امیر ایرانی: نیروی دریایی ارتش لبه بیرونی نیرو های مسلح است ، محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه ای نداریم

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: این نیرو به عنوان لبه بیرونی نیرو های مسلح محسوب می گردد و همیشه یک هماهنگی تنگاتنگی بین سپاه و ارتش در این زمینه وجود دارد.

امیر ایرانی: نیروی دریایی ارتش لبه بیرونی نیرو های مسلح است ، محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه ای نداریم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در برنامه بدون خط خوردگی با اشاره به تمرکز این نیرو بر حضور در آب های دور دست، گفت: امروز تا دو هزار کیلومتر از مرز های ایران اسلامی حضور دریایی داریم، اما برنامه ریزی داریم تا در فواصل دورتری از منطقه فعلی مستقر شویم.

وی درباره اهداف حضور نیروی دریایی ارتش در دریا های دور دست، گفت: برقراری ایمنی و امنیت دریانوردی و اعلام این موضوع که جمهوری اسلامی ایران با توانمندی های خود به ویژه در حوزه دریا، هیچ گونه محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه ای را ندارد، مهم ترین اهداف حضور ایران در فواصل بیشتر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ایران می تواند با تدابیر خود، در نقاط مد نظر حاضر گردد، گفت: ایران این کار را با اولویت برقراری امنیت و ایمنی و یاری به شناور های حاضر در سطح دریا و بعلاوه نشان دادن اقتدار نظام همراه با ارسال پیغام صلح و دوستی برای همه ملت های دنیا به عنوان کارکرد های حضور ایران در آب های دور، انجام می دهد.

وی از وجود تفکیک مسئولیت میان نیروی دریایی ارتش و سپاه گفت و بیان کرد: این تفکیک مسئولیت از نظر محدوده حضور است. از شرق تنگه هرمز به داخل خلیج فارس محدوده عملیاتی و حضور برادران نیروی دریایی سپاه است. از شرق جزیره لارک و تنگه هرمز به سمت اقیانوس تا مدار 10 درجه حضور فعال دریایی ارتش جهت شرایط اطلاعاتی و بعلاوه برقراری امنیت کشتیرانی است.

دریادار ایرانی اضافه نمود: نیروی دریایی ارتش به عنوان لبه بیرونی نیرو های مسلح محسوب می گردد و همیشه یک هماهنگی و همکاری تنگاتنگی بین هر دو نیرو هم در حوزه دریا و هم در حوزه فضای بالای دریا وجود دارد. در محدوده زیر سطح دریا نیز ارتش حضور دائمی دارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هرگونه فعالیت و عملیاتی بین نیروی دریایی ارتش و سپاه، با هماهنگی، همدلی و هم افزایی صورت می گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 20132

به "امیر ایرانی: نیروی دریایی ارتش لبه بیرونی نیرو های مسلح است ، محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه ای نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر ایرانی: نیروی دریایی ارتش لبه بیرونی نیرو های مسلح است ، محدودیتی برای حضور در هیچ نقطه ای نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید