التهاب قلبی تازه ترین عارضه واکسن های کرونا

به گزارش اکسپرس بلاگ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در حال آنالیز بروز عارضه التهاب قلبی در چند جوان دریافت کننده واکسن با فناوری mRNA است.

التهاب قلبی تازه ترین عارضه واکسن های کرونا

به گزارش خبرنگاران، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا اعلام نمود: گزارش هایی از بروز عارضه التهاب قلبی در چند نوجوان و جوان دریافت نماینده واکسن کووید 19 دریافت شده که این موارد در حال آنالیز است.

بعضی از نوجوانان و جوانان که واکسن کووید 19 را دریافت نموده اند، دچار التهاب قلبی شده اند و در حال حاضر قرار است مطالعه بیشتر در خصوص این بیماری نادر انجام گردد.

کمیته مشورتی CDC در زمینه ایمن سازی در بیانیه ای به تاریخ 17 ماه مه (هفته گذشته) گفت که گزارش هایی را آنالیز نموده است که نشان می دهد چند گیرنده جوان واکسن، عمدتا نوجوانان و بزرگسالان جوان و عمدتا مرد، به میوکاردیت، التهاب عضله قلب مبتلا شده اند.

به گفته کارشناسان، عامل میوکاردیت اغلب عوامل عفونی به خصوص ویروس ها هستند؛ این بیماری ممکن است بدون علامت باشد یا موجب درد قفسه سینه، نارسایی قلبی، تب، تپش قلب، خستگی و حتی مرگ ناگهانی گردد.

آمش آدلجا، دانشمند ارشد مرکز امنیت بهداشت جان هاپکینز گفت: واکسن ها میوکاردیت ایجاد می نمایند و نظارت بر اینکه آیا از نظر علیت با واکسن ارتباط دارد مهم است.

وی اضافه کرد: آنالیز نسبت خطر و سود مهم است؛ واکسن ها بدون شک قطعاً بسیار سودمندتر از این خطرات هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا گفت: موارد ابتلا به میوکاردیت معمولاً ظرف چهار روز پس از دریافت واکسن های مبتنی بر فناوری mRNA اتفاق افتاده است.

این مرکز معین نکرد که منظور از واکسن های مبتنی بر فناوری mRNA کدام واکسن ها هستند. ایالات متحده به دو واکسن mRNA فایزر/بیون تک و مدرنا مجوز استفاده اضطراری داده است.

شرکت های فایزر و مدرنا درباره عارضه های به وجود آمده با واکسن های مبتنی بر فناوری mRNA پاسخی ارائه نداده اند؛ همچنین تعداد دقیق افرادی که دچار عارضه قلبی شده اند معین نیست.

منبع: فارس

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 14455

به "التهاب قلبی تازه ترین عارضه واکسن های کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "التهاب قلبی تازه ترین عارضه واکسن های کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید