بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع

به گزارش اکسپرس بلاگ، در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و همچنین یاری به حل احتیاجهای فناورانه صنایع عظیم بخش جدید برنامه پایش برای ارائه احتیاجهای فناورانه مورد احتیاج سازمان ها و صنایع ایجاد شده است.

بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران، برنامه تلویزیونی پایش بخش جدیدی را برای دریافت تقضاهای فناورانه افزوده است. بخش جدید برنامه پایش برای ارائه احتیاجهای فناورانه، چالش های نوآوری باز و همچنین تامین قطعات و ماشین آلات مورد احتیاج سازمان ها و صنایع افزوده شده است.

نوآوری باز چیست؟

در گذشته شرکت ها بر این باور بودند که برای کسب ارزش از خلق نوآوری، بایستی نگاهی درون زا به شرکت داشت به این معنا که تمامی فعالیت های مربوط به نوآوری، از خلق تا تجاری سازی، باید در درون شرکت اتفاق بیفتد. به این نوع از نوآوری، نوآوری بسته می گویند. امروزه باورها به این مسئله دچار تغییر شده و به مواردی همچون برون سپاری و نوآوری باز توجه بیشتری می شود تا با استفاده از طرفیت گسترده متخصصین دیگر مسائل با صرف هزینه و زمان کمتری حل شود. در سال های اخیر در ایران نیز به اهمیت این مساله بیش از گذشته توجه شده است که از مصادیق آن می توان به چالش های نوآورانه متعدد، نمایشگاه های تخصصی در زمینه ارائه احتیاجهای فناورانه و تسهیلات و خدمات صندوق نوآوری برای شرکت های دانش بنیان خلاق و نوآور اشاره کرد.

در راستای حمایت از فرهنگ نوآوری و همچنین یاری به حل احتیاجهای فناورانه صنایع عظیم، طی همکاری اجرا شده میان ستاد رونق فراوری سازمان صدا و سیما و شبکه تخصصی کسب و کار اینووین (innowin.ir)، قرار است از این هفته بخش جدیدی برای ارائه احتیاجهای فناورانه، چالش های نوآوری باز و همچنین تامین قطعات و ماشین آلات مورد احتیاج سازمان ها و صنایع، به برنامه پایش اضافه شود.

ارائه احتیاجهای فناورانه در برنامه پایش

در این بخش در هر قسمت یک تقاضای فناورانه از سازمان ها و شرکت های عظیم، ارائه می شود و از کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان دعوت به عمل می آید که برای حل این چالش به یاری صنایع عظیم کشور بشتابند.

از ان جا که زمان برنامه محدود بوده و امکان ارائه تمامی اطلاعات و شرایط همکاری در زمان برنامه میسر نیست، پیش از برنامه، تیم اینووین به یاری کارشناسان صنایع و کنندگان سازمان های ارائه دهده احتیاجهای فناورانه، فایلی تحت عنوان فایل تقاضای ارائه پیشنهاده (RFP) تهیه کرده است. این فایل شامل تمامی جزئیات و اطلاعات مربوط به احتیاج و شرایط همکاری با سازمان مربوطه می شود که بلافاصله پس از انتها برنامه پایش و به وسیله پلت فرم نوآوری اینووین در دسترس مخاطبین قرار می گیرد. مخاطبین نیز پس از مطالعه فایل RFP می توانند طرح های پیشنهادی خود برای حل احتیاج فناورانه را به همراه یک راه ارتباطی، در قالب فایل و یا متن و به وسیله ارسال پیشنهاده در همان صفحه، برای سازمان و یا شرکت متقاضی ارسال کنند و منتظر ارتباط گیری و ارائه پاسخ از طرف آن ها باشند.

تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در فرآیند تقاضای فناوری جدید

صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و محصولات و خدمات عرضه شده توسط ان ها، تسهیلاتی را برای شرکت ها و محصولات دانش بنیان در نظر گرفته است که لیست تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت کامل در سایت این صندوق قابل مشاهده است. در اینجا ما به بعضی از این تسهیلات اشاره می نماییم:

  • لیزینگ خرید: شرکت های دانش بنیانی که محصول دانش بنیان برای حل احتیاجهای فناورانه مطرح شده، ارائه می کنند مشمول استفاده از این تسهیلات می گردند. در این طرح حمایتی، مبلغ محصول فروخته شده به صورت کامل به فروشنده پرداخت می شود لکن خریدار می تواند 20 تا 30 درصد از مبلغ را به صورت نقد پرداخت و باقی آن را در قالب تسهیلات 9 درصدی به صورت اقساط پرداخت نماید.
  • تسهیلات سرمایه در گردش و نمونه سازی: شرکت های دانش بنیان روی محصولات دانش بنیان خود می توانند از این تسهیلات استفاده کنند. شرکت ها در نخستین حمایت می توانند تا 80% سرمایه در گردش مورداحتیاج برای فراوری برآوردی خود را به وسیله این صندوق تامین کنند. نرخ بازپرداخت و حداکثر زمان تنفس نیز 11% و دو ساله می باشد. همچنین شرکت ها می توانند بخش قابل توجهی از هزینه نمونه سازی محصول دانش بنیان خود را به وسیله این صندوق به صورت تسهیلات 2٪ دریافت کنند.
  • ضمانت نامه ها: این خدمت به منظور صدور ضمانت نامه های پیمان به وسیله بانک های همکار به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود. این خدمت شامل دو ضمانت نامه پیش پرداخت و ضمانت نامه حسن انجام کار است. در این خدمت صندوق، 50% سپرده نقدی مورد احتیاج بانک را تامین می نماید و همچنین کارمزد صدور ضمانت نامه بانکی شما، مشمول تخفیف 30% خواهد شد.

سازمان ها و شرکت های عظیم برای حضور در برنامه تلویزیونی پایش، به منظور ارائه احتیاجهای فناورانه خود، می توانند به وسیله صفحه نوآوری باز اینووین اقدام کنند. مراحل فرآیند با ثبت تقاضای فناوری و یک راه ارتباطی توسط شما شروع و با رفع شدن احتیاج و تقاضای فناورانه شما به انتها می رسد. اینووین نیز به عنوان کارگزار تبادل فناوری، از ابتدا تا انتهای فرآیند و در تمام طول راستا، در کنار شما خواهد بود.

انتهای پیغام/4141

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2704

به "بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش جدید برنامه پایش برای حل نیازهای فناورانه صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید