انعفاد 20 تفاهم نامه به ارزش 23 میلیارد تومان در نمایشگاه پژوهش استان
به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی گفت: در طول این نمایشگاه 20 تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش 23 میلیارد تومان منعقد شده است.
امیر ملک زاده، در گفت گو با خبرنگاران در مورد نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: در این نمایشگاه یک ستاد و پنج کمیته وجود دارد که کمیته علمی را دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی را شهرداری مشهد، کمیته فن بازارها را شرکت شهرک های صنعتی، کمیته اجرایی دانشگاه فردوسی و کمیته نظارت و ارزیابی را دفتر برنامه ریزی و تحول اداری برعهده دارد.
وی اضافه کرد: نمایشگاه هفته پژوهش همه ویژگی های نمایشگاه های دیگر را دارد و یک ماراتن همکاری بین دستگاه های مختلف در بخش خصوصی و دولتی است. 40 دستگاه دولتی و غیردولتی در این کارگروه ها حضور دارند و جهاد دانشگاهی در کمیسون های مختلف عضو است.
دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اعلام نمود: سعی کردیم از تجارب سال قبل در این نمایشگاه استفاده کنیم و در این نمایشگاه کارگروه نظارت و ارزیابی را اضافه کردیم. در این نمایشگاه بیش از آنکه وجهه نمایشگاهی مورد نظر باشد مارتن همکاری میان بخشی و میان دستگاهی اهمیت دارد.
ملک زاده گفت: 40 دستگاه اجرایی، دانشگاهی، مراکز فناوری و بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه سهیم هستند. سال جاری 11 هزار متر مربع سطح زیربنای نمایشگاه است که 6 هزار و 300 متر غرفه بندی شده و فضای آن نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. از این مساحت 46 درصد دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری، 32 درصد اجرایی و 22 درصد بخش خصوصی را شامل می گردد.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های نمایشگاه پیش بینی امتیازها و فضا برای ارائه تقاضای صنعت است. در حال حاضر تقاضاهایی از جانب صنایع معدنی، شیلات، ربات، مترو و صنایع دفاعی مطرح شده است. همچنین در کنار توانمندی هایی که در نمایشگاه ارائه شده، نشست های زیادی نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار شده.
دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی توضیح داد: در طول این نمایشگاه 20 تفاهم نامه بین مراکز علمی و صنعت به ارزش 23 میلیارد تومان منعقد شده است. همچنین 92 طرح رونمایی و 300 نشست انتقال دستاورد و معین تقاضا و سفارش نیز برگزار شده و این به معنای اقتصاد مقاومتی است زیرا در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و تقاضا، کارگزارانی این دو را با یکدیگر ارتباط می دهند.
ملک زاده گفت: 262 شرکت در طول سه روز نمایشگاه در قالب عرضه دستاورد و سفارش پژوهش ارتباطات خود را مدیریت کردند. ذی نفعان اصلی این رویداد دانشگاه ها، مراکز علمی و فناوری، صنایع و شرکت های بخش خصوصی هستند و دستگاه های پشتیبان نیز به اندازه ای که از آنان انتظار داشتیم، با ما همکاری داشتند.
وی اضافه کرد: علت عدم حضور بانک ها در نمایشگاه ایرادی است که به نظام بانکی کشور وارد است و بانک ها و نظام بانکی هنوز وارد کارهای ریسک پذیر نشده اند و حوزه پژوهش و فناوری نیز دارای ریسک است. یکی از مسائل مالی کشور نظام بانکی است و این موضوع خودش را در اینجا نشان می دهد و به معنای دیگر بانک ها انگیزه ای برای حضور در این فضاها را ندارند.
دبیراجرایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی اعلام نمود: ارزش نحوه ارائه دستاورد اهمیت زیادی دارد و ممکن است یک کار بد به شکل خوبی ارائه گردد و ارزش آن به مراتب افزایش باید و بالعکس در حال حاضر در نمایشگاه مراکزی هستند که دستاوردهای بسیار خوبی دارند ولی در ارائه حق مطلب ارائه نشده است وهمانطور که میدانید بازار و بازاریابی علم است و از محقق نباید انتظار داشت بازاریاب خوبی باشد. در فرایند ایده تا بازار اگر همه سرجای خود قرار بگیرند این فرایند به خوبی اجرا خواهد شد.
منبع: خبرگزاری ایسناupst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها
shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک