تور دهلی: ایستگاه نو متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین راستا بین نویدا و جنوب دهلی

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایستگاه مترو دهلی، معبد کلکجی، معبد نیلوفر آبی و نهرو پلیس را به هم وصل می نماید. این ایستگاه بعلاوه به صورت مستقیم به ایستگاه داخلی فرودگاه IGI وصل می گردد. مسافرانی که از خط ببنفش و از سمت فریدآباد می آیند، می توانند با تغییر خط مستقیما به سمت فرودگاه بروند.

تور دهلی: ایستگاه نو متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین راستا بین نویدا و جنوب دهلی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

ایستگاه متروی نو کالکاجی ماندیر (Kalkaji Mandir) در باغ گیاه شناسی جدا از قطار بدون راننده اش، قرار است مرکز چند راهی مترو و بعلاوه کوتاه ترین جهت بین نویدا (Noida) و جنوب دهلی باشد.

سفر آزمایشی در این جهت به تازگی صورت گرفته و قرار است این بخش تا اواخر ماه نوامبر به بهره برداری برسد. هندوستان تایمز (Hindustan Times) برای آگاهی از پیشرفت ها و برنامه های این ایستگاه و این که ببیند چگونه این خط دور تا دور جهت معبد کلکجی، معبد نیلوفرآبی و مرکز نهرو پلیس را حرکت می نماید، از این ایستگاه تماشا کرد.

زمانی که کل جهت باغ گیاه شناسی تا غرب جاناکپوری در تاریخ مارس 2018 احداث گردد، مسافران نویدا می توانند با تغییر خط در حوض خاص (Hauz Khas) به گورگان (Gurgaon) بروند. این خط یاری شایانی به کاهش تراکم جمعیت در ایستگاه اصلی رجیو چاوک (Rajiv Chowk) و بین نویدا و گورگان می نماید. این ایستگاه نو در زیر زمین واقع شده است، اما ایستگاه قدیمی در ارتفاع از سطح زمین قرار داشت. قرار است دو ایستگاه قدیمی و نو به وسیله یک پل با طول 260 متر به یکدیگر وصل شوند. این ایستگاه بعلاوه جهت مستقیم به سمت فرودگاه IGI را نیز فراهم می نماید. این ایستگاه برای گردشگرانی که قصد بازدید از معابد کلکجی و نیلوفر آبی را دارند، بسیار مناسب است. به علاوه گزینه ای مناسب برای رفتن به بازار وسایل الکترونیک و مرکز تجارت نهرو پلیس است.

در حال حاضر اگر بخواهید به سمت جنوب دهلی بروید، باید در مندی هوس (Mandi House) تغییر خط بدهید. اما با وجود ایستگاه نو مسافران می توانند مستقیما به کلکجی ماندیر بروند و در زمان خود صرفه جویی نمایند.

خط باغ گیاه شناسی- کلکجی ماندیر دارای 9 ایستگاه است و تنها ایستگاه زیرزمینی این خط ایستگاه نو کلکجی ماندیر است. بعلاوه این جهت حمل و نقل به دو مرکز آموزشی مهم هند را نیز فراهم می نماید. جهت زیرزمینی این خط 21 کیلومتر و باقی جهت 14 کیلومتر است.

منبع: کجارو / hindustantimes.com
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 19142

به "تور دهلی: ایستگاه نو متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین راستا بین نویدا و جنوب دهلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: ایستگاه نو متروی دهلی نو؛ کوتاه ترین راستا بین نویدا و جنوب دهلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید