند.

وی با بیان اینکه تعدادی از داوران روز گذشته (یکشنبه) و تعدادی هم امروز تست دادند، گفت: همکاری سنگینی میان سازمان لیگ فوتبال، ایفمارک و کمیته پزشکی ما بود تا در مراکز استان ها از داوران تست بگیریم. در مراحل بعدی تا 70 داور باید تست کرونا بدهند و خود افراد هم باید بهداشت را رعایت نمایند.

رئیس دپارتمان داوری در ادامه اضافه کرد: اگر الان تست بدهید، شرایط شما تا الان معین می گردد و معلوم نیست فردا کرونا دارید یا خیر. مراعات بهترین راه است و ما پروتکل های بهداشتی را در کلاس رعایت می کنیم. کوشش می کنیم زندگی عادی با فوتبال خوب و شاداب و روحیه ای خوب داشته باشیم.

سهرابی درباره زمان اعلام نتایج تست ها توضیح داد: ما ساعت 18 امروز برای داوران، تمرین روی چمن را تدارک دیدیم تا شرایط جسمانی داوران را بسنجیم. به ما قول دادند تا قبل از آن یعنی تا ساعت 17 نتایج را به ما اعلام نمایند. اگر خدای نا نموده تست کسی مثبت باشد، از سایر افراد جدا می گردد.

وی راجع به زمان اعلام اسامی داوران ملاقاتهای لیگ برتر فوتبال اعلام کرد: ما داوران ملاقاتهای روزهای چهارشنبه (فولاد و استقلال) لیگ برتر و پنجشنبه لیگ دسته اول را انتخاب کردیم و منتظر پاسخ تست ها هستیم. تست داوران شهرستانی هم روزهای دوشنبه تا چهارشنبه گرفته می گردد که اگر نتایج منفی باشد، چیدمان داوران بازی های یکشنبه یا دوشنبه را اعلام می کنیم.

رئیس دپارتمان داوری در خصوص تست گیری از داوران کرونایی فوتبال بیان نمود: ما ابتدا تست PCR می گیریم و شرایط داوران مرتباً با موارد پزشکی کنترل می گردد. اگر احتیاج به تست مجدد باشد، این کار انجام خواهد شد.

سهرابی درباره سمت عباس راکی داور فوتبال کشورمان در هیئت فوتبال استان خوزستان و اینکه چرا او به سمینار داوران دعوت شد، گفت: مطابق قانون، هیچ داوری نباید سمتی داشته باشد و اگر فدراسیون فوتبال بگوید داوری حکم دارد، او را دعوت نمی کنیم. بعضی از داوران به هیئت های فوتبال استان های خود، بدون دریافت سمت یاری می نمایند. تا به امروز چیزی به ما ابلاغ نکردند و اگر یک داور حکمی گرفته، باید بازنشستگی خود را اعلام کند. حکمی برای این داور صادر نشده است و احتمالاً از او خواستند که فقط یاری کند.

وی در خصوص اینکه حکم راکی توسط هیئت فوتبال استان خوزستان صادر شده است، گفت: اگر این گونه باشد، این داور نمی تواند قضاوت کند. من استعلام گرفتم و چنین چیزی نیست. شاید نامه واقعی نباشد، اما اگر حکم انتصاب قطعی او به دستم برسد، از این داور در مسابقات استفاده نمی کنیم. یک داور می خواست در سمت دبیری یک هیئت فوتبال فعالیت کند که به او گفتم امکان پذیر نیست و ما از تو استفاده نمی کنیم. داوران از لحاظ تحصیلات و توانایی، افرادی فرهیخته هستند و به هیئت های فوتبال یاری می نمایند.

رئیس دپارتمان داوری فوتبال درباره شرایط علیرضا فغانی توضیح داد: او خیلی خوب است و در اینستاگرام، برنامه تمرینی خود را منتشر می نماید. امیدوارم فغانی هر جا هست، سالم باشد و برای کشورمان افتخارآفرینی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4987

به "اعلام داوران بازی فولاد - استقلال در انتظار نتیجه تست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام داوران بازی فولاد - استقلال در انتظار نتیجه تست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید