افزایش 31 درصدی مأموریت های آتش نشانی نهبندان

به گزارش اکسپرس بلاگ، طی 6 ماهه نخست امسال 74 حادثه واقعی در نهبندان رخ داده که مأموران آتش نشانی برای مهار آن ها به مأموریت اعزام شده اند.

افزایش 31 درصدی مأموریت های آتش نشانی نهبندان

به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولین، از آتش نشانان نهبندان تقدیر شد.

سبزعلی مسئول واحد آتش نشانی نهبندان در این مراسم با اشاره به این مطلب که هم اکنون یک ایستگاه آتشنشانی در شهر نهبندان و دیگری در روستای چاهداشی ایجاد شده و 16 نفر در این ایستگاه ها مشغول هستند، گفت: در 6 ماهه نخست امسال کارگاه های آموزشی اطفای حریق برای ادارات، مدارس و معادن برگزار شده و 120 نفر هم در این کارگاه ها آموزش های ایمنی و اطفای حریق را فرا گرفته اند.

او با بیان این که در 6 ماهه نخست پارسال 55 مورد مأموریت برای آتشنشانی نهبندان ثبت شده است، افزود: در 6 ماهه نخست امسال نیز آتش نشانان نهبندان در 74 حادثه واقعی اعزام به مأموریت شده که 59 مورد در داخل محدوده شهری و 15 مورد نیز به روستا ها و جاده های شهرستان بوده و نسبت به مدت مشابه پارسال 31 درصد افزایش داشته است.

سبزعلی به آتش سوزی های همه ساله در نخلستان های روستای بندان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه حداقل یک تا دو مورد آتش سوزی از نخلستان های بندان گزارش می شود و با توجه به بعد مسافت 90 کیلومتری تا این روستا می طلبد تا مسئولان یک ایستگاه و یک خودروی آتشنشانی برای این روستا اختصاص دهند.

ایروانی فرماندار نهبندان نیز در این مراسم بر تبیین فرهنگ ایمنی تأکید کرد و گفت: از آنجا که بیشتر حوادث بر اساس ناآگاهی مردم رخ می دهد نیاز است تا فرهنگ ایمنی در محیط شهری و بین مردم تبیین شود و از سوی دیگر نیز پرسنل آتش نشانی سرعت عمل خود را در مأموریت ها بالاتر برده و در موقعیت های حساس سریع عمل کنند.

بختیاری شهردار نهبندان هم گفت: شغل آتش نشانی یک شغل سخت و حساس است و انتظار می رود برای بهتر شدن خدمات این واحد به خارج و داخل محدوده شهری از محل اعتبارات ستاد مدیریت بحران شهرستان اعتبارات ویژه ای برای خرید تجهیزات ایمنی و آتش نشانی اختصاص یابد.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 مهر 1401 بروزرسانی: 8 مهر 1401 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 25315

به "افزایش 31 درصدی مأموریت های آتش نشانی نهبندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 31 درصدی مأموریت های آتش نشانی نهبندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید